Udostępnij teraz w social media:

Przechowywanie w chmurze jest obecnie dość popularne. Niestety może to być dość drogie. Usługi takie jak Dropbox, Dysk Google, Box itp. Wymagają, aby użytkownicy co miesiąc wydawali pieniądze tylko na przechowywanie plików. Świetną alternatywą jest hostowanie własnego rozwiązania do przechowywania w chmurze. W tym miejscu pojawia się NextCloud. To samoobsługowa usługa, która umożliwia skonfigurowanie własnego magazynu w chmurze w systemie Linux i uruchomienie tego, co zasadniczo jest Twoim własnym Dropbox!

W tym samouczku omówimy, jak skonfigurować serwer Ubuntu i hostować najnowszą wersję NextCloud.

Instalowanie serwera Ubuntu

Instalacja NextCloud działa na prawie każdym systemie operacyjnym Linux na komputery stacjonarne lub serwer. Mimo to, aby uzyskać najlepsze wyniki, wybierz najnowszą wersję serwera Ubuntu. Dzieje się tak, ponieważ NextCloud jest wymagającą aplikacją i działa najlepiej, gdy ma własną maszynę.

Pierwszy krok w instalacji serwera Ubuntu wymaga wykonania dysku instalacyjnego. To łatwy proces. Zdobądź USB o rozmiarze 2 GB i pobierz najnowszą wersję systemu operacyjnego. Aby utworzyć instalator dysku USB Live, pobierz Etcher.

Postępuj zgodnie z instrukcjami na stronie pobierania Etcher, aby utworzyć dysk na żywo. Alternatywnie nagraj obraz dysku na dysk CD lub DVD.

Sprawdź -   Jak wykonać zdalną kopię zapasową dysku twardego w systemie Linux

Po utworzeniu dysku na żywo serwer Ubuntu jest gotowy do zainstalowania. Skonfiguruj BIOS serwera, aby ładował się z USB (lub CD / DVD). Następnie użyj menu podczas uruchamiania, aby wybrać swój język ojczysty i wybierz opcję „zainstaluj serwer Ubuntu”, aby rozpocząć proces.

W instalatorze postępuj zgodnie z procesem instalacji serwera Ubuntu. Obejmuje to ustawienie nazwy użytkownika, nazwy hosta i hasła. Jest to bardzo proste, ponieważ instalator przeprowadzi Cię przez to.

Uwaga: podczas instalacji wybierz opcję „Z przewodnikiem – użyj całego dysku”.

Pod koniec procesu instalacji serwera potrzebne są określone pakiety. W szczególności: serwer LAMP i serwer OpenSSH. Wybierz te pakiety, używając strzałek w górę / w dół do nawigacji i spacji, aby zaznaczyć pole. Po wybraniu tych pakietów instalowany jest serwer Ubuntu.

Instalowanie Next Cloud

Jednym z najlepszych powodów, dla których warto używać serwera Ubuntu do hostowania instancji NextCloud, jest to: pakiety snap. Przyciąganie ułatwia wdrażanie narzędzi serwerowych. Gdyby nie to, konfiguracja nowej instalacji Next Cloud mogłaby zająć bardzo dużo czasu.

Rozpoczęcie pracy z Next Cloud to tylko polecenie. Zainstaluj go za pomocą:

sudo snap install nextcloud

Konfigurowanie NextCloud

Konfigurowanie instalacji Next Cloud rozpoczyna się od zalogowania się do interfejsu internetowego. Aby dostać się do tego interfejsu, użyj polecenia ifconfig w wierszu poleceń serwera, aby znaleźć adres IPv4 i załadować interfejs sieciowy.

Sprawdź -   Jak korzystać z biblioteki aplikacji na iPhonie

Weź adres IP i wprowadź go w przeglądarce internetowej. Na przykład: https://192.168.1.108. Załaduje interfejs sieciowy Next Cloud.

Aby zalogować się do interfejsu użytkownika, serwer najpierw wymaga od użytkownika skonfigurowania konta administracyjnego w celu uzyskania dostępu do serwera. Aby utworzyć konto administratora. Upewnij się, że wygenerowałeś bezpieczne hasło!

W przeważającej części wszystko jest gotowe i gotowe do użycia. Next Cloud wykonuje bardzo dobrą robotę, zapewniając użytkownikom właściwe ustawienia po wyjęciu z pudełka. Zadzieraj z ustawieniami tylko wtedy, gdy wiesz, co robisz. Aby uzyskać dostęp do wszystkich ustawień serwera, kliknij „admin” w prawym górnym rogu ekranu i wybierz „Admin”. Spowoduje to ujawnienie wszystkich opcji i ustawień związanych z serwerem.

Jedyną prawdziwą rzeczą, którą trzeba skonfigurować w Next Cloud, są użytkownicy. Dzieje się tak, ponieważ używanie konta administratora do celów innych niż administrowanie nie jest dobrym pomysłem. Utwórz nowego użytkownika, klikając „admin” w prawym górnym rogu, a następnie wybierz „Użytkownicy” w podmenu.

Na stronie użytkownika znajdują się pola „nazwa użytkownika” i „hasło”. Wypełnij oba te pola, aby utworzyć nowego użytkownika.

Sprawdź -   Jak naprawić uszkodzony ekran logowania Gnome w systemie Linux

Synchronizacja z NextCloud

Next Cloud, podobnie jak wszystkie inne usługi przechowywania w chmurze, wymaga do działania klienta synchronizacji pulpitu. Aby zsynchronizować, pobieranie program i zainstaluj go na swoim komputerze. Klient synchronizacji jest dostępny dla systemów Windows, Mac i Linux.

Po zainstalowaniu rozpocznij proces synchronizacji, wprowadzając ten sam adres, którego używasz do uzyskiwania dostępu do interfejsu sieciowego Next Cloud w przeglądarce. Następnie wprowadź swoją nazwę użytkownika i hasło.

Pojawi się ostrzeżenie, że Next Cloud działa na HTTP. Kliknij opcję zezwalającą na synchronizację przez HTTP, gdy się pojawi.

Po dodaniu wszystkich informacji synchronizację plików można rozpocząć od dodania elementów do folderu Next Cloud. Zrób to, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę synchronizacji i wybierając „Otwórz folder Next Cloud”.

mobilny

Wraz z klientem do synchronizacji na komputerze możesz uzyskać dostęp do plików Next Cloud w podróży. Aplikacja jest oficjalnie obsługiwana i dostępne na Androida, iOS i Windows Phone.

Wniosek

Next Cloud daje użytkownikom takie same korzyści, jak tym, którzy korzystają z Dropbox, Google Drive i Microsoft OneDrive bez konieczności wydawania dużych ilości gotówki. Jeśli podoba Ci się koncepcja przechowywania w chmurze, ale wolisz posiadać własne dane, Next Cloud jest idealnym rozwiązaniem.