Jak sprawdzić swoje analizy i statystyki TikTok

Śledzenie analiz TikTok jest niezbędne, jeśli chcesz zrozumieć wpływ i zasięg swoich treści. Jeśli to do Ciebie przemawia, to trafiłeś we właściwe miejsce.

W tym artykule przedstawimy kilka przydatnych instrukcji i wskazówek dotyczących sprawdzania analiz i statystyk TikTok. W ten sposób będziesz wiedział, jak najlepiej wykorzystać swoje treści.

Jak sprawdzić swoje statystyki i statystyki TikTok?

Aby sprawdzić swoje statystyki i statystyki TikTok, musisz przejść na konto Pro. Niestety TikTok nie pozwala zwykłym użytkownikom na dostęp do swojej sekcji analitycznej. Jeśli jesteś tam, aby promować markę i nadal korzystasz ze standardowego konta, zdecydowanie powinieneś zmienić tę opcję już dziś.

Wystarczy wykonać te proste kroki, a otworzą się drzwi do analiz i statystyk TikTok:

  • Przejdź na stronę swojego profilu i kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu ekranu. Spowoduje to otwarcie strony ustawień.
  • Przejdź do sekcji „Zarządzaj moim kontem”.
  • Kliknij lub dotknij „Przełącz na konto Pro”.
  • TikTok poprosi Cię teraz o wybranie typu konta. Zobaczysz dwie opcje: Twórca i Firma.
  • Wybierz typ, który najlepiej pasuje do Twoich treści.
  • Zweryfikuj swój adres e-mail, aby zakończyć aktualizację. Jeśli w tej chwili nie możesz uzyskać dostępu do swojej skrzynki pocztowej, możesz wybrać opcję „Użyj telefonu”, aby zamiast tego otrzymać wiadomość tekstową.
  • To wszystko, czego potrzeba — zaktualizowałeś swoje konto do wersji Pro. Jednak TikTok rozpocznie nagrywanie Twojej historii dopiero od momentu wprowadzenia zmiany. Oznacza to, że nie możesz śledzić analiz swojej aktywności od czasu, gdy posiadałeś zwykłe konto. Aplikacja zacznie wyświetlać statystyki po około siedmiu dniach. TikTok spędza ten czas na gromadzeniu danych dla Twojego konta.

    Po skonfigurowaniu wszystkiego możesz uzyskać dostęp do strony Analytics, wykonując poniższe czynności:

    Na komórce:

  • Przejdź do swojego profilu na TikTok.
  • Stuknij w trzy pionowe kropki w prawym górnym rogu.
  • Zobaczysz sekcję „Analytics” pod koniec listy ustawień konta. Dotknij, aby uzyskać dostęp do swoich analiz i statystyk.
  • Na komputerze:

  • Najedź na swój profil na TikTok.
  • Zobaczysz małe wyskakujące okienko.
  • Wybierz opcję „Wyświetl statystyki”.
  • Istnieją trzy rodzaje danych, do których będziesz mieć dostęp w swoich analizach: przegląd konta, statystyki dotyczące treści i statystyki obserwatorów.

    Przegląd profilu Analiza

    W tej sekcji będziesz mógł śledzić wyświetlenia swoich filmów wideo i profili oraz liczbę obserwujących. Tutaj możesz wyświetlić dane z ostatnich siedmiu lub 28 dni.

    Jeśli chcesz zobaczyć, ile razy Twoje filmy były oglądane w danym przedziale czasowym, możesz to zrobić u góry zakładki Przegląd. Pod nim zobaczysz całkowitą liczbę obserwujących w tym samym okresie. Ta część ma kluczowe znaczenie przy określaniu nagłego wzrostu ruchu spowodowanego konkretnym postem wideo.

    Na przykład możesz zobaczyć, że Twój post wideo z zeszłego piątku spowodował zwiększenie liczby obserwujących tego samego dnia. Daje to podstawowe informacje o tym, jak angażujące są Twoje treści i jakiego typu wideo powinieneś robić więcej (lub mniej).

    Statystyki treści

    W tej sekcji możesz śledzić swoją wydajność wideo. Zyskasz wgląd w to, które treści są najbardziej atrakcyjne lub trendy. Pamiętaj, że w sekcji „Wyświetlenia wideo” będziesz mógł zobaczyć tylko dane dotyczące świeżo opublikowanych treści – z ostatnich siedmiu dni. W sekcji „Najpopularniejsze filmy wideo” możesz zobaczyć dane dotyczące filmów opublikowanych ponad siedem dni temu.

    Po dotknięciu każdego filmu w sekcji „Wyświetlenia wideo” lub „Najpopularniejsze filmy wideo” zobaczysz szczegóły, takie jak liczba udostępnień, średni czas spędzony na oglądaniu wideo, typ źródła ruchu i inne.

    Inny sposób na uzyskanie dostępu do starszych analiz wideo:

  • Przejdź do swojego profilu TikTok i znajdź film, dla którego chcesz wyświetlić dane analityczne.
  • Kliknij trzy kropki obok.
  • Wybierz opcję „Analityka”.
  • Statystyki obserwujących

    W tej sekcji możesz dowiedzieć się więcej o danych demograficznych i płci swoich obserwatorów. Możesz zobaczyć, ilu obserwujących udało Ci się zdobyć (lub stracić) w ciągu ostatniego tygodnia. Jeśli chcesz zobaczyć rozkład płci swoich obserwujących, możesz to zrobić w sekcji „Płeć”. Zobaczysz także listę „Najpopularniejsze terytoria” przedstawiającą pięć krajów, z których użytkownicy najczęściej wchodzą w interakcję z Twoimi treściami.

    Inną, jeśli nie najbardziej użyteczną, sekcją zakładki „Obserwatorzy” jest „Aktywność obserwujących”. Tutaj możesz śledzić aktywność swoich obserwujących według godziny i dnia. Te wskaźniki są niezbędne, aby pomóc Ci zaplanować przyszłe treści, aby uzyskać jak największe zaangażowanie.

    Uwaga: aby uzyskać dostęp do sekcji „Obserwatorzy”, musisz mieć co najmniej 100 obserwujących.

    Dodatkowe często zadawane pytania

    Oto kilka dodatkowych pytań, które pomogą Ci lepiej zrozumieć TikTok Analytics.

    Czym są TikTok Analytics?

    TikTok Analytics to specjalne narzędzie zaprojektowane, aby pomóc twórcom i firmom śledzić wskaźniki dotyczące ich treści. Umożliwia wgląd w przydatne dane, takie jak zmiany liczby obserwujących, przegląd profilu i analityka wideo.

    Możesz śledzić, jak dobrze Twoje filmy radzą sobie w porównaniu z konkurencją lub ilu nowych obserwujących uzyskałeś po opublikowaniu nowego filmu. Analityka TikTok jest niezbędnym narzędziem dla marketerów lub każdego, kto chce mieć wpływ na tę sieć mediów społecznościowych.

    Ile czasu użytkownicy TikTok spędzają na TikTok?

    Według Biznes aplikacji, użytkownicy TikTok z USA spędzają około 500 minut miesięcznie na korzystaniu z aplikacji. Z biegiem czasu następuje stały wzrost, a prognozy tego wzrostu z każdym miesiącem będą coraz wyższe.

    Co oznacza profil osobisty w TikTok Analytics?

    Profil osobisty to tylko rodzaj źródła ruchu, który informuje, w jaki sposób Twoja społeczność znalazła Twoje treści. Oprócz Twojego osobistego profilu, widzowie mogą dotrzeć do Twoich treści za pośrednictwem strony „Dla Ciebie” lub zakładki „Obserwowani”.

    Skąd wiesz, czy Twoi obserwatorzy TikTok są mężczyznami czy kobietami?

    Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoi obserwatorzy to mężczyźni czy kobiety, możesz znaleźć te dane w sekcji „Obserwatorzy” w Analytics. Po prostu przejdź do Analytics > Obserwatorzy > Płeć. Zobaczysz wykres kołowy przedstawiający płeć Twoich obserwatorów. Otrzymasz również liczbę procentową dla każdej grupy.

    Czy możesz sprawdzić swoją historię TikTok?

    Chociaż w Twojej aplikacji TikTok nie ma bezpośredniej opcji, która pozwoliłaby Ci przeglądać historię oglądanych filmów, istnieje obejście tego problemu. Obejmuje pobieranie folderu z danymi TikTok.

    1. Otwórz aplikację TikTok na swoim telefonie.

    2. Przejdź do swojego profilu i kliknij trzy kropki w prawym górnym rogu ekranu.

    3. Przejdź do sekcji „Prywatność”.

    4. Stuknij w „Personalizacja i dane”, a następnie „Pobierz swoje dane”.

    5. Naciśnij „Poproś o plik danych”, aby zakończyć. Przetworzenie pliku zajmie trochę czasu, ale potem będzie można go pobrać jako plik zip.

    6. Pobierz plik, gdy będzie gotowy i przejdź do folderu „Aktywność”.

    7. Poszukaj pliku „VideoBrowsingHistory.txt” i otwórz go. Zobaczysz listę wszystkich obejrzanych filmów, w tym sygnatury czasowe i linki.

    Możesz użyć tej metody, jeśli naprawdę potrzebujesz znaleźć film, którego wcześniej nie zapisałeś w sekcji lubianych filmów.

    Dlaczego nie widzę Analytics w TikTok?

    Aby uzyskać dostęp do TikTok Analytics, musisz przełączyć się na konto Pro.

    1. Przejdź do strony „Ustawienia i prywatność” w swoim TikTok.

    2. Przejdź do sekcji „Zarządzaj moim kontem”.

    3. Stuknij lub kliknij „Przełącz na konto Pro”.

    Po wykonaniu tej czynności będziesz mógł zobaczyć swoje dane analityczne na stronie „Konto Pro” w swoich ustawieniach. Jeśli używasz TikTok na swoim komputerze, po prostu najedź kursorem na swoje zdjęcie profilowe w prawym górnym rogu i kliknij „Wyświetl Analytics”.

    Co marketerzy muszą wiedzieć o TikTok?

    Jeśli jesteś marketerem, który chce promować swój produkt lub markę w TikTok, powinieneś zacząć korzystać z Analytics już dziś. Możesz świetnie wykorzystać to narzędzie bez względu na branżę, w której się znajdujesz.

    Na przykład, jeśli sprzedajesz produkty do włosów kobietom w USA, możesz śledzić swoją kampanię marketingową za pomocą analityki TikTok. Jeśli większość Twojego zaangażowania pochodzi od mężczyzn mieszkających w Kanadzie, wiesz, że nadszedł czas, aby przebudować swoją strategię marketingową.

    Każdy szczegół danych, który znajdziesz na swojej stronie analitycznej, może pomóc Ci osiągnąć lepsze wyniki. Na przykład wiedza o tym, jaki rodzaj treści otrzymał najwięcej reakcji lub wyświetleń, pomoże ci lepiej zrozumieć potrzeby odbiorców.

    Ucz się na podstawie swoich treści i uczyń je lepszymi

    Przenieś swój profil TikTok na wyższy poziom – zacznij zdobywać wgląd w dane swoich obserwujących. Regularnie ucząc się na podstawie analizy swojej strony, możesz zrobić miejsce na bardziej angażujące treści, które prześcigną konkurencję. W tym artykule przedstawiliśmy przegląd tego, jak sprawdzić swoje statystyki i jak najlepiej je wykorzystać.

    Która sekcja analityczna TikTok jest dla Ciebie niezbędna? W jaki sposób analityka pomaga ulepszyć zawartość, którą udostępniasz w aplikacji? Daj nam znać w sekcji komentarzy poniżej.