Jak sprawdzić swoją etykietę polityczną na Facebooku

Nie jest tajemnicą, że Facebook śledzi Twoją aktywność online. Przeciętny użytkownik, który korzysta z sieci, aby pozostać w kontakcie ze znajomymi i rodziną, może nie widzieć w tym żadnej szkody, ale Facebook to nie tylko śledzenie tego, co robisz online. Analizuje to i umieszcza cię w pudełkach na podstawie twojego zachowania i osobistych preferencji. W przypadku użytkowników z USA Facebook dołącza do profili etykietę o skłonnościach politycznych. Oto, jak możesz sprawdzić swoje.

Możliwe, że Facebook przypisuje etykietę skłonności politycznej również użytkownikom w innych krajach. Jeśli mieszkasz w Wielkiej Brytanii, Francji lub Niemczech, warto sprawdzić, czy go masz.

Etykieta „Political Leaning” na Facebooku

Możesz sprawdzić swoją etykietę skłonności politycznych na pulpicie. Zaloguj się na Facebooku i kliknij strzałkę w dół w prawym górnym rogu. Z menu wybierz Ustawienia.

Na stronie Ustawienia przewiń w dół i kliknij Reklamy.

Na stronie Ustawienia reklam zobaczysz kilka różnych sekcji, z których wszystkie pokazują informacje o Tobie, którymi dysponuje Facebook. Aby sprawdzić swoją etykietę polityczną, rozwiń sekcję Twoje informacje i przejdź do zakładki „Twoje kategorie”. Poszukaj etykiety na temat swoich skłonności politycznych tutaj.

W tym momencie możesz chcieć sprawdzić, jakie inne informacje o Tobie ma Facebook oraz jakie tagi i etykiety są dołączone do Twojego profilu. Upewnij się, że kliknąłeś ledwo widoczną opcję „Zobacz więcej”, aby zobaczyć wszystko, co ma o Tobie Facebook.

Zwracamy uwagę, że informacje, które ma o Tobie Facebook, mogą być nieprawidłowe. Możesz oprzeć się politycznie w jedną stronę, a Facebook może oznaczyć Cię jako coś zupełnie innego. Tworzy tagi profilu na podstawie Twojej ostatniej aktywności, a przez aktywność rozumiemy to, co klikasz.

Informacje mogą być rażąco nieprawidłowe, jednak nie powinieneś próbować ich naprawiać. Nie ma potrzeby przedstawiania Facebookowi dokładniejszego wglądu w Twoje życie osobiste, niż ma to już miejsce. Jeśli chcesz, możesz usunąć jedną z etykiet, klikając przycisk z krzyżykiem obok niej, ale znowu pomaga to Facebookowi udoskonalić informacje o Tobie.

Te informacje mają pomóc Ci zobaczyć lepsze i trafniejsze reklamy, ale reklamy nie dotyczą tylko tych, które sprzedają odzież lub części komputerowe. Reklamy na Facebooku mogą pochodzić z dowolnego typu strony lub z serwisów informacyjnych. Facebook nie weryfikuje dokładności żadnego z nich, a jeśli Facebook uzna, że ​​bardziej prawdopodobne jest, że zgodzisz się z konkretnym typem wiadomości lub klikniesz na nią, przekaże ci to. Nic dziwnego, że tak wiele osób chce usunąć Facebooka.