Jak naprawić błąd wstrzymania ładowania bezprzewodowego Samsung

Ładowanie bezprzewodowe (lub ładowanie indukcyjne) nie jest nowym zjawiskiem. W rzeczywistości niektóre elektryczne szczoteczki do zębów używają ładowania bezprzewodowego od wczesnych lat 90-tych. Telefony komórkowe mają możliwości ładowania bezprzewodowego od 2012 roku, jednak nie stały się popularne, dopóki telefony komórkowe nie stały się zdolne do szybkiego ładowania. Teraz możemy po prostu umieścić nasz telefon z funkcją szybkiego ładowania na bezprzewodowej stacji ładującej i odebrać w pełni naładowane urządzenie w ciągu godziny. Bez pośpiechu. Chyba że coś pójdzie nie tak. Niektóre urządzenia Samsung (takie jak Galaxy Note 5) mają tendencję do losowego wstrzymywania i wyświetlania błędu „Wstrzymano ładowanie bezprzewodowe”. Jeśli widzisz ten błąd, oto co możesz zrobić:

1. Sprawdź, czy szybkie ładowanie jest włączone

Jeśli podczas ładowania urządzenie nie ładuje się szybko, należy sprawdzić dwie rzeczy. Czy szybkie ładowanie jest włączone? Aby sprawdzić Otwórz aplikację Ustawienia i przejdź do Zaawansowane funkcje> Akcesoria> Szybkie ładowanie.

2. Sprawdź kabel

Jeśli powyższe rozwiązanie nie rozwiązuje problemu wstrzymanego ładowania bezprzewodowego, najbardziej prawdopodobnym winowajcą jest uszkodzony kabel. Niektóre kable USB mają tendencję do nieprawidłowego działania do tego stopnia, że ​​można je ładować dobrze, ale nie mogą przesyłać danych. Tego typu kable spowodują wąskie gardło w twoim urządzeniu i nie będzie się szybko ładować. Zmiana kabli powinna przywrócić szybkie ładowanie. Jeśli jednak nie możesz od razu uzyskać dostępu do nowego kabla, po prostu wyłącz „Szybkie ładowanie”, a powinien on nadal działać. Ewentualnie podłącz do komputera i sprawdź, czy kabel działa (na ekranie powinien pojawić się komunikat „Ładowanie kabla”)

3. Szybkie ładowanie włącza się, ale natychmiast się zatrzymuje

Gdy odłożysz telefon na powierzchnię do ładowania bezprzewodowego, pojawi się komunikat „szybkie ładowanie”, ale od razu pojawi się komunikat „wstrzymano szybkie ładowanie”. Jest to częsta dolegliwość z wieloma możliwymi winowajcami.

Pierwszą rzeczą do sprawdzenia jest uszkodzony adapter. Podłącz telefon i jeśli jest na nim napis „Ładowanie kablowe”, oznacza to, że adapter ładowarki bezprzewodowej albo nie jest kompatybilny z szybkim ładowaniem, albo działa nieprawidłowo. W obu przypadkach jedynym rozwiązaniem jest zakup nowego. Możesz to potwierdzić, używając własnej szybkiej ładowarki telefonu, która powinna wznowić normalne ładowanie.

Jeśli to się nie powiedzie, wypróbuj poniższe opcje.

4. Telefon przestaje się ładować po wyłączeniu ekranu

Jeśli telefon przestanie się ładować po zablokowaniu ekranu, możesz zatrzymać wyłączanie ekranu. Pamiętaj, że spowoduje to dość szybkie zużycie wyświetlacza. Aby to zrobić, będziesz potrzebować dostępu do opcji programisty.

Przejdź do Ustawienia> Informacje o telefonie (przewiń do końca)> Informacje o oprogramowaniu> Stuknij 7 razy w Numer kompilacji, aby aktywować Opcje programisty.

Po powrocie do Ustawień zobaczysz „Opcje programisty” w sekcji „Informacje o telefonie”.

Wejdź w Opcje programisty i włącz je. Zważ na ostrzeżenie, nie wdawaj się w nic, czego nie rozumiesz.

Tutaj dotknij „Nie śpij”. Dzięki temu ekran będzie zasilany podczas ładowania. Powinno to zapobiec zatrzymywaniu się urządzenia w trybie bezprzewodowym.

Uwaga: jeśli Twój telefon jest objęty gwarancją, powinieneś mieć możliwość reklamacji wadliwego produktu (czy to telefonu, czy stacji ładującej).