TeamViewer to rozwiązanie zdalnego pulpitu, które jest dostępne zarówno dla systemu Windows, jak i macOS. Ma darmową wersję, która pozwala użytkownikom używać go osobiście, oraz wersję komercyjną, która pozwala użytkownikom używać go do pracy, tj. Jest przeznaczona dla firm. W przypadku obu wersji najlepsze wrażenia zdalne pojawiają się, gdy użytkownicy logują się na swoje konto TeamViewer.
Komercyjne wykorzystanie TeamViewer wykryte w systemie Windows 10
Użytkownicy TeamViewer czasami otrzymują wiadomość, że aplikacja wykryła, że jest używana komercyjnie. Ten komunikat jest komunikatem o zatrzymaniu, który spowoduje zamknięcie aplikacji/zakończenie sesji zdalnej po 5 minutach od jego pojawienia się. Jeśli widzisz ten komunikat, upewnij się;
Nie masz zbyt wielu aktywnych sesji lub połączeń. Jest to jedna z rzeczy, które mogą spowodować pojawienie się tego komunikatu.
Jeśli rozpocząłeś i zakończyłeś kilka sesji, uruchom ponownie systemy, na których rozpoczęto te sesje. Możliwe, że nie zostały poprawnie zamknięte, a ponowne uruchomienie systemu rozwiąże problem.
Jeśli nadal widzisz komunikat podczas próby utworzenia nowej sesji, wypróbuj poniższe rozwiązania.
1. Odinstaluj i ponownie zainstaluj TeamViewer
TeamViewer jest łatwy w konfiguracji i obsłudze, ale mimo to jest złożoną aplikacją i może napotkać własne problemy. Jeśli zobaczysz komunikat „Wykryto użycie komercyjne”, odinstaluj i ponownie zainstaluj TeamViewer, wykonując następujące czynności.
Otwórz Panel sterowania.
Przejdź do Programy>Odinstaluj program.
Wybierz TeamViewer z listy aplikacji.
Kliknij przycisk Odinstaluj.
Poczekaj, aż aplikacja zostanie odinstalowana.
Stuknij skrót klawiaturowy Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania.
W polu uruchamiania wpisz regedit i naciśnij klawisz Enter.
Przejdź do tego klucza: HKEY_CURRENT_USERSOFTWARETeamViewer
Kliknij prawym przyciskiem myszy klawisz TeamViewer i wybierz Usuń z menu kontekstowego.
Następnie przejdź do tego klucza: HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWARETeamViewer
Usuń TeamViewer.
Ponownie dotknij skrótu klawiaturowego Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania.
Wprowadź %appdata% w polu uruchamiania i naciśnij klawisz Enter.
Usuń folder TeamViewer.
Otwórz ponownie okno uruchamiania za pomocą skrótu klawiaturowego Win + R i wprowadź %temp% w polu uruchamiania.
Usuń folder TeamViewer.
Uruchom ponownie system.
Pobierz i zainstaluj bezpłatną wersję TeamViewer.
2. Zmień adres MAC
Komputery są identyfikowane przez ich adres MAC i ten adres sam się nie zmienia. Jest automatycznie przypisywany/ustawiany. Użytkownicy mogą to jednak zmienić, a czasami naprawi to błąd „wykryto użycie komercyjne”.
Otwórz Menedżera urządzeń.
Rozwiń Karty sieciowe.
Kliknij dwukrotnie kontroler sieciowy i przejdź do zakładki Zaawansowane.
W kolumnie Usługa wybierz Adres sieciowy.
W polu Wartość wprowadź nowy adres MAC. Możesz wygeneruj go za pomocą tego narzędzia.
Kliknij Zastosuj i uruchom ponownie system.
3. Sprawdź konto TeamViewer i skontaktuj się z pomocą techniczną
Jeśli masz więcej niż jedno konto TeamViewer lub korzystałeś zarówno z bezpłatnego, jak i komercyjnego konta w tym samym systemie, Twój system mógł zostać oznaczony jako komercyjny. Skontaktuj się z pomocą techniczną TeamViewer i zapytaj, czy mogą pomóc. Dodatkowo sprawdź, czy Twoja subskrypcja TeamViewer (jeśli ją posiadasz) jest aktualna i nie ma żadnych zaległych opłat.
Wniosek
TeamViewer to świetne, bezpłatne rozwiązanie do sesji zdalnego pulpitu. Funkcja zdalnego pulpitu systemu Windows często napotyka problemy i jest trudna do skonfigurowania dla wielu osób. Jeśli chcesz uzyskać zdalny dostęp z tą funkcją, musisz mieć system Windows 10 Pro. Dlatego wielu użytkowników woli TeamViewer.