Jak naprawić błąd odczytu pliku „iTunes library.itl” w systemie Windows 10

W systemie Windows 10 istnieją dwie różne wersje iTunes; wersja na komputery stacjonarne, która ma być używana w systemie Windows 7, ale działa również doskonale w systemie Windows 10, oraz wersja ze sklepu Microsoft Store, która jest wolna od mnóstwa oprogramowania typu bloatware, które jest dostarczane z wersją komputerową. Korzystanie z jednego z nich jest łatwe, ale jeśli zdecydujesz się zmienić używaną wersję, a konkretnie przejdziesz z wersji Microsoft Store do wersji komputerowej, możesz napotkać kilka problemów. Jeśli otrzymujesz błąd „iTunes library.itl” nie może zostać odczytany, naprawa jest prosta.

Ten błąd nie ogranicza się tylko do systemu Windows 10. Może pojawić się w wersjach systemu macOS starszych niż Catalina. Niezależnie od tego, poprawka jest taka sama.

Nie można odczytać pliku poprawki „iTunes library.itl”

Aby naprawić plik „iTunes library.itl”, którego nie można odczytać, musisz usunąć plik o nazwie iTunes library.itl. To tak proste, jak wybranie go i dotknięcie przycisku usuwania, ale musisz wiedzieć, gdzie jest plik.

W systemie Windows 10 plik znajduje się w lokalizacji folderu poniżej;

C:UsersYourUsernameMy Music

W systemie macOS plik znajduje się w następującej lokalizacji;

/Users/YourUsername/Music

Usuń plik, a jeśli masz otwarty iTunes, zamknij i otwórz ponownie.

Jeśli iTunes wyświetli monit, zainstaluj wszystkie aktualizacje, które są dostępne dla aplikacji.

Ten błąd może pojawić się z kilku różnych powodów, ale jeśli przeczytasz pełny komunikat o błędzie, który podaje iTunes, komunikat pojawia się, ponieważ plik iTunes library.itl, który jest obecnie w twoim systemie, został utworzony przez wersję iTunes, której bieżąca wersja nie może czytać. Może to oznaczać, że został utworzony w wersji Microsoft Store lub został utworzony przez starszą lub nowszą wersję iTunes na komputery stacjonarne.

Po usunięciu tego pliku konieczne będzie ponowne zsynchronizowanie biblioteki. Podłącz swój iPhone do komputera i zsynchronizuj wszystko. Usunięcie pliku nie spowoduje usunięcia muzyki, filmów, zdjęć itp. Z Twojej biblioteki. Po ponownej synchronizacji telefonu zostanie utworzony nowy plik iTunes library.itl. Tak długo, jak zawsze aktualizujesz iTunes do najnowszej wersji, gdy pojawi się monit, nie powinieneś mieć tego problemu ponownie.

Jeśli martwisz się, że na Twoim iPhonie lub iPadzie działa wersja iOS, która nie jest najnowsza lub Twoje urządzenie jest już przestarzałe, nie bądź. iTunes nadal będzie mógł go zsynchronizować i jest bardzo mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek spowodował ten błąd.