Jak uzyskać certyfikat Meta (Facebook) Blueprint w 2022 roku?

Udostępnij teraz w social media:

Na tej planecie jest bardzo niewiele dusz, które nie słyszały o Facebooku. Facebook jest nie tylko gigantem mediów społecznościowych, ale przekształcił się w konglomerat absorbujący inne platformy mediów społecznościowych, takie jak WhatsApp i Instagram.

Firmy spieszą się z budowaniem swojego portfolio na platformie, wszystko z właściwych powodów. Biorąc pod uwagę rosnącą popularność, Facebook uruchomił certyfikaty Blueprint, aby zaoferować swoim użytkownikom więcej.

Zanim przejdziemy do najlepszych sposobów uzyskania certyfikatów Facebook (meta) Blueprint, pozwól nam najpierw zrozumieć, co oznacza ten termin i dlaczego powinien mieć dla Ciebie znaczenie.

Czym są certyfikaty Meta (Facebook) Blueprint?

Certyfikaty Meta Blueprint to kursy i programy szkoleniowe online, dzięki którym możesz w pełni wykorzystać platformy marketingowe Facebooka. Jak wspomniano wcześniej, firmy spieszą się z budowaniem swojego portfolio na Facebooku. Każda osoba, osoba fizyczna oraz małe, średnie i duże przedsiębiorstwo stara się we właściwy sposób wysunąć swój produkt przed konkurencję. Meta Blueprint umożliwia właśnie to bez udziału pośredników.

Oferowane kursy są bezpłatne, szybkie, prowadzone we własnym tempie i we własnym tempie, zbudowane w celu doskonalenia umiejętności marketingowych na Facebooku, Instagramie, Messengerze i WhatsApp.

Cały Meta Blueprint jest podzielony na dwie sekcje, programy edukacyjne i certyfikaty Blueprint. Programy edukacyjne są dostępne dla małych firm, marek, agencji, osób poszukujących pracy, nauczycieli, organizacji non-profit, liderów społeczności, programistów i prawie wszystkich, którzy chcą się uczyć.

Certyfikaty Meta Blueprint pomagają odcisnąć piętno w marketingu cyfrowym, stając się certyfikowanym profesjonalistą Meta. Programy certyfikacji oferowane przez Meta Blueprint rozpoznają zaawansowany poziom znajomości wszystkich aplikacji i usług w grupie na Facebooku.

Oprócz tych kursów oferowanych przez Meta na swojej stronie internetowej, są one również dostarczane przez niektóre z wiodących platform kursów online, które można sprawdzić w dogodnym dla użytkownika czasie.

Meta Blueprint autorstwa Meta

Ponieważ mówimy o kursach dla Meta Marketingu, konieczne jest, abyśmy najpierw porozmawiali o kursach oferowanych przez Facebooka. Omówiliśmy już, w jaki sposób Meta podzieliła swoje kursy na dwie części: programy nauczania i kursy certyfikacyjne. Będziemy nadal koncentrować się na certyfikatach Blueprint dla tego.

Facebook Inc. jako firma przekształciła się niedawno w Meta, z wizją włączenia wirtualnej rzeczywistości pod swój parasol. Następujące programy certyfikacji są oferowane.

  • Współpracownik ds. marketingu cyfrowego: Współpracownik 100-101: Współpracownik ds. marketingu cyfrowego
  • Marketing Science Professional: Professional 200-101
  • Specjalista ds. strategii kreatywnej: Profesjonalny 300-101
  • Specjalista ds. planowania mediów: Profesjonalny 400-101
  • Profesjonalny zakup mediów: Profesjonalny 410-101
  • Deweloper marketingowy: Profesjonalny 500-101
  • Zaawansowany programista marketingowy: Professional 510-101
  • Programista API reklamowego: Professional 520-101

Możesz wybrać certyfikaty, które Cię ekscytują i jednocześnie pomagają budować Twoją karierę. Możesz przystąpić do 90-minutowego egzaminu online na stronie internetowej, uzyskując w ten sposób certyfikat. Tak, to takie proste.

  Zrozumienie list znajomych z Facebooka i Twojej prywatności

The kursy oferowane przez Meta są całkowicie bezpłatne, we własnym tempie i niezależne od urządzenia, co czyni je jednym z najbardziej poszukiwanych i najpopularniejszych kursów w Internecie. Zakres kursów i certyfikatów, które omówiliśmy wcześniej, ma coś do zaoferowania każdemu, od nowicjuszy po zaawansowanych programistów.

Profesjonaliści, studenci i właściciele firm mogą teraz planować swoje kursy i czas nauki w dogodnym dla nich czasie, wykorzystując w pełni tę okazję.

Współpracownik 100-101: Współpracownik ds. marketingu cyfrowego

MetaCertyfikowany współpracownik ds. marketingu cyfrowego obejmuje podstawowe koncepcje reklamowe na Facebooku, Messengerze i Instagramie.

Digital Marketing Associate jest uważany za odpowiedni dla początkujących marketerów z niewielkim lub żadnym odpowiednim doświadczeniem w tej dziedzinie. Oznacza to osoby poszukujące pracy, studentów lub specjalistów szukających zmiany w branży.

Czas trwania egzaminu certyfikacyjnego to 90 minut, który sprawdza zrozumienie różnych produktów tworzących rodziny meta, znajomość obecności platformy, podstawy reklamy, świadomość tworzenia i zarządzania reklamami oraz raportowania.

Meta Certified Marketing Science Professional

The Certyfikacja Marketing Science egzamin polega na wykorzystaniu danych, spostrzeżeń i pomiarów do podejmowania świadomych decyzji marketingowych. Jest uważany za odpowiedni dla kandydatów z ponad 3-letnim doświadczeniem zawodowym w zakresie doradztwa w zakresie strategii pomiaru i przeprowadzania badań, wiedzy statystycznej i umiejętności manipulacji danymi.

Role, które można zastosować do egzaminu Meta Certified Marketing Science Professional to: analityk mediów, analityk danych, badacz ilościowy, partner pomiarowy, analityk ds. pomiarów FMP i konsultant (techniczny).

Certyfikacja obejmuje ocenę celów biznesowych poprzez kluczowe wskaźniki wydajności (KPI), hipotezę i określenie zmiennych do testowania i pomiaru, zastosowanie koncepcji do walidacji/unieważniania, wykonanie analizy, generowanie spostrzeżeń i rekomendowanie optymalnych rozwiązań pomiarowych, aby osiągnąć podejście oparte na danych.

Meta certyfikowany specjalista ds. strategii kreatywnych

Certyfikacja w zakresie strategii kreacji medialnej by Meta identyfikuje i docenia zaawansowane umiejętności kandydatów w zakresie podejmowania strategicznych decyzji. Certyfikuje oparte na wglądach, skuteczne briefy kreatywne. Dzięki takiej certyfikacji kandydaci mogą szukać możliwości w kreatywnej przestrzeni Facebooka, Messengera i Instagram Marketingu.

Egzamin jest odpowiedni dla specjalistów ds. strategii, którzy zdobywają doświadczenie w kreatywnej reklamie na Facebooku i powiązanych platformach społecznościowych, takich jak Messenger i Instagram.

Certyfikacja obejmuje podstawy mobilne, badania i spostrzeżenia, krótki rozwój oraz ocenę i pomiary w ramach ich programu nauczania. Oczekuje się, że studenci będą w stanie nakreślić przejście konsumentów na urządzenia mobilne i zrozumieć pozycję Facebooka w przejściu na zespoły kreatywne.

Meta Certified Media Planning Professional

Certyfikacja zawodowa w zakresie planowania mediów dotyczy kompetencji w projektowaniu kompleksowej strategii marketingowej dla Meta. Powinno to być zgodne z celami biznesowymi, a także uzupełniać całościowy plan marketingowy. Certyfikacja Media Planning ma na celu umożliwienie marketerom Meta osiąganie celów marketingowych opartych na wglądzie i danych.

Czas trwania egzaminu wynosi 105 minut i jest odpowiedni dla planistów cyfrowych, media plannerów, planistów programistycznych, zwykłych planistów, konsultantów marketingowych oraz planujących i kupujących role hybrydowe.

Przygotowanie do Media Planning Professional można wykonać za pomocą zasobów zalecanych i oferowanych przez Facebook/Meta na ich platformach w postaci kursów online, testów praktycznych i podręczników. Możesz skorzystać z pomocy wszystkich tych zasobów, aby zrozumieć wymagania egzaminu i lepiej go przedstawić w rzeczywistym teście.

Przed przystąpieniem do certyfikacji Media Planning Professional zaleca się, aby kandydaci nabyli takie umiejętności, jak ocena potrzeb, nauka i spostrzeżenia, monitorowanie skuteczności kampanii, strategia medialna i rekomendacje dla mediów. Powinni być w stanie przełożyć wyzwania reklamodawców na konkretne, mierzalne wskaźniki biznesowe. Powinni umieć wykorzystywać badania branżowe i metanarzędzia do identyfikowania i wykorzystywania nowych możliwości.

  Napraw błąd niedostępnego załącznika Facebooka

Specjalista ds. zakupów mediów z certyfikatem Meta

Profesjonalna certyfikacja w zakresie zakupu mediów by Meta identyfikuje kandydatów z zaawansowanymi umiejętnościami w zakresie narzędzi, zasad i praktyk wymaganych do kupowania reklam na Facebooku, Messengerze i Instagramie. Egzamin ten potwierdza wiedzę kandydatów na temat reklam i kampanii na Facebooku.

Czas trwania egzaminu wynosi 105 minut i jest odpowiedni dla nabywców mediów cyfrowych, sprzedawców kont, menedżerów kont, dyrektorów ds. marketingu, menedżerów mediów społecznościowych, marketerów marek i konsultantów ds. marketingu.

Certyfikacja Media Shopping umożliwia kandydatom uzyskanie odznaki specjalisty ds. handlu cyfrowego po zdobyciu certyfikatu Meta Media Buying Professional.

Sylabus egzaminu obejmuje planowanie kampanii, konfigurację, optymalizację oraz pomiary i raportowanie. Egzamin sprawdza zrozumienie podstaw Meta Buyingu, celów biznesowych, scenariuszy, odbiorców i zasad.

Metacertyfikowany programista marketingowy

Certyfikacja dla programistów marketingowych mierzy kompetencje uczniów w zakresie technicznego wdrażania rozwiązań marketingowych. Certyfikacja obejmuje test pytań wielokrotnego wyboru wraz z oceną kodowania.

Czas trwania egzaminu w teście MCQ wynosi 90 minut, a czas trwania oceny kodowania wynosi około 1 godziny. Certyfikat jest uważany za odpowiedni dla programistów, inżynierów front-end, programistów witryn internetowych, konsultantów IT, integratorów technologicznych, konsultantów technologicznych, menedżerów kont technicznych i menedżerów ds. partnerów technicznych.

Chociaż większość certyfikatów jest wielojęzyczna, certyfikaty Meta Certified Marketing Developer są dostępne tylko w języku angielskim. Podobnie jak w przypadku poprzedniego certyfikatu, Marketing Developer umożliwia studentom zdobywanie odznak Specjalisty ds. technicznych reklam mobilnych i Specjalisty ds. interfejsu API reklamowego. Ta możliwość jest jednak dostępna dopiero po zakończeniu certyfikacji.

Przed przystąpieniem do egzaminu oczekuje się, że uczniowie wyjaśnią swoje koncepcje dotyczące tworzenia menedżera biznesowego, zarządzania zasobami, pikseli, katalogu produktów, decyzji i pliku danych o produktach. Oczekuje się również, że uczestnicy kursu oswoją się z koncepcjami rozwiązywania problemów związanymi z integracją pikseli, plikiem produktowym, dopasowywaniem produktów i zaawansowanym dopasowywaniem.

Programista interfejsu Meta Certified Ads API

The Certyfikacja programisty interfejsu Meta Ads API ocenia kompetencje w zakresie konfigurowania i rozwiązywania problemów z integracją Marketing API. Certyfikat parasolowy obejmuje pytanie wielokrotnego wyboru i ocenę kodowania podobną do poprzedniego, omówionego przez nas certyfikatu.

Czas trwania egzaminu z pytaniami wielokrotnego wyboru wynosi 90 minut, a na ocenę z kodowania około 2 godziny. Test i ocena są uważane za odpowiednie dla programistów, inżynierów pełnego stosu, inżynierów zaplecza i architektów rozwiązań. Jednak, aby móc stawić się na certyfikację, należy uzyskać certyfikat programisty marketingowego z certyfikatem Facebook. Test jest dostępny tylko w języku angielskim.

Zasoby dostępne dla studentów, aby zaaklimatyzować ich do struktury i treści egzaminu, są dostępne w postaci kursów online, podstaw do ćwiczeń kodowania, dokumentacji dla programistów i zestawów ćwiczeń.

Teraz, gdy znasz już wszystkie egzaminy, oto kilka zasobów, które pomogą Ci przygotować się do certyfikacji Meta Blueprint.

Dowiedz się na Facebooku

Zaczniemy od samego twórcy. Oprócz wystawiania certyfikatów, Facebook oferuje również bezpłatne kursy online za umieszczenie firmy w internecie, zaistnienie i przyciągnięcie uwagi odbiorców za pomocą interaktywnych postów i reklam. Pomagają również właścicielom firm w budowaniu cyfrowych relacji z klientami poprzez ulepszone i zoptymalizowane strategie kreatywne.

Programy edukacyjne Facebook Business Learn mają wiele do zaoferowania, jeśli chodzi o treść. Ponieważ treść jest własnością Facebooka i jest przez nią zarządzana, jest stale aktualizowana o najnowsze zmiany w algorytmie i inne aktualizacje.

  Jak przesyłać zdjęcia HD do Facebooka z telefonu

Udemy

Marketingowy kurs certyfikacji biznesowej na Facebooku Benjamin Wilson z Akademii Przedsiębiorców szkoli swoich kandydatów w zakresie optymalizacji strony głównej marki na Facebooku, identyfikacji i właściwego sposobu interakcji z klientami. Certyfikowany przez Udemy kurs marketingu na Facebooku zwraca również szczególną uwagę na płatne reklamy w celu promowania marek na Facebooku, a także wykorzystuje treści grup na Facebooku. Możesz także nauczyć się włączać spostrzeżenia z Facebooka do planowania strategicznego.

Markeko

Markeko oferuje wiele pytań praktycznych obejmujących szereg tematów i tematów związanych z egzaminem certyfikacyjnym Facebook (meta) Blueprint. Szkolą swoich uczniów w planowaniu, kupowaniu i kojarzeniu poprzez sesje nagrane i na żywo.

HubSpot

HubSpot nie jest naturalnym zasobem do egzaminu. Jednak nadal możesz wiele dowiedzieć się o reklamie na Facebooku za pośrednictwem HubSpot. Jest uważany za odpowiedni dla menedżerów mediów społecznościowych, menedżerów marketingu i dyrektorów firm. Kursy HubSpot są zaprojektowane tak, abyś nauczył się generować leady i rozwijać swoją firmę dzięki reklamom na Facebooku, projektować zwycięskie kampanie i uruchamiać skuteczne reklamy.

Program certyfikacji HubSpot Facebook (Meta) Blueprint obejmuje samouczek Facebook Lead Generation; Pierwsze kroki z reklamami na Facebooku i reklamami na Facebooku za dolara dziennie w 3 lekcjach, 15 filmach i 2 quizach rozłożonych na łączny czas 1:24 godziny.

Coursera

Coursera, podobnie jak HubSpot, nie jest bezpośrednim zasobem do egzaminu. Jest to jednak świetna platforma do nauki o reklamie na Facebooku, ponieważ szkoli swoich uczniów w zakresie ogólnych koncepcji Facebooka. Kurs oferowany przez Coursera, Reklama z Facebookiem, jest częścią profesjonalnego certyfikatu marketingowego Meta Social Media z ponad 4,8 ocenami sprawdzonymi przez ponad 1250 użytkowników.

Chociaż w Coursera dowiesz się wszystkiego, czego potrzebujesz do certyfikatu na Facebooku, ta platforma jest uważana za najlepszą do strukturyzacji kampanii w Meta Ads, ustawiania budżetu, rozmieszczenia i planowania reklam.

Nauka LinkedIn

Kiedy mówimy o certyfikatach zawodowych, platformy takie jak LinkedIn nie może pozostać w tyle. Chociaż może nie szkolić Cię specjalnie do egzaminu, Megan Adams, Instruktor na zajęciach Linked Learning, jest pełna koncepcji i lekcji potrzebnych do certyfikacji.

Najlepsze w programie LinkedIn Learning dla certyfikacji Facebooka jest to, że oferuje również certyfikat ukończenia po ukończeniu kursu. W LinkedIn Learning dowiesz się, jak wzmacniać reklamy na Facebooku oraz tworzyć i zarządzać kampaniami reklamowymi na Facebooku.

Ostatnie słowa

Certyfikacja Facebook Blueprint to świetny sposób na zaistnienie w przestrzeni marketingu cyfrowego, która wydaje się rozwijać dopiero w nadchodzących latach. Zostań certyfikowanym na Facebooku profesjonalistą, który wyprzedza innych i zdobądź wymarzoną pracę, o której zawsze marzyłeś.

Oto kilka innych kursów, które pomogą Ci zostać menedżerem mediów społecznościowych.

x