Jak ustawić dokładność zaokrąglania w programie Excel

Ustawienie dokładności zaokrąglania zmusza program Excel do zaokrąglania wartości liczbowych do określonej liczby cyfr po przecinku, co sprawia, że nie trzeba używać funkcji ZAOKR w każdej formule. Oto jak to działa.

Pamiętaj, że ustawienie precyzji zaokrąglania w programie Excel może zaoszczędzić czas, ale przed włączeniem tej funkcji upewnij się, że chcesz zaokrąglić wszystkie wartości. Gdy program Excel jest ustawiony na zaokrąglanie liczb, usuwa dodatkowe dane następujące po ustawionym punkcie dokładności, co trwałe wpływa na dokładność liczb w skoroszycie. Na przykład, jeśli wartość „12,7851698” jest wyświetlana z dwoma cyframi po przecinku, program Excel trwale usunie „51698” i pozostawi tylko „12,76”.

Ta funkcja działa na poziomie całego skoroszytu, co oznacza, że możesz ją włączyć dla niektórych skoroszytów, a nie dla innych. Musisz jednak włączyć ją dla całego skoroszytu; nie można jej włączyć tylko dla określonych arkuszy w skoroszycie.

Gdzie znaleźć opcję „Ustaw precyzję wyświetlaną”

Przejdź do menu „Plik”.

Wybierz menu „Opcje”.

W wyświetlonym oknie Opcje programu Excel kliknij kategorię „Zaawansowane” po lewej stronie.

Po prawej stronie przewiń do samego dołu. W sekcji „Podczas obliczania tego skoroszytu” znajdziesz opcję „Ustaw dokładność zgodnie z wyświetlaną”. Możesz wybrać różne aktualnie otwarte skoroszyty za pomocą listy rozwijanej.

Po zaznaczeniu pola wyboru program Excel wyświetli ostrzeżenie informujące, że dane w skoroszycie trwale utracą dokładność. Kliknij przycisk „OK”.

Teraz kliknij przycisk „OK”, aby wyjść z okna opcji programu Excel i powrócić do menu „Plik”.

Liczbę zachowanych cyfr można ustawić, zmieniając sposób wyświetlania liczb w grupie „Numer” w menu „Strona główna”.