Jak osadzić formularz Google w wiadomości e-mail?

Jeżeli nie korzystasz z narzędzi do masowej wysyłki, takich jak Mailchimp, masz możliwość samodzielnego tworzenia interaktywnych wiadomości e-mail z minimalnym wysiłkiem. Dla marketerów lub osób promujących różne inicjatywy, dodanie ankiety, quizu lub formularza do e-maila może skutecznie zachęcić użytkowników do działania. W tym przewodniku dowiesz się, jak osadzić formularz Google w wiadomości e-mail.

Platformy do masowej wysyłki, takie jak Mailchimp, oferują wbudowane formularze, które można osadzić w wiadomościach, jeśli korzystasz z ich usług. Jeśli jednak nie korzystasz z Mailchimp ani z innych podobnych narzędzi, możesz samodzielnie osadzić formularz w swoim e-mailu.

Formularze Google zyskują popularność dzięki swojej prostocie i efektywności. Są dostępne bezpłatnie, oferują atrakcyjne szablony i automatycznie zbierają odpowiedzi. W kontekście marketingu, ich wykorzystanie jest niezwykle łatwe!

Jak umieścić formularz Google w wiadomości e-mail

W tym przykładzie użyję Gmaila, ale formularz można wysłać z dowolnego klienta poczty elektronicznej. Możesz go osadzić w wiadomości e-mail lub wysłać jako link. Formularz Google można wstawić bezpośrednio tylko w Gmailu, natomiast link można udostępnić przez każdy inny klient poczty e-mail.

Jednym ze sposobów na obejście tej sytuacji jest przesłanie dokumentu na swoje konto Gmail, a następnie przekazanie go do grupy roboczej, programu Outlook lub innych grup e-mailowych. Możesz również udostępnić formularz na platformach społecznościowych, co zwiększy jego widoczność.

Proces tworzenia formularza Google jest niezwykle prosty.

  • Otwórz Dysk Google i zaloguj się.
  • W lewym górnym rogu wybierz opcję „Nowy”.
  • Wybierz „Formularz Google”.

Po otwarciu nowego okna z pustym formularzem, nadaj mu tytuł, dodaj pytania i użyj narzędzi projektowych, które znajdziesz w menu po prawej stronie, aby dostosować jego wygląd. Możesz także dodać obrazy i filmy, korzystając z paska narzędzi.

Wybierz paletę kolorów w prawym górnym rogu, aby zmienić motyw, dodaj swoje logo jako nagłówek i dostosuj styl czcionki. Personalizacja formularza, aby pasował do Twojej marki, nie zajmuje dużo czasu. Następnie użyj ikony oka, aby wyświetlić podgląd formularza i sprawdzić, czy wymaga poprawek.

Po zakończeniu edytowania, kliknij ikonę koła zębatego u góry, a następnie zaznacz opcję „Zbieraj adresy e-mail”. Możesz również zmienić inne ustawienia formularza w oknie dialogowym „Ustawienia”. Możesz włączyć opcję „Zobacz podsumowanie wykresów i odpowiedzi tekstowych, aby szybko przeanalizować odpowiedzi”, a następnie kliknij „Zapisz”.

Teraz kliknij przycisk „Wyślij” w prawym górnym rogu formularza. Otworzy się okno „Wyślij formularz”, w którym możesz skonfigurować e-mail z formularzem, aby wyglądał atrakcyjnie, zawierał skuteczne wezwanie do działania oraz zachęcał do jego wypełnienia. Upewnij się, że zaznaczyłeś pole „Dołącz formularz do wiadomości e-mail”, aby osadzić formularz w wiadomości.

Teraz wystarczy dodać adres e-mail odbiorcy i kliknąć „Wyślij”. Zostaniesz zapytany, czy chcesz zobaczyć odpowiedzi. Na Twoim Dysku Google zostanie utworzony Arkusz, w którym zbierane będą wszystkie odpowiedzi na formularz, które możesz przeglądać.

Możesz również otrzymywać powiadomienia e-mail o nowych odpowiedziach. Powiadomienie nie zawiera szczegółów dotyczących odpowiedzi, a jedynie informuje, że formularz został wypełniony.

Udostępnianie formularza Google w mediach społecznościowych

Oprócz osadzania formularza Google w wiadomości e-mail, możesz również udostępnić go na platformach społecznościowych. Jeśli promujesz firmę lub projekt, chcesz uzyskać jak największy zasięg, dlatego ta opcja jest istotna. To również jest proste do zrealizowania.

Utwórz formularz zgodnie z powyższymi krokami, ale nie zaznaczaj opcji „Dołącz formularz w wiadomości e-mail”. Następnie wybierz ikony Facebooka lub Twittera w oknie „Wyślij formularz”, aby dodać formularz do tych sieci.

Jeśli chcesz udostępnić formularz w innym miejscu, skopiuj link z karty w oknie „Wyślij formularz” i opublikuj go tam, gdzie chcesz, aby się pojawił. Wyświetli się jako link, ale po kliknięciu otworzy formularz w nowej karcie przeglądarki, zbierając odpowiedzi w ten sam sposób, jak w przypadku wiadomości e-mail.

Formularze Google działają podobnie jak Arkusze i Prezentacje Google. Ich obsługa jest prosta, a jednocześnie pozwalają na zaawansowane wykorzystanie. Bezproblemowo współpracują z innymi produktami Google, co ułatwia zarządzanie i umożliwia skuteczną promocję różnorodnych inicjatyw. Jeśli uda Ci się stworzyć interesującą ankietę lub quiz i zachęcić ludzi do wypełnienia, reszta będzie już prosta!

Jak uzyskać link do formularza Google

Jedną z najprzydatniejszych funkcji jest możliwość uzyskania linku do formularza Google, co pozwala na udostępnienie lub osadzenie dokumentu w różnych miejscach.

Aby uzyskać link, postępuj zgodnie z powyższymi instrukcjami, aby wysłać formularz w wiadomości e-mail:

  • Po kliknięciu przycisku „Wyślij” przejdź do opcji „Wyślij przez” na ekranie.
  • Kliknij opcję osadzania (<>) znajdującą się w prawym górnym rogu menu.
  • Kliknij „Kopiuj” lub użyj skrótu klawiaturowego Ctrl + C lub Cmd + C (Mac), aby skopiować link.
  • Aby wkleić link w wybranym miejscu, użyj skrótu Ctrl + V lub Cmd + V (Mac).

Uzyskanie linku jest bardzo proste i stanowi doskonały sposób na udostępnienie formularza Google.

Dostęp do odpowiedzi

Po wysłaniu formularza Google możesz zawsze zalogować się ponownie, aby sprawdzić odpowiedzi. Po otwarciu formularza przejdź do górnej części strony, gdzie znajdziesz zakładki „Pytania” i „Odpowiedzi”. Jeśli korzystasz z formularza dla uczniów lub do innych celów, regularnie sprawdzaj zakładkę „Odpowiedzi”.

Po zebraniu odpowiedzi od uczestników lub po upływie terminu, warto zamknąć formularz. Wykonując wcześniej opisane kroki, wystarczy wyłączyć opcję „Akceptowanie odpowiedzi” (zmieniając stan z zielonego na szary). Dzięki temu będziesz mógł wrócić do formularza w późniejszym terminie, ale nikt nie będzie mógł przesłać nowych odpowiedzi, gdy ta opcja będzie wyłączona.


newsblog.pl