Jak przestać zapisywać wysłane wiadomości e-mail w programie Outlook 2016

MS Outlook to jeden z najstarszych klientów poczty elektronicznej na rynku. Jest to również jeden z najpotężniejszych klientów z funkcjami, takimi jak reguły, które sprawiają, że jest jeszcze lepszy. Przez lata klient poczty e-mail ewoluował zarówno pod względem funkcji, jak i interfejsu użytkownika. Interfejs użytkownika programu Outlook 2016 znacznie różni się od interfejsu użytkownika programu Outlook 2010 lub Outlook 2007. Podobnie jak w przypadku każdej zmiany w interfejsie użytkownika, spowodowało to również przemieszczanie się niektórych elementów sterujących i przycisków. Starsze wersje Outlooka miały opcję, która pozwalała przestać zapisywać wysłane e-maile. W programie Outlook 2016 ta opcja została przeniesiona, więc nie można jej znaleźć na wstążce. Oto, jak możesz przestać zapisywać wysłane wiadomości e-mail w programie Outlook 2016.

Otwórz program Outlook i przejdź do Plik> Opcje. W oknie Opcje programu Outlook wybierz kartę „Poczta”. Ta karta zawiera długą listę ustawień, które możesz zmienić. Przewiń w dół i znajdź grupę ustawień „Zapisz wiadomości”.

Istnieją trzy opcje kontrolujące zapisywanie wysłanych elementów. Pierwsza opcja to „Automatycznie zapisuj elementy, które nie zostały wysłane po tych wielu minutach”. Ta opcja jest przeznaczona dla wiadomości, których nie można wysłać lub których wysłanie trwa bardzo długo. W obu przypadkach dobrym pomysłem jest automatyczne zapisywanie wiadomości. Możesz zmienić okres opóźnienia, aby program Outlook czekał dłużej na wysłanie wiadomości przed jej zapisaniem.

Drugą opcją jest opcja „Zapisz przesłane wiadomości”. Możesz odznaczyć tę opcję i zatrzymać zapisywanie przekierowanych wiadomości e-mail. Kopia oryginalnej wiadomości pozostanie w Twojej skrzynce odbiorczej. Jeśli zapiszesz ją jako wysłaną wiadomość podczas przesyłania dalej, zapisujesz ją dwukrotnie. Jedynym powodem zapisania przekazanej wiadomości jest upewnienie się, że masz dobrze udokumentowany ślad / dowód korespondencji.

Trzecią opcją jest opcja „Zapisz kopie wiadomości w folderze Elementy wysłane”. Odznacz tę opcję, aby zatrzymać zapisywanie wysłanych wiadomości e-mail w Outlooku. Nie wpłynie to na przekazywane wiadomości.

Ta nowa opcja jest niewygodna. Starsze wersje Outlooka pozwalają wybrać dla poszczególnych wiadomości e-mail, czy zapisać wysłaną wiadomość e-mail. Dostęp do opcji wymagał kilku kliknięć, ale była. Ta nowa opcja przestanie bezkrytycznie zapisywać wysłane wiadomości e-mail w programie Outlook. W żadnym momencie użytkownik nie może interweniować.

Jeśli chcesz zapisać wysłaną wiadomość, musisz włączyć tę opcję. Wadą jest to, że musisz zapisywać wszystkie wiadomości, nawet te, których nie warto zapisywać. Jedyną dobrą rzeczą jest to, że możesz przynajmniej przestać zapisywać przesłane wiadomości.