Jak ustawić reguły gramatyczne dotyczące odstępów po kropce w programie Microsoft Word

Gramatyka nie jest nauką ścisłą. Przekonasz się, że istnieje ogólny konsensus co do większości reguł w języku, ale są wyjątki, takie jak użycie przecinka oksfordzkiego lub liczba spacji po kropce. Trwa poważna debata na temat tego, czy jedna spacja po kropce jest poprawna, czy powinny być dwie.

Twój wybór prawdopodobnie zależy od tego, czego uczono Cię w szkole i w jakim kraju chodziłeś do szkoły, ale Microsoft Word odważył się na debatę i zdecydował, że dwie spacje to za dużo. Możesz się nie zgodzić, organizacja, w której pracujesz, może się nie zgodzić, Twoja uczelnia może się nie zgodzić, lokalne sądy mogą się nie zgodzić, ale edytor tekstu będzie teraz zaznaczał dwie spacje po kropce jako błąd gramatyczny. Oto, jak możesz to naprawić.

Pisownia i gramatyka: spacje po kropce

Liczba miejsc po debacie okresowej nie jest nowa. Microsoft tego nie uruchomił. W rzeczywistości obsługuje zarówno pojedynczą, jak i podwójną spację, a użytkownicy mogą wybrać to, co traktuje jako poprawne gramatycznie. Zdecyduj, po której stronie argumentu jesteś, tj. Pojedyncza spacja czy podwójna spacja i postępuj zgodnie z instrukcją poniżej.

Otwórz Microsoft Word. Nie musisz otwierać pliku. Wystarczy otworzyć aplikację.
Przejdź do Plik> Opcje.
W oknie Opcje wybierz Sprawdzanie.
Na karcie Sprawdzanie przewiń w dół do sekcji Podczas poprawiania pisowni i gramatyki w programie Word.
Kliknij przycisk Ustawienia obok listy rozwijanej Styl pisania.
Otworzy się kolejne okno z długą listą reguł gramatycznych. Przewiń tę listę i znajdź sekcję Konwencje interpunkcyjne.
Otwórz menu obok Spacja między zdaniami.
Wybierz, ile przestrzeni chcesz użyć, i kliknij OK.
Ustawienie zostanie zastosowane do wszystkich dokumentów programu Word.

Możesz powtórzyć powyższe dla innych aplikacji, które mają sprawdzanie pisowni i gramatyki, np. Outlook. Zmiana zostanie zastosowana do wszystkich dokumentów, a nie tylko do jednego.

Jeśli okaże się, że musisz zmienić sposób pisania z jednego dokumentu do drugiego, dobrym pomysłem może być wyłączenie sprawdzania spacji między zdaniami, wyłączenie sprawdzania pisowni i gramatyki w dokumencie lub zmiana ustawienia, gdy jesteś praca nad określonym typem dokumentu. Nie jest to najlepsza sytuacja, w której musisz zmienić liczbę spacji między zdaniami, ale niektóre organizacje / dokumenty mają ścisłe zasady formatowania, których musisz przestrzegać. Na szczęście Microsoft Word pozostaje wystarczająco elastyczny, aby umożliwić użytkownikom wybór w tej sprawie.