Udostępnij teraz w social media:

Telewizory Smart TV działają za pośrednictwem aplikacji, które obsługują, a większość, jeśli nie wszystkie, ma aplikacje dla popularnych usług przesyłania strumieniowego, takich jak Netflix, Hulu, Amazon itp. Smart TV na ogół nie ma przeglądarki, więc wszystko, co przesyłasz strumieniowo, będzie przesyłane strumieniowo za pośrednictwem dedykowanej aplikacji.

Netflix nie ładuje się na Sony Smart TV

Sony ma szeroką gamę inteligentnych telewizorów, ale jeśli masz problemy z przesyłaniem strumieniowym z Netflix, ten sam zestaw rozwiązań będzie obowiązywał niezależnie od posiadanego modelu. Obejmuje to linię telewizorów Bravia, a także starsze modele Sony.

1. Kontrole ogólne

Zanim naprawisz problemy z serwisem Netflix na telewizorze Sony Smart TV, zapoznaj się z następującymi sprawami/szybkimi poprawkami.

Uruchom ponownie router. Znajdź przycisk zasilania na routerze i naciśnij go przez 5 sekund. Zwolnij przycisk i odczekaj 15 sekund. Naciśnij ponownie przycisk zasilania, aby włączyć router. Poczekaj, aż światła się ustabilizują.
Upewnij się, że telewizor jest podłączony do sieci. Sprawdź łączność, przesyłając strumieniowo zawartość z innej aplikacji.
Upewnij się, że możesz przesyłać strumieniowo Netflix na inne urządzenia, np. telefon lub komputer. Jeśli nie możesz przesyłać strumieniowo serwisu Netflix na wszystkich swoich urządzeniach, problem może dotyczyć serwisu Netflix. Możesz sprawdź tutaj, czy Netflix nie działa. Twój dostawca usług internetowych również może go blokować. Niektórzy dostawcy usług internetowych blokują przesyłanie strumieniowe multimediów, chyba że subskrybenci wykupią plan przeznaczony do przesyłania strumieniowego. Skontaktuj się z usługodawcą internetowym, aby dowiedzieć się, czy przesyłanie strumieniowe jest zablokowane w Twoim połączeniu.
Jeśli używasz VPN do przesyłania strumieniowego z serwisu Netflix, odłącz go i sprawdź, czy możesz z niego przesyłać strumieniowo. Jeśli tak, Twoja sieć VPN jest albo blokowana przez Netflix, albo ma własne problemy z łącznością.

Sprawdź -   Jak jednym kliknięciem otworzyć foldery w Docku w systemie macOS

2. Zaktualizuj oprogramowanie

Telewizory Sony Smart TV mają własne oprogramowanie układowe (te, które nie są oparte na systemie Android), a oprogramowanie układowe musi być od czasu do czasu aktualizowane. Upewnij się, że oprogramowanie sprzętowe telewizora jest aktualne.

Za pomocą pilota wybierz ikonę Pomoc (?).
Przejdź do działu Obsługa klienta>Aktualizacja oprogramowania>Sieć.
Po wyświetleniu monitu o pobranie lub zainstalowanie aktualizacji wybierz opcję Tak.

Uwaga: Aby zaktualizować oprogramowanie sprzętowe, telewizor Sony Smart TV musi być podłączony do Internetu.

3. Uruchom ponownie Sony Smart TV

Wyłączenie zasilania telewizora Sony Smart TV rozwiąże problemy z przesyłaniem strumieniowym Netflix.

Sprawdź -   Jak przyspieszyć wideo na iPhonie

Znajdź przycisk zasilania na telewizorze. Zwykle znajduje się na skosie lub wokół niego. Jeśli nie możesz go znaleźć, sprawdź instrukcję.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk, aż telewizor uruchomi się ponownie.

4. Uruchom ponownie aplikację Netflix

Aplikacje na telewizorach inteligentnych tak naprawdę nie „wyłączają się” po przełączeniu na inną aplikację. Działają w stanie zawieszenia w tle, co może powodować problemy podczas próby wznowienia aplikacji.

Na pilocie telewizora Sony naciśnij i przytrzymaj przycisk Początek.
Poczekaj, aż pojawi się przełącznik zadań.
Wybierz aplikację Netflix w przełączniku zadań i naciśnij przycisk w dół lub Enter na pilocie.
Kliknij OK, aby potwierdzić, że chcesz zamknąć aplikację.
Otwórz aplikację ponownie i spróbuj przesyłać strumieniowo.

Sprawdź -   Jak defragmentować dysk twardy w systemie Linux

5. Zresetuj aplikację Netflix

Jeśli ponowne uruchomienie aplikacji Netflix nie rozwiąże problemu, możesz ją zresetować. Spowoduje to usunięcie pamięci podręcznej aplikacji, ale nie spowoduje utraty danych. Może być konieczne ponowne zalogowanie się do aplikacji Netflix.

Naciśnij przycisk Home na pilocie.
Wybierz Aplikacje>Ustawienia>Aplikacje>Zarządzaj aplikacjami.
Wybierz Netflix z listy aplikacji.
Wybierz Wyczyść dane i kliknij OK, aby potwierdzić.
Uruchom ponownie aplikację Netflix.

6. Zresetuj połączenie internetowe

Zresetuj połączenie internetowe w telewizorze Sony.

Naciśnij przycisk Home na pilocie.
Przejdź do Ustawienia>Ustawienia systemu>Konfiguruj.
Wybierz Sieć>Odśwież połączenie.

Wniosek

Telewizory Smart TV czasami mają problemy z przesyłaniem treści online. Wiele z nich nie ma szybkiego sposobu na usunięcie plików cookie i odświeżenie treści. Telewizory Sony pozwalają wyczyścić pamięć podręczną dla poszczególnych aplikacji, co zwykle rozwiązuje problem.