Jak naprawić usługi, które nie otwierają się / nie odpowiadają (Windows 10)

Windows 10 zawiera sporo aplikacji magazynowych, które pozwalają użytkownikom zmieniać i zarządzać różnymi komponentami systemu. Obejmuje to między innymi możliwość ponownego uruchamiania podstawowych usług, ponownego uruchamiania, zamykania lub wyłączania zadań systemowych oraz zarządzania dyskami i napędami.

Te aplikacje obejmują między innymi przeglądarkę zdarzeń, narzędzie do zarządzania dyskami, narzędzie Usługi, Menedżera urządzeń, harmonogram zadań itp.

Services.msc nie otwiera się

Napraw Services.msc nie otwiera się lub nie odpowiada

Services.msc to standardowa aplikacja dla systemu Windows 10, która umożliwia użytkownikom włączanie, wyłączanie i modyfikowanie sposobu działania usług w systemie operacyjnym. Usługi te obejmują usługi systemu operacyjnego, takie jak usługa buforu drukarki, oraz usługi innych firm, takie jak usługa Chrome Update.

Aplikacja jest często potrzebna do rozwiązywania problemów w systemie Windows 10, w którym usługi wymagają ponownego uruchomienia lub zakończenia albo wyłączenia w celu rozwiązania problemów. Aby otworzyć Services.msc;

Stuknij skrót klawiaturowy Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania.
W polu uruchamiania wprowadź services.msc i naciśnij klawisz Enter.
Otworzy się aplikacja Services.msc.

Jeśli powyższe kroki nie działają i nie możesz otworzyć aplikacji lub zawiesza się zaraz po otwarciu, wypróbuj poniższe rozwiązania.

Zrestartuj system

W Twoim systemie mógł wystąpić błąd uniemożliwiający otwarcie aplikacji Services.msc lub zawieszający ją. Uruchom ponownie system, a następnie spróbuj otworzyć aplikację.

Sprawdź powiązanie konsoli Microsoft Management Console

Aplikacja MSC lub .msc jest w rzeczywistości typem pliku, podobnie jak plik EXE. Ten plik jest otwierany w konsoli Microsoft Management Console. Jeśli skojarzenie aplikacji jest zepsute, tj. System Windows 10 nie wie, jak otworzyć plik MSC, plik services.msc nie zostanie otwarty.

Otwórz aplikację Ustawienia za pomocą skrótu klawiaturowego Win + I.
Przejdź do aplikacji.
Wybierz kartę Domyślne aplikacje.
Kliknij opcję Wybierz domyślne aplikacje według typu pliku.
Poszukaj .msc i kliknij przycisk plusa.
Wybierz Microsoft Management Console.

Uruchom skanowanie systemu

Być może wystąpił problem z plikami systemowymi. Możesz je naprawić, uruchamiając skanowanie SFC.

Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora.
Uruchom to polecenie: sfc / scannow.
Pozwól komendzie zakończyć i naprawić pliki / błędy.
Otwórz services.msc.

Uruchom services.msc z uprawnieniami administratora

Services.msc wymaga uprawnień administratora do działania. Jeśli uruchomisz go z uprawnieniami administratora, może się zawiesić.

Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora.
Wpisz to polecenie: services.msc i naciśnij Enter.
Otworzy się aplikacja services.msc.

Zarejestruj ponownie pliki DLL

Aplikacja Services.msc może przestać odpowiadać lub nie otwierać się, jeśli występuje problem z plikami DLL. Najłatwiejszym sposobem rozwiązania tego problemu jest ich ponowna rejestracja.

Otwórz wiersz polecenia z uprawnieniami administratora.
Następnie uruchom kolejno następujące polecenia.

Regsvr32 Msxml.dll
Regsvr32 Msxml2.dll
Regsvr32 Msxml3.dll

Po wykonaniu poleceń uruchom ponownie system.

Zmień ustawienia Services.msc w trybie awaryjnym

Services.msc to aplikacja, której ustawienia mogły ulec zmianie, powodując jej zawieszanie się lub brak otwarcia. Aby to naprawić, musisz uruchomić komputer w trybie awaryjnym.

Uruchom komputer w trybie awaryjnym z włączoną obsługą sieci.
Stuknij skrót klawiaturowy Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania.
Wpisz services.msc i naciśnij Enter.
Kliknij dwukrotnie usługę Informacje o aplikacji.
Przejdź do zakładki Ogólne.
Otwórz listę rozwijaną Typ uruchomienia i wybierz opcję Ręczny.
Kliknij Zastosuj i wyjdź z trybu awaryjnego.
Otwórz Services.msc.

Wniosek

Services.msc to przydatna aplikacja do zarządzania usługami uruchamianymi przez system i aplikacje innych firm. Jeśli nie możesz go otworzyć i innych aplikacji MSC (Menedżer urządzeń, Podgląd zdarzeń itp.), Być może masz w rękach uszkodzony system. Skan SFC powinien rozwiązać problem, jednak w przypadku braku szansy, że będzie się powtarzał, będziesz musiał zresetować komputer lub spróbować utworzyć nowego użytkownika.