Jak naprawić drukarkę w trybie offline w systemie Windows 10

Drukarki to jedne z najbardziej problematycznych urządzeń, jakie znajdziesz. Być może żyjemy w świecie, w którym drukowanie 3D jest możliwe, ale nie oznacza to, że drukowanie na papierze w domu znacznie się poprawiło. Drukarki są prawie wciąż z piekła, a atrament i toner kosztują ramię i nogę. Jeśli próbujesz coś wydrukować i nadal widzisz drukarkę w trybie offline, oto kilka rzeczy, które możesz wypróbować.

Przed kontynuowaniem wykonaj podstawowe kroki rozwiązywania problemów.

Sprawdź sprzęt

Jest kilka rzeczy, które musisz sprawdzić, zanim będziesz mógł rozwiązać problem z drukarką w trybie offline w systemie Windows 10. Pierwsza to kabel, którego używasz do podłączenia drukarki do komputera. Upewnij się, że nie jest uszkodzony. Kable drukarki nie są dokładnie zastrzeżone, ale uszkodzony lub postrzępiony kabel nie jest czymś, co będzie działać.

Zmień port, do którego podłączasz drukarkę. Nie wszystkie porty mogą łączyć się z drukarką, np. Jeśli drukarka jest drukarką USB 2.0, a port, do którego została podłączona, to USB 3.0, możesz napotkać problemy.

Upewnij się, że w tacy papieru jest papier. Upewnij się również, że drukarka znajduje się we właściwej pozycji do drukowania, tj. Nic nie jest otwarte ani wyjęte. Wszystkie pokrywki, które mają być zamknięte, powinny być zamknięte.

Na koniec upewnij się, że możesz wydrukować stronę testową na drukarce. Nie musisz podłączać drukarki do komputera, aby wydrukować stronę testową. Zwykle wystarczy nacisnąć przycisk zasilania na drukarce. W niektórych przypadkach może istnieć specjalny przycisk do drukowania strony testowej lub może zostać użyta inna metoda. Zapoznaj się z instrukcją obsługi drukarki.

Jeśli wszystkie powyższe odpowiedzi się sprawdzą, wykonaj poniższe poprawki.

Odinstaluj / zainstaluj ponownie drukarkę

W systemie Windows 10 drukarki zwykle instalują się automatycznie, tzn. System Windows zajmuje się potrzebnymi sterownikami i konfiguruje wszystko. Nadal istnieją rzadkie przypadki, w których może to nie działać lub mogły wystąpić problemy z konfiguracją. Aby je naprawić, odinstaluj drukarkę. To całkiem łatwe; poszukaj drukarki w aplikacji Ustawienia w obszarze Urządzenia> Drukarki i skaner, wybierz ją i kliknij przycisk odinstaluj. Odłącz drukarkę i ponownie uruchom system.

Podłącz ponownie drukarkę, a następnie pozwól systemowi Windows 10 zainstalować dla niej sterowniki.

Jeśli drukarka została dostarczona z nośnikiem instalacyjnym, spróbuj go użyć, jeśli ogólne sterowniki instalowane przez system Windows 10 nie działają po ponownej instalacji.

Sprawdź stan drukowania w trybie offline

Otwórz aplikację Ustawienia i przejdź do grupy ustawień Urządzenia. Wybierz kartę Drukarki i skanery, a następnie wybierz swoją drukarkę. Kliknij przycisk „Otwórz kolejkę”. W oknie kolejki drukowania kliknij element Plik na pasku menu i upewnij się, że opcja „Użyj drukarki w trybie offline” nie jest włączona. Jeśli tak, wyłącz ją, a następnie odłącz i ponownie podłącz drukarkę.

Uruchom ponownie usługi drukowania

Użyj skrótu klawiaturowego Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania i wprowadź następujące informacje.

services.msc

Stuknij Enter, aby otworzyć Menedżera usług. Poszukaj usługi o nazwie Bufor wydruku. Kliknij go prawym przyciskiem myszy i wybierz Uruchom ponownie z menu kontekstowego. Odłącz i ponownie podłącz drukarkę.

Sprawdź port drukarki

To rozwiązanie może nie działać dla wszystkich typów drukarek, ale zdecydowanie warto spróbować. Otwórz Panel sterowania i przejdź do Sprzęt i dźwięk> Urządzenia i drukarki. Kliknij drukarkę prawym przyciskiem myszy i wybierz „Właściwości drukarki” z menu kontekstowego.

W oknie Właściwości drukarki przejdź do zakładki Porty. Upewnij się, że pole obok drukarki jest zaznaczone. Jeśli tak nie jest, sprawdź to i zobacz, czy drukarka pojawia się w trybie online.

Jeśli tak się nie stanie, wróć do okna Właściwości drukarki i na karcie Porty kliknij opcję Konfiguruj port. Możesz, ale nie musisz, być w stanie skonfigurować port. Zależy to od modelu drukarki, ale jeśli widzisz opcje umożliwiające jej skonfigurowanie, wyłącz opcję Włączony stan protokołu SNMP.

Zamknij i otwórz aplikację

Zamknij aplikację, z której wysyłasz zadanie drukowania. Odłącz drukarkę i podłącz ją ponownie. Poczekaj kilka minut, a następnie ponownie otwórz plik. Spróbuj wydrukować. Warto przejść do okna dialogowego drukowania aplikacji, aby upewnić się, że widzi / wybiera drukarkę.

Spróbuj także drukować z innej aplikacji. Możliwe, że aplikacja, której używasz, ma własne problemy i nie może połączyć się z drukarką.