Wykonywanie zadań podczas pracy może być wyzwaniem, zwłaszcza w domu, i nie chodzi tylko o produktywność. Ważne jest również wstawanie, aby się poruszać i picie wody. Zautomatyzuj przypomnienia o tych rzeczach za pomocą Asystent Google „Dzień roboczy”.
„Procedury” to funkcja wbudowana w inteligentne głośniki i wyświetlacze Asystenta Google i Nest. Umożliwiają one utworzenie ciągu akcji do wykonania za pomocą jednego polecenia lub w określonych godzinach. Mogą być niezwykle potężne, jeśli poświęcisz trochę czasu na ich skonfigurowanie w aplikacji Google Home.
Otwórz aplikację Google Home na swoim iPhone, iPadlub Android urządzenie, a następnie stuknij ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu.
Wybierz „Ustawienia asystenta” z menu.
W zależności od urządzenia zobaczysz ustawienia na jednej długiej liście lub uporządkowane według kart. W interfejsie z kartami przejdź do zakładki „Asystent”. Pomiń ten krok, jeśli widzisz tylko długą listę.
Wybierz „Procedury” z listy.
U góry może pojawić się sekcja „Nowe procedury do wypróbowania”. Jeśli „Dzień roboczy” nie jest tam wymieniony, przewiń w dół i wybierz go z sekcji „Gotowe”.
Na stronie procedury dnia roboczego znajduje się kilka różnych sekcji. Przejrzymy je wszystkie, aby to skonfigurować. Najpierw ustaw przełącznik u góry na „Włącz rutynę”.
Następnie musimy zdecydować, w które dni tygodnia będzie wykonywana procedura dnia roboczego. Kliknij dni wymienione w sekcji „Kiedy są dni”.
Wybierz wszystkie dni, w które chcesz uruchamiać procedurę co tydzień, a następnie dotknij „OK”.
Teraz musimy wybrać, gdzie Asystent Google będzie odtwarzał odpowiedzi. Będziesz chciał wybrać urządzenie, które będzie blisko Ciebie w ciągu dnia pracy. Kliknij menu w sekcji „Odpowiedzi Asystenta Play na” i wybierz urządzenie.
Możesz także zaznaczyć pole „Otrzymuj powiadomienia przez telefon” po uruchomieniu procedury. Zapewni to powiadomienie, jeśli nie będziesz w pobliżu wybranego urządzenia.
Teraz nadszedł czas, aby skonfigurować, co faktycznie będzie robić procedura dnia roboczego. Zauważysz, że Google już skonfigurował szereg przedziałów czasowych i działań. Możesz edytować dowolne z nich, dotykając ikony koła zębatego obok nich.
W zależności od akcji będą dostępne różne opcje. Najpierw edytuj przedziały czasowe, które określają, kiedy będą wykonywane akcje. Te przedziały czasowe są zwykle przeznaczone na przerwy i posiłki w ciągu dnia.
Następnie edytuj polecenia „Powiedz coś”. To właśnie będzie recytować Asystent Google na urządzeniu w wybranym czasie. Typowe przykłady to „Czas wstać i się rozciągnąć” i „Czas na obiad”.
Aby zbiorczo usunąć lub ponownie uporządkować przedziały czasowe i działania, kliknij przycisk „Modyfikuj”.
Przewiń listę i usuń wszystko, czego nie chcesz, klikając ikonę „X”.
Aby zmienić kolejność, w jakiej Asystent Google będzie uruchamiał polecenia, dotknij i przeciągnij uchwyty po lewej stronie ekranu.
Masz również opcję „Dodaj akcję” dla każdego przedziału czasowego.
Możesz wpisać dowolne polecenie, które możesz wydać Asystentowi Google, a następnie kliknąć „Dodaj”.
Aby dodać nowy przedział czasowy do procedury, przewiń w dół na sam dół i kliknij „Dodaj nowy czas”.
Najpierw zostaniesz poproszony o wybranie godziny lub wprowadzenie niestandardowego czasu. Po zakończeniu dotknij „Dalej”.
Następnie możesz dodać swoją pierwszą akcję. Wpisz dowolne polecenie, które możesz wydać Asystentowi Google, lub przeglądaj popularne akcje. Po zakończeniu dotknij „Dodaj”.
Gdy będziesz zadowolony ze wszystkich przedziałów czasowych i działań, wybierz przycisk „Zapisz” u góry strony.
Otóż to! Procedura dnia roboczego będzie teraz działać w wyznaczonych godzinach i będzie Ci pomagać przez cały dzień.