Co jest gorsze niż brak możliwości spotkania się z kimś? Otrzymuję wezwanie na spotkanie w czasie, kiedy nie pracujesz. Nie możemy tego zatrzymać, ale możemy pomóc Ci skonfigurować Outlooka tak, aby przynajmniej inni wiedzieli o Twoich godzinach pracy.
Jak skonfigurować godziny pracy w Outlooku
Gdy tworzysz wezwanie na spotkanie w programie Outlook, Asystent planowania pomaga znaleźć czas, w którym zarówno Ty, jak i odbiorcy wezwania na spotkanie jesteście wolni.
Jednak po otwarciu Asystenta planowania godziny wyświetlane dla każdego dnia nie są od północy do północy; są od 8:00 do 17:00.
To są domyślne godziny robocze w Outlooku, które możesz zmienić na odpowiednie dla siebie. Kliknij Plik > Opcje > Kalendarz i poszukaj sekcji „Czas pracy”. Tutaj możesz dostosować swoje godziny pracy.
Na przykład, zmieńmy nasze godziny pracy na 10:00 do 16:00, a następnie kliknij „OK”. Gdy otworzymy nowe wezwanie na spotkanie i użyjemy Asystenta planowania, nasze godziny pracy zostaną zaktualizowane zgodnie z nowymi ustawieniami.
Outlook pokaże te godziny każdemu, kto ma dostęp do Twojego kalendarza, gdy będzie próbował zarezerwować z Tobą spotkanie.
Powiedzmy, że pracujesz zdalnie i preferujesz późniejszy start. Możesz ustawić swoje godziny pracy na 12:00 do 20:00. Po utworzeniu wezwania na spotkanie program Outlook wyświetli godziny pracy od 12:00 do 20:00, a wszelkie godziny, w których nie pracujesz, będą pokazane jako jasnoszary pasek.
Kiedy Twoi współpracownicy próbują umówić się z Tobą na spotkanie, godziny przed 12:00 będą wyświetlane jako jasnoszary pasek.
Możesz również ustawić dni robocze. Jeśli pracujesz w niepełnym wymiarze godzin lub w weekendy, możesz to zmienić w Plik > Opcje > Kalendarz > Tydzień roboczy.
Przykładowo, zmienimy ustawienia, aby piątek był dniem wolnym od pracy. Kiedy tworzymy nowe wezwanie na spotkanie i sprawdzamy Asystenta planowania, cały dzień będzie wyświetlany jako jasnoszary pasek, co oznacza, że nie są to dla nas godziny pracy.
Możesz również poinformować współpracowników, co oznacza szary pasek, i zachęcić ich do ustawienia własnych dni i godzin pracy. Gdy wszyscy będą świadomi tych ustawień, unikniemy nieporozumień podczas umawiania spotkań.