Jak naprawić czarną kamerę internetową

Zintegrowana kamera internetowa jest łatwa w użyciu; wszystko jest skonfigurowane po uruchomieniu komputera. Każda zainstalowana aplikacja będzie mogła ją wykryć i przesyłać strumieniowo z niej. W niektórych przypadkach może być konieczne udzielenie zgody na aplikację, np. Gdy Chrome spróbuje uzyskać dostęp do kamery, poprosi o pozwolenie. To wszystko, co musisz zrobić w większości przypadków, aby zacząć korzystać z aparatu, jednak nie zawsze działa. Czasami aparat pokazuje tylko czarny ekran.

Problemy z czarnym ekranem kamery internetowej w systemie Windows 10 (FIX)

Niektóre marki kamer internetowych mają własne problemy. Logitech jest jednym z bardzo popularnych producentów kamer internetowych, a jego produkty czasami mają problemy szczególnie z własnymi aparatami. Oto kilka rzeczy, które możesz spróbować rozwiązać problemy z dowolnym rodzajem kamery internetowej. Zanim zaczniesz, najpierw uruchom ponownie system i sprawdź, czy to rozwiązuje problem.

1. Sprawdź, czy nie ma przeszkód

Możliwe, że coś fizycznie blokuje obiektyw kamery internetowej. Jeśli jest to zupełnie nowe urządzenie, być może nie usunąłeś z niego wszystkich naklejek / filmów ochronnych, więc dobrze się przyjrzyj i usuń wszystko, co jest jeszcze wklejone. Nie zostawiaj niczego włączonego tylko dlatego, że jest przezroczysty.

2. Włącz aparat

Dostęp do aparatu w systemie Windows 10 można włączyć i wyłączyć dla całego systemu operacyjnego. Jeśli jest wyłączone, żadna aplikacja nie będzie mogła z niego korzystać.

  1. Otworzyć Aplikacja ustawień i idź do Prywatność> Aparat.
  2. Upewnij się, że widzisz wiadomość „Dostęp do kamery dla tego urządzenia jest włączony” jest widoczny.
  3. Jeśli nie, kliknij Zmień i włącz to.
  4. Uruchom ponownie komputer.

3. Sprawdź uprawnienia

Windows 10 pozwala ustawić dostęp do kamery dla poszczególnych aplikacji. Możliwe, że aplikacja, w której używasz aparatu, nie ma dostępu do urządzenia.

  1. Zamknij aplikację, której używasz.
  2. Otworzyć Ustawienia app.
  3. Idź do Grupa prywatności ustawień i wybierz Aparat fotograficzny.
  4. Przewiń w dół do „Zezwalaj aplikacjom na dostęp do kamery” sekcji i włącz przełącznik.
  5. Przewiń dalej i poszukaj aplikacji, w której próbujesz użyć aparatu, i upewnij się, że ma on dostęp do urządzenia.

4. Sprawdź ustawienia aplikacji

Każda aplikacja, która może uzyskać dostęp do kamery internetowej w systemie, zwykle ma własny ekran ustawień. Skype ma je, podobnie Chrome, podobnie OBS. Otwórz panel ustawień aplikacji i upewnij się, że wykryto w nim kamerę. Wypróbuj kilka różnych aplikacji. Jeśli ekran aparatu jest czarny w określonej aplikacji, musisz go rozwiązać, a nie kamerę internetową.

5. Zaktualizuj sterownik kamery internetowej

Kamera internetowa, podobnie jak każdy inny sprzęt na komputerze, wymaga sterowników do uruchomienia. Sterowniki kamery internetowej są instalowane automatycznie, ale mogą nie być aktualne. Dotyczy to zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych kamer internetowych.

  1. otwarty Menadżer urządzeń.
  2. Rozwiń Aparaty fotograficzne grupa urządzeń.
  3. Kliknij prawym przyciskiem myszy i wybierz Uaktualnij sterownik z menu kontekstowego.
  4. Zainstaluj wszystkie sterowniki znalezione w systemie Windows 10.

Zainstaluj zastrzeżone sterowniki / aplikacje

Jeśli używasz kamery internetowej Logitech lub innej marki, dobrym pomysłem jest zainstalowanie aplikacji dostępnych do jej skonfigurowania. Pobierz i zainstaluj aplikację. Jeśli aplikacja nie rozwiąże problemu, pobierz sterowniki bezpośrednio od producenta urządzenia i zainstaluj je ręcznie.

  1. otwarty Menadżer urządzeń.
  2. Rozszerzać Aparaty fotograficzne, i kliknij kamerę internetową prawym przyciskiem myszy.
  3. Wybierz Uaktualnij sterownik i wybierz „Przeglądaj mój komputer w poszukiwaniu oprogramowania” opcja.
  4. Przejdź przez kroki i wybierz pobrany sterownik.

Nie widzisz kamery internetowej w Menedżerze urządzeń? Postępuj zgodnie z tymi instrukcjami, aby to naprawić.

6. Odinstaluj i ponownie zainstaluj kamerę internetową

Spróbuj odinstalować i ponownie zainstalować urządzenie.

  1. otwarty Menadżer urządzeńi rozwiń Aparat fotograficzny.
  2. Kliknij prawym przyciskiem myszy aparat i wybierz Odinstaluj urządzenie.
  3. Po odinstalowaniu zrestartuj system.
  4. Otwórz ponownie Menedżera urządzeńi kliknij „Wyszukaj sprzętPrzycisk.
  5. Windows wyszuka nowy sprzęt i zainstaluje sterowniki.

7. Sprawdź, czy urządzenie jest włączone

Kamery internetowe mają na nich lampkę wskazującą, kiedy są używane. Sprawdź, czy kontrolka kamery internetowej włącza się po uzyskaniu dostępu do niej. Jeśli tak nie jest, urządzenie po prostu się nie włącza. Może to być problem ze sprzętem.

  1. W przypadku zewnętrznej kamery internetowej zmień port, do którego jest podłączony. Zmień przewód używany do połączenia urządzenia z urządzeniem.
  2. W przypadku wewnętrznej kamery internetowej sprawdź BIOS, aby upewnić się, że urządzenie jest włączone. Jeśli urządzenie nie pojawia się w systemie BIOS, musisz wziąć swój komputer do kontroli. Możliwe, że aparat nie jest podłączony. Może być niewielki i łatwy do naprawy.

8. Odłącz inne urządzenia USB

Może to pomóc usunąć wszystkie urządzenia USB z systemu. Odłącz je wszystkie i sprawdź, czy kamera internetowa zacznie działać. Możliwe, że inne urządzenie zakłócało połączenie.

9. Sprawdź inne aplikacje

Zwykle z kamery internetowej może korzystać jednocześnie tylko jedna aplikacja. Jeśli aplikacja na Twoim komputerze korzysta już z kamery internetowej, nie będziesz mieć do niej dostępu w innych aplikacjach. Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, która aplikacja go używa, jest aplikacja Ustawienia.

  1. Otworzyć Aplikacja ustawień i idź do Prywatność> Aparat.
  2. Przewiń listę aplikacji, a zobaczysz „Obecnie w użyciu„Pod aplikacją, która go używa.

10. Sprawdź aplikacje wirtualnej kamery internetowej

Jeśli masz zainstalowaną aplikację wirtualnej kamery internetowej, usuń ją lub wyłącz. Może zakłócać i blokować dostęp aplikacji do kamery internetowej.

Wniosek

Kamery internetowe przypominają głośniki lub słuchawki; są łatwe w użyciu i łatwe do skonfigurowania. Od czasu do czasu możesz mieć problemy, ale nie powinno to być zbyt trudne, chyba że masz poważne problemy ze sprzętem.