Jak przestać zapisywać wysłane wiadomości e-mail w programie Outlook 2016

MS Outlook to jeden z najstarszych i najbardziej rozpoznawalnych klientów poczty elektronicznej dostępnych na rynku. Jego siłą są zaawansowane funkcje, takie jak reguły, które znacząco ułatwiają zarządzanie wiadomościami. W ciągu lat, Outlook przeszedł znaczną ewolucję, zarówno w zakresie funkcjonalności, jak i interfejsu użytkownika. Na przykład, interfejs Outlook 2016 różni się znacznie od wersji 2010 czy 2007. Zmiany w interfejsie użytkownika często wiążą się z przemieszczeniem różnych elementów i przycisków. W starszych wersjach programu istniała opcja umożliwiająca wyłączenie zapisywania wysłanych wiadomości, natomiast w Outlook 2016 ta funkcjonalność została przeniesiona, co może powodować trudności w jej znalezieniu. W poniższym artykule opisujemy, jak można przestać zapisywać wysłane wiadomości w Outlook 2016.

Aby rozpocząć, uruchom Outlook i przejdź do zakładki Plik, a następnie wybierz Opcje. W nowym oknie, które się otworzy, kliknij na kartę „Poczta”. Znajdziesz tam długą listę różnych ustawień, które możesz dostosować. Przewiń w dół, aż dotrzesz do sekcji „Zapisz wiadomości”.

W tej sekcji znajdują się trzy opcje, które kontrolują proces zapisywania wysyłanych wiadomości. Pierwsza z nich to „Automatycznie zapisuj elementy, które nie zostały wysłane po tych wielu minutach”. Ta funkcjonalność jest przydatna w przypadku wiadomości, które z jakiegoś powodu nie mogą zostać wysłane lub wysyłają się z opóźnieniem. W takich sytuacjach automatyczne zapisywanie wiadomości może okazać się bardzo pomocne. Możesz również dostosować czas oczekiwania, aby program Outlook czekał dłużej na zakończenie wysyłania wiadomości, zanim zdecyduje się na jej zapisanie.

Kolejna opcja to „Zapisz przesłane wiadomości”. Możesz odznaczyć tę opcję, aby zaniechać zapisywania przekazywanych e-maili. W takim przypadku oryginalna wiadomość pozostanie w Twojej skrzynce odbiorczej. Jeśli zdecydujesz się na zapisanie jej jako wysłanej podczas wysyłania dalej, będziesz miał jej kopię w dwóch miejscach. Zazwyczaj zapisanie przekazanej wiadomości jest uzasadnione, gdyż pozwala na prowadzenie dokumentacji korespondencji.

Trzecia opcja to „Zapisz kopie wiadomości w folderze Elementy wysłane”. Możesz odznaczyć tę funkcję, aby zatrzymać zapisywanie wysłanych wiadomości w Outlooku. Warto zauważyć, że nie wpłynie to na wiadomości, które były przekazywane dalej.

Ta nowa opcja może wydawać się niewygodna dla niektórych użytkowników. W starszych wersjach Outlooka można było indywidualnie decydować o tym, czy zapisać wysłaną wiadomość. Choć dostęp do tej opcji wymagał kilku kliknięć, to jednak była ona dostępna. Obecnie, nowa funkcjonalność wprowadza automatyczne zapisywanie wysłanych wiadomości, co ogranicza możliwość ingerencji użytkownika w tym zakresie.

Jeżeli chcesz zapisać wysłaną wiadomość, musisz aktywować tę opcję. Niestety, wiąże się to z koniecznością zapisywania wszystkich wiadomości, w tym tych, które niekoniecznie muszą być przechowywane. Pozytywnym aspektem jest jednak możliwość wyłączenia zapisywania przekazywanych wiadomości.