Jak obliczyć sumę komórek w programie Excel

Microsoft Excel może być znany ze skomplikowanych obliczeń i formuł, ale nie polega na prostym arytmetyce. Istnieje wiele sposobów znajdowania rozwiązań prostych problemów matematycznych, takich jak znajdowanie sumy liczb w wielu komórkach.

Znajdowanie sumy liczb w sąsiednich kolumnach lub komórkach

Najszybszym sposobem obliczenia sumy kwadratów w Excelu jest po prostu zaznaczenie listy liczb i sprawdzenie prawego dolnego rogu ekranu. Tutaj znajdziesz sumę dowolnej wybranej komórki, a także jej średnią i liczbę dodawanych komórek.

suma na dole programu Excel

Ale zakładamy, że chcesz dodać sumę do samego skoroszytu. W takim przypadku zaznacz liczby, które chcesz dodać.

zaznacz komórki

Na karcie „Formuły” kliknij „Autosumowanie”, aby znaleźć sumę listy liczb. Po kliknięciu program Excel automatycznie doda sumę na dole tej listy.

formuły autosum

Alternatywnie możesz wpisać formułę = SUMA (D1: D7) na pasku formuły, a następnie nacisnąć „Enter” na klawiaturze lub kliknąć znacznik wyboru na pasku formuły, aby wykonać formułę. Zmień litery i cyfry w nawiasach, aby pasowały do ​​skoroszytu.

formuła sumy

Znajdowanie sumy liczb w nieprzylegających kolumnach lub komórkach

Kliknij dowolną pustą komórkę w skoroszycie. Powinna to być komórka, w której chcesz wyświetlić sumę tych niesąsiadujących kolumn.

pusta komórka

Na karcie „Formuły” kliknij ikonę strzałki po prawej stronie pozycji „Autosum”.

formuły autosum

Wybierz „Suma”.

autosum i suma

Kliknij pierwszą liczbę w serii.

pierwsza komórka w kolumnie

Przytrzymaj przycisk „Shift”, a następnie kliknij ostatnią liczbę w tej kolumnie, aby zaznaczyć wszystkie liczby znajdujące się pomiędzy.

przesuń i kliknij, aby wybrać

Aby dodać drugą kolumnę liczb, przytrzymaj Ctrl i przewiń w dół od pierwszej do ostatniej liczby w kolumnie. Alternatywnie możesz dodać formułę = SUMA (D1: D7, F1: F7) do paska formuły. Zamień komórki w nawiasach, aby dopasować je do swoich potrzeb.

ctrl i kliknij, aby wybrać

Naciśnij przycisk „Enter” na klawiaturze lub znacznik wyboru na pasku formuły, aby wykonać formułę.

Formuła sumy w 2 kolumnach