Jak ustawić domyślny folder Findera na komputerze Mac

Finder to Twoje okno do systemu plików Mac. Za każdym razem, gdy otwierasz Findera, domyślnie znajduje się on w folderze Ostatnie. Ale jeśli zwykle zapisujesz swoją pracę w innym folderze, możesz chcieć zmienić domyślne zachowanie przycisku.

Najpierw otwórz aplikację Finder, klikając przycisk w Docku, który wygląda jak twarz. Na pasku menu kliknij opcję „Finder”. Następnie kliknij „Preferencje”. Alternatywnie możesz użyć skrótu klawiaturowego „Command +” (klawisz Command i przecinek), aby szybko otworzyć okno Preferencje.

Kliknij Finder na pasku menu, a następnie wybierz Preferencje

W tym oknie wybierz kartę „Ogólne”, a następnie znajdź „Nowe okno programu Finder”. Kliknij menu rozwijane poniżej opcji.

Kliknij listę rozwijaną, aby wybrać nowe domyślne okno wyszukiwarki

W tym miejscu możesz wybrać z listy wstępnie zdefiniowanych opcji. Znajdziesz tutaj foldery iCloud Drive, Desktop i Documents.

Możesz także kliknąć opcję „Inne” i wybrać dowolny folder z katalogu plików (na przykład folder Pobrane).

Wybierz wspólny folder jako okno domyślne lub kliknij Inne

Przejrzyj katalog plików i wybierz folder, który chcesz ustawić jako domyślny. Następnie kliknij przycisk „Wybierz”.

Kliknij przycisk Wybierz, aby wybrać wybrany folder jako nowe domyślne miejsce docelowe

Zostaniesz przeniesiony z powrotem do menu Preferencje, a Twój wybór będzie nowym domyślnym folderem dla aplikacji Finder. Gdy następnym razem otworzysz aplikację Finder, otworzy się dowolny wybrany folder.

Teraz, gdy poprawiłeś swoje wrażenia z otwierania Findera, przyjrzyj się innym sposobom, dzięki którym Finder będzie mniej ssać na macOS.