W systemie Windows 10 istnieją dwie różne wersje iTunes; wersja na komputery stacjonarne, która ma być używana w systemie Windows 7, ale działa również doskonale w systemie Windows 10, a także wersja Microsoft Store, która jest wolna od mnóstwa programów typu bloatware, które są dostarczane z wersją dla komputerów stacjonarnych. Korzystanie z jednego z nich jest łatwe, ale jeśli zdecydujesz się zmienić używaną wersję, a konkretnie przejdziesz z wersji Microsoft Store do wersji stacjonarnej, możesz napotkać kilka problemów. Jeśli otrzymujesz plik „Biblioteka iTunes.itl”, którego nie można odczytać, błąd jest prosty.
Ten błąd nie ogranicza się tylko do systemu Windows 10. Może występować w wersjach systemu macOS starszych niż Catalina. Niezależnie od tego poprawka jest taka sama.
Spis treści:
Nie można odczytać pliku naprawy „iTunes library.itl”
Aby naprawić plik „iTunes library.itl”, którego nie można odczytać, musisz usunąć plik o nazwie iTunes library.itl. To tak proste, jak wybranie go i dotknięcie przycisku usuwania, ale musisz wiedzieć, gdzie jest plik.
W systemie Windows 10 plik znajduje się w folderze poniżej;
C:UsersYourUsernameMy Music
W systemie macOS plik znajduje się w następującej lokalizacji;
/Users/YourUsername/Music
Usuń plik, a jeśli masz otwarty iTunes, zamknij go i otwórz ponownie.
Jeśli iTunes wyświetli monit, należy zainstalować wszystkie aktualizacje dostępne dla aplikacji.
Ten błąd może pojawić się z kilku różnych powodów, ale jeśli przeczytasz pełny komunikat o błędzie przesłany przez iTunes, pojawi się ten komunikat, ponieważ plik iTunes library.itl, który jest obecnie w systemie, został utworzony przez wersję iTunes, której bieżąca wersja nie może czytać. Może to oznaczać, że został utworzony przez wersję Microsoft Store lub że został utworzony przez starszą lub nowszą wersję iTunes na komputery.
Po usunięciu tego pliku musisz ponownie zsynchronizować bibliotekę. Podłącz swój iPhone do komputera i zsynchronizuj wszystko. Usunięcie pliku nie spowoduje usunięcia muzyki, filmów, zdjęć itp. Z biblioteki. Gdy ponownie zsynchronizujesz telefon, zostanie utworzony nowy plik iTunes library.itl. Tak długo, jak zawsze będziesz aktualizowany do najnowszej wersji iTunes, gdy pojawi się monit, nie powinieneś mieć więcej tego problemu.
Jeśli martwisz się, że na iPhonie lub iPadzie jest zainstalowana wersja iOS, która nie jest najnowsza, lub urządzenie jest przestarzałe, nie martw się. iTunes nadal będzie mógł go zsynchronizować i jest bardzo mało prawdopodobne, aby kiedykolwiek spowodował ten błąd.