Jak ustalić priorytety w rejestrze produktów i zmaksymalizować sukces biznesowy

Rejestry produktów są podstawowym elementem zwinnego opracowywania produktów w organizacji, ponieważ zawierają elementy, którymi należy się zająć w określonym momencie.

Tworzenie nowego produktu zaczyna się od pomysłu, który pozwala zespołowi zbudować coś wyjątkowego. Nawet iPhone pojawił się najpierw jako prototyp i zyskał popularność dzięki ich oddanemu zespołowi.

Zarządzając zespołem, jako menedżer produktu, musisz zachować porządek dzięki kluczowym listom rzeczy do zrobienia. Cóż, nie jest to takie proste, jak się wydaje.

Prowadzenie listy rzeczy do zrobienia i decydowanie, które z nich wykonać jako pierwsze, jest bardzo trudnym zadaniem. A kiedy jest wielu interesariuszy, staje się to jeszcze bardziej przytłaczające.

W rezultacie organizacje tracą dużo czasu i zasobów.

W tym miejscu ustalanie priorytetów produktów upraszcza wszystkie zadania i pomaga prawidłowo utrzymywać listę rzeczy do zrobienia.

W tym artykule szczegółowo omówię rejestr produktu, jego typowe elementy, korzyści i nie tylko.

Co to jest Backlog Produktu?

Rejestr produktu to lista priorytetowych funkcji lub elementów pracy, które pomagają osiągnąć cele produktu i określić prawidłowe oczekiwania wśród zespołów programistów. Mówiąc prościej, każdy produkt w fazie rozwoju ma dedykowany backlog produktu.

Podobnie każdy backlog produktu ma dedykowany zespół. Ogólnie rzecz biorąc, istnieje kilka zaległości produktowych, w których kilka zespołów pracuje nad większym produktem.

Na przykład nazwijmy większy produkt jako „Produkt”, a mniejszy jako „Produkt A”, „Produkt B” i „Produkt C”. Produkt A, Produkt B i Produkt C mają własne zaległości produktowe i specjalne zespoły do ​​rozwoju. Każdy wyznaczony zespół pracuje nad mniejszymi produktami, aby ostatecznie zbudować większy produkt.

W ten sposób można go zdefiniować jako uszeregowaną pod względem ważności listę prac wywodzącą się z planu działania produktu i jego wymagań dla zespołu programistów. Najważniejsze elementy znajdują się na szczycie listy zadań, dzięki czemu zespoły programistów wiedzą, które z nich dostarczyć jako pierwsze.

Rejestr produktu jest jednak żywym dokumentem, który umożliwia menedżerom produktu lepsze zrozumienie typowych problemów i rozwiązania wymaganego do dostarczenia produktu.

Kto nadaje priorytet elementom zaległości?

Rejestr produktu jest własnością właściciela produktu lub menedżera produktu. Właściciel produktu jest odpowiedzialny za utrzymanie zaległości, podczas gdy inni członkowie zespołu wkładają swój wysiłek i czas w rozwój produktu.

Zatem głównym celem rejestru produktu może być:

  • Opracowanie podstaw do dostosowania zespołów i interesariuszy, tak aby zespoły programistów wdrażały wartościowe historie użytkowników
  • Oferując elastyczność w dostosowaniu się do realiów i potrzeb
  • Zwiększanie wydajności prognoz wydawania produktów przy użyciu wspólnego mianownika w różnych zespołach, aby trzymać się jednego produktu.

Typowe elementy Backlogu Produktu

Rejestr produktu obejmuje poprawki błędów, funkcje, pozyskiwanie wiedzy i długi techniczne. Te elementy to odrębne elementy głównych prac, które należy wykonać, aby ukończyć produkt.

# 1. Poprawki błędów

Wady i błędy to problemy wykryte przez użytkowników końcowych, którym umyka się podczas procesu kontroli jakości. Jeśli błędy nie zostaną usunięte w terminie, mają tendencję do kumulowania się w czasie.

Twój zespół szybko zajmuje się poprawkami błędów, aby zachować integralność produktu. Niektóre błędy są na tyle istotne, że przerywają bieżący sprint zespołu, podczas gdy inne mogą poczekać do następnego sprintu. Pozostaje na szczycie backlogu produktu, dzięki czemu zespół programistów nigdy nie zapomina o poprawkach błędów.

#2. Cechy

Cecha to funkcja produktu, którą użytkownicy uznają za wartościową. Jest również znany jako historia użytkownika. Funkcje mogą być złożone lub proste. Aby jednak zrozumieć potrzeby użytkownika, należy stworzyć mapę historii.

Pochodzenie próśb o nowe funkcje pochodzi z różnych źródeł. Funkcje obejmują zarządzanie produktem, wsparcie, sprzedaż, użytkowników końcowych i wiele innych. Ustalenie priorytetów dla nowych funkcji może być trudne, ponieważ konieczne będzie zrównoważenie konkurencyjnych wymagań:

  • Dbanie o zadowolenie dotychczasowych klientów
  • Spotkania terminowe możliwości sprzedaży
  • Praca nad wyższą wizją produktu

Menedżer produktu monitoruje te źródła i rozwiązuje sprzeczne żądania. Rutynowe robienie tego pozwoli ci upewnić się, że rejestr produktu zawiera nowe funkcje, które mogą przyciągnąć klientów i uszczęśliwić obecnych klientów.

#3. Pozyskiwanie wiedzy

Tutaj zbierasz informacje, aby wykonać przyszłe zadania. Co ważne, zdobywanie wiedzy jest etapem badawczym. Gdy wykryjesz funkcję, która wymaga dalszych badań, możesz utworzyć zadanie pozyskiwania wiedzy, takie jak weryfikacja koncepcji, eksperyment lub prototyp. Pomoże Ci to uzyskać informacje potrzebne do rozpoczęcia pracy nad tą funkcją.

#4. Długi techniczne

Dług techniczny jest jak dług finansowy. Nalicza odsetki, gdy ignorujesz dług. Dzieje się tak, gdy programiści spychają ten etap na sam dół listy zadań, co staje się trudniejsze do wykonania.

Skuteczne zarządzanie backlogiem produktu może zapobiec zadłużeniu technicznemu. Gdy Twój zespół programistów jest zorganizowany z listą i podejmuje się zadań technicznych w codziennych lub mniejszych porcjach, jest mniej prawdopodobne, że zauważysz zwiększone zainteresowanie pracą.

Dług techniczny jest wynikiem zmiany opartej na:

  • Skalowalność i oczekiwania dotyczące wydajności
  • Zakres i kierunek
  • Technologia i najlepsze praktyki

Rejestry produktów: korzyści

Produkt z pewnością reprezentuje opinie z różnych źródeł, takich jak sprzedawcy, programiści i, co najważniejsze, użytkownicy. Musisz być gotowy na przyjęcie ich opinii, zarządzanie nimi, ustalanie priorytetów i gruntowną pracę nad nimi w celu dostarczenia produktu w przyszłości.

Bez odpowiedniego procesu opracowanie produktu staje się wyzwaniem. Tak więc dobrze zarządzany i dobrze przetworzony backlog pomoże Ci skoncentrować się na produkcie i doprowadzić do bardziej wydajnego zespołu.

Omówmy zalety utrzymywania backlogu produktu w organizacji:

  • Lepsza koncentracja: Rejestr produktów pomaga skupić się na ważnych zadaniach i pozwala uniknąć rozpraszania uwagi.
  • Zwiększona wydajność: ustalanie priorytetów elementów zapewnia, że ​​Twój zespół dokładnie pracuje nad zadaniami, co prowadzi do lepszej wydajności.
  • Lepsze zarządzanie ryzykiem: Backlog produktu może identyfikować i eliminować ryzyko na wczesnym etapie procesu rozwoju, dzięki czemu zarządzanie jest wolne od ryzyka.
  • Lepsza satysfakcja klienta: Zadowolenie użytkowników końcowych jest Twoim głównym celem. W związku z tym priorytetyzacja zaległości jest niezbędna, aby organizacja była zadowolona, ​​sprawdzając, co należy dodać lub usunąć z produktu, czyniąc go wartościowym produktem dla użytkowników.
  • Lepsza komunikacja: Rejestr produktów zachęca do współpracy i komunikacji między Twoim zespołem, co skutkuje lepszym skupieniem podczas opracowywania produktu i lepszymi wynikami.
  • Poprawa morale zespołu: Rejestr produktów zapewnia zespołowi cel i poczucie kierunku, co prowadzi do poprawy morale.
  • Promuje elastyczność: Rejestr produktów zmienia się zgodnie z postępami programisty i tempem realizacji zadań. Kiedy zmienia się rozwój statusu produktu, menedżer produktu zmienia priorytety zadań. Ta elastyczność jest potrzebna, aby uniknąć pustych przestrzeni w godzinach pracy.

Oprócz tego można znaleźć wiele korzyści, takich jak najszybszy zwrot z inwestycji, większa satysfakcja klienta, minimalne ryzyko i wiele innych.

Jak stworzyć Backlog Produktu

Właściciel produktu ponosi pełną odpowiedzialność za zadania ustalania priorytetów. Aby stworzyć dobrze zarządzany backlog produktu, musisz wykonać następujące kroki:

Krok 1: Dodawanie pomysłów do Backlogu Produktu

Rejestr produktu to lista pomysłów. Zawiera oświadczenia lub informacje zwrotne przekazane przez członków zespołu, interesariuszy i klientów. W prosty sposób musisz dodać pomysły do ​​listy po omówieniu ich z interesariuszami, zespołami i klientami na temat istniejącego lub nowego produktu.

Początkowo będziesz mieć tylko ograniczone pomysły, ale w trakcie procesu opracowywania otrzymasz nowe pomysły, pamiętając o znaczeniu rynkowym i konkurencji produktu.

Krok 2: Uzyskanie wyjaśnienia

Gdy interesariusz potrzebuje pewnych zmian w dodaniu lub naprawie produktu, ważne jest, aby wcześniej to wyjaśnić. Właściciel produktu musi wyjaśnić następujące podstawowe kwestie, aby zrozumieć znaczenie dodawania:

  • Przyczyna naprawy: wskazuje, na czym właściwie polega problem, jak został spowodowany i jak go rozwiązać.
  • Wartość, jaką wnosi: Zespół analizuje, czy nowy dodatek pomoże wnieść wkład w cały produkt i poprawić jakość. Dodatek musi zwiększać wartość produktu. Tym samym skutkuje to wzrostem wartości biznesu i lepszymi zwrotami z inwestycji.
  • Specyfikacja przedmiotu: Specyfikacja musi być jasna dla właściciela produktu, aby programiści nigdy nie napotkali żadnych trudności podczas procesu tworzenia.

Krok 3: Ustalanie priorytetów

Kiedy wszystko jest w porządku, obowiązkiem właściciela produktu jest uszeregowanie zaległości od najwyższego do najniższego priorytetu. Ten etap opiera się na strategicznej analizie informacji. Dobrze zarządzana lista może usprawnić komunikację między różnymi zespołami.

Właściciel produktu nadaje priorytet elementom zaległości w oparciu o określone kryteria:

  • Przychody: Każda funkcja lub element, który może prowadzić do lepszych dochodów, powinien znajdować się na liście o wysokim priorytecie.
  • Unikalność i poprawka na rynku: jeśli funkcja, którą zdecydujesz się dodać, jest unikalna na rynku, prawdopodobnie wyróżnisz się na rynku. Musisz także sprawdzić, czy istniejąca funkcja może rozwiązać problemy użytkowników, ponieważ taki jest faktyczny cel.
  • Złożoność: przed ustaleniem priorytetów elementów zaległości należy sprawdzić złożoność proponowanej funkcji oraz czas, jaki może zająć opracowanie i wydanie.

Krok 4: Rutynowo aktualizuj Backlog Produktu

Rejestr produktu jest żywym dokumentem, który musi być aktualizowany na czas przez właściciela produktu. Proces udoskonalania, ustalania priorytetów i aktualizowania elementów rejestru jest istotną częścią procesu rozwoju.

Rejestr produktu zawiera wiele pomysłów. Będziesz musiał udoskonalić te pomysły i odrzucić te, które nie są istotne. W ostatnim kroku pozycje zaległości są ustalane według priorytetów i układane zgodnie z poziomem priorytetu.

Niektóre metody ustalania priorytetów

Istnieje wiele metod ustalania priorytetów elementów zaległości. Omówmy kilka z nich:

# 1. Technika MoSCoW

Źródło obrazu: StoriesOnBoard

MoSCoW to typ analizy powszechnie stosowany w zarządzaniu produktem, aby zrozumieć, co jest niezbędne do zrobienia, a co nie. Jest to przydatna metoda komunikowania się z interesariuszami na temat tego, nad czym pracujesz i dlaczego.

Nazwa obejmuje cztery kategorie priorytetów:

  • Musi mieć: Absolutnie niezbędne wymagania
  • Powinien mieć: Funkcje o wysokim priorytecie
  • Może mieć: Możliwe funkcje
  • Nie będzie: Nie zaimplementowano

„Must have” oznacza bezwzględne cechy, które muszą znajdować się w produkcie. Mogą to być względy bezpieczeństwa, względy biznesowe lub prawne. W tym celu wypisz najlepsze i najgorsze scenariusze włączenia funkcji do listy i pomaluj obraz.

„Powinien mieć” oznacza funkcje, które mogą być uwzględnione, ale nie są obowiązkowe.

„Można mieć” dotyczy pozycji, które można dodać, jeśli organizacja dysponuje niezbędnymi zasobami, ale nie jest to konieczne do osiągnięcia sukcesu.

„Nie będzie” nie oznacza, że ​​funkcja nie jest już potrzebna ani że jest elementem wyrzuconym do kosza. Zamiast tego menedżer produktu oznacza „nie tym razem”. Składa się na to kilka powodów, takich jak brak czasu lub zasobów.

#2. Macierz Eisenhowera

Ta metoda to prosty sposób na właściwe zarządzanie czasem. Wywodzi się z matrycy decyzyjnej Dwighta D. Eisenhowera. Jest to później zmieniane na wizualizację 4-kwadrantową, której można użyć do ustalenia priorytetów zadań na listach zaległości.

Źródło obrazu: ModelThinkers

Matryca zawiera dwa wymiary ustalania priorytetów – ważność i pilność. Ta technika pozwala przydzielać zadania do czterech sekcji macierzy, która zawiera:

  • Wysoki priorytet
  • Średni priorytet
  • Pilne, ale ważne
  • Niski priorytet

#3. Kano

Model Kano jest jedną z doskonałych opcji dla organizacji szukających zadowolenia i satysfakcji klienta. Lista funkcji menedżerów produktu jest nieskończona, ale chcą oni zbudować plan działania produktu z doskonałymi funkcjami. Model Kano to solidna technika, która kieruje menedżerami produktu. Technika ta została opracowana w latach 80. przez Noriaki Kano.

Model ten obejmuje trzy przesłanki:

  • Zadowolenie odzwierciedlające zadowolenie klienta
  • Reakcja klienta zależy od cech i funkcjonalności produktu
  • Odczucia klientów

#4. Ważona najkrótsza praca jako pierwsza (WSJF)

WSJF to narzędzie, które pomaga Twoim zespołom ustalić priorytety na liście inicjatyw. Zwykle to narzędzie jest używane w Scaled Agile Framework (SAFe). Zespół oblicza wynik każdej inicjatywy, dzieląc koszt opóźnienia przez rozmiar lub czas trwania zadania. Pozycja, która uzyska najwyższy wynik, znajduje się na pierwszej liście z wysokim priorytetem.

Jak zarządzać zaległościami

Postępuj zgodnie z poniższymi praktykami, aby zapewnić właściwe zarządzanie zaległościami i utrzymać je w dobrej kondycji:

  • Przejrzyj rejestr produktu przed planowaniem jakiejkolwiek iteracji, aby upewnić się, że zadania, którym nadałeś priorytet, są prawidłowe i że wdrożono również poprzednie informacje zwrotne.
  • Kiedy zaległości stają się większe, musisz podzielić pozycje na – krótkoterminowe lub krótkoterminowe i długoterminowe.
  • Zdecyduj się zachować lub usunąć elementy zgodnie z ich zaletami
  • Nie dodawaj żadnych zadań bez odpowiedniego zaplanowania.
  • Spraw, aby ten proces ustalania priorytetów stał się priorytetem w Twojej organizacji.

Poza tym możesz łatwo zmienić priorytety zadań podczas procesu programowania zgodnie z opiniami klientów. Ponadto możesz udoskonalić poprzednie stwierdzenia i dodać nowe wymagania.

Backlog Sprintu a Backlog Produktu

  • Rejestr produktu zawiera listę wszystkich elementów, które należy wykonać, aby zakończyć proces rozwoju w określonym czasie. Natomiast backlog sprintu zawiera pozycje z backlogu, które muszą zostać ukończone w ramach sprintu.
  • Właściciele produktów decydują o listach zaległości, podczas gdy zespoły programistyczne decydują o elementach zaległości sprintu.
  • Backlog produktu jest tworzony w oparciu o cel produktu. Ale rejestr sprintu jest zgodny z konkretnym sprintem.
  • Rejestr produktu można zmieniać w czasie, podczas gdy rejestr sprintu nie zmienia się po jego ustawieniu.
  • Backlog produktu wymaga utrzymania i pozostaje aż do zakończenia projektu. Ale zaległości sprintu nie pozostają do końca; kończy się sprintem.

Wniosek

Utrzymanie rejestru produktu jest niezbędnym krokiem w procesie rozwoju produktu. Zapewnia przejrzysty widok prac bieżących, zakończonych oraz Twoich planów na przyszłość. Nadszedł więc czas, aby stworzyć i utrzymywać efektywny rejestr produktów i być na bieżąco.

Możesz także zapoznać się z najlepszym oprogramowaniem do analizy CFD i narzędziami Scrum.