Jak naprawić aplikacje, które nie pojawiają się w Launchpadzie na macOS

Photo of author

By maciekx

Aplikacje zainstalowane w folderze Aplikacje na systemie macOS powinny standardowo być widoczne w Launchpadzie. Programy pobrane z Mac App Store trafiają bezpośrednio do tego folderu, podczas gdy inne aplikacje, instalowane z zewnętrznych źródeł, zazwyczaj proszą o ich przeniesienie do folderu Aplikacje. Choć proces ten jest prosty, czasami aplikacje mogą nie wyświetlać się w Launchpadzie. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów, jak rozwiązać ten problem.

Aplikacje niewidoczne w Launchpadzie

Istnieje kilka metod, które mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu. Należy jednak pamiętać, że przedstawione rozwiązania są tymczasowe, a nie ma uniwersalnej poprawki, która zapobiegnie występowaniu podobnych problemów w przyszłości.

Przenoszenie aplikacji

Jednym z pierwszych kroków, który możesz podjąć, jest przeniesienie aplikacji do innego folderu, a następnie z powrotem do folderu Aplikacje. Aby to zrobić, otwórz folder Aplikacje, przytrzymaj klawisz Command i przeciągnij ikonę aplikacji do innego folderu.

Po przeniesieniu aplikacji, ponownie przytrzymaj klawisz Command i przeciągnij ją z powrotem do folderu Aplikacje. Następnie otwórz Launchpad i sprawdź, czy aplikacja jest widoczna. Jeśli nie, powtórz ten proces i spróbuj ponownie uruchomić komputer Mac po każdym z tych kroków.

Upuść na Launchpadzie

Upewnij się, że Launchpad jest przypięty do Docka. Otwórz Finder i przejdź do folderu Aplikacje. Znajdź aplikację, która jest zainstalowana, ale nie wyświetla się w Launchpadzie. Przeciągnij i upuść ją na ikonę Launchpada w Docku.

Po tym działaniu aplikacja powinna być widoczna w Launchpadzie.

W przypadku, gdy aplikacja nadal nie jest widoczna w Launchpadzie, możesz skorzystać z paska wyszukiwania w górnej części Launchpada, aby ją znaleźć i otworzyć. Problem ten często związany jest z uszkodzonym plikiem info.plist aplikacji, co sugeruje, że jest to bardziej kwestia samej aplikacji niż systemu macOS. Rozwiązanie tego problemu jest zazwyczaj proste, więc nie powinno być trudno ustalić jego przyczyny.

Jeśli problem dotyczy aplikacji pobranych z Mac App Store, warto wypróbować powyższe metody. Jeśli nie przyniosą one efektu, może być konieczne odbudowanie pamięci podręcznej Launchpada. W tym celu otwórz Terminal i wprowadź poniższe polecenie:

rm ~/Library/Application Support/Dock/*.db; killall Dock

Po wykonaniu tego polecenia zrestartuj komputer, a następnie sprawdź, czy aplikacja pojawiła się w Launchpadzie.

Jeżeli chcesz ukryć aplikację przed Launchpadem, istnieją również metody, które pozwalają na osiągnięcie tego celu.


newsblog.pl