Jak uzyskać lepszy FPS i zmniejszyć opóźnienia w grach na PC

Lepszy FPS i mniejsze opóźnienia w grach na PC

W tym artykule omówimy, jak zoptymalizować zarówno liczbę klatek na sekundę w grze, jak i konfigurację sieciową, aby uzyskać najbardziej płynną i wolną od lagów rozgrywkę.

Zanurzmy się.

Zrozumienie wydajności w grach

Zanim zagłębimy się w nasze wskazówki, musimy upewnić się, że rozumiesz dwa rodzaje wydajności, o które się martwimy, głównie FPS i ping. Ludzie będą odnosić się do kiepskich przykładów obu tych zjawisk jako „lagów”, ponieważ zakłócają one sposób, w jaki gra reaguje na twoje polecenia i odczucia, ale to nie to samo.

Wydajność w grze / liczba klatek na sekundę (FPS)

Po pierwsze, ten związany ze sprzętem: liczba klatek na sekundę. Większość gier, zwłaszcza gier wieloosobowych, będzie dążyć do 60 klatek na sekundę jako podstawy oczekiwanej płynności. Niektóre gry konsolowe i porty konsoli będą miały ograniczenie do 30 klatek na sekundę. Jednak dzięki komputerowi i monitorowi o wysokiej częstotliwości odświeżania możesz przesunąć tę metrykę znacznie dalej i cieszyć się jeszcze lepszą responsywnością.

Z FPS, im wyższy, tym lepszy.

Jeśli jesteś ciekawy, jak klatka i częstotliwość odświeżania w grze mogą wpłynąć na wrażenia z gry, obejrzyj osadzony poniżej film:

Wydajność sieci / ping i powiązane metryki

Oprócz sprzętowej liczby klatek na sekundę, którą można pogorszyć lub ulepszyć w zależności od specyfikacji komputera lub ustawień w grze, masz wydajność sieci. W grach jest to najczęściej mierzone za pomocą „ping”, które mierzy czas w milisekundach (ms), w jakim serwer otrzymuje dane wejściowe.

Z pingiem, im niższy, tym lepiej.

Większość uważa, że ​​zakresy około 50 pingów lub poniżej są świetne, przy czym 70-80 zaczyna wykazywać brak reakcji, a pingi po setkach stają się wręcz opóźnione. Gdy trafisz 200 pingów i więcej, możesz nawet uznać to doświadczenie za nie do zagrania.

Oczywiście nie chcesz tego, a jeśli widzisz te wysokie wartości pingów w swoich grach… prawdopodobnie walczysz z dużą wadą.

Jak uzyskać wyższy FPS

Teraz ważne jest, aby to zrozumieć:

Twój maksymalny możliwy FPS będzie zawsze ograniczony przez procesor, a nie GPU. Ustawienia graficzne można obniżyć, aby zmniejszyć obciążenie GPU, ale procesor będzie generalnie radził sobie z tym samym obciążeniem, niezależnie od ustawień wydajności. Tam, gdzie możesz zmniejszyć ustawienia wpływające na procesor, takie jak odległość widoku w grze typu battle royale, będziesz również narażony na niekorzystną sytuację konkurencyjną, ponieważ aktywne części gry nie są renderowane za Ciebie.

Na przykład, jeśli dwóch graczy idzie do siebie przez duże i puste pole, gracz z wyższym ustawieniem odległości widzenia zobaczy drugiego gracza jako pierwszy. Dzięki temu będą mieli więcej czasu na planowanie, reagowanie, a nawet zabicie innego gracza, zanim będą w stanie walczyć.

Aby uzyskać więcej informacji na temat relacji między wydajnością w grach CPU a GPU, zapoznaj się z naszym artykułem na temat wąskich gardeł.

Na razie wymienimy typowe ustawienia grafiki, które możesz dostosować, aby zwiększyć wydajność lub jakość grafiki w swoich grach.

Uwaga: chociaż nie jest to ostateczna lista ustawień, na które możesz natknąć się na wolności, uważamy, że powinno to zapewnić wystarczająco szeroką sieć, abyś mógł wprowadzić skuteczne zmiany. Zapraszam do komentowania poniżej i poproszenia nas lub innych o radę dotyczącą ustawienia w konkretnej grze, której nie ma na liście!

Zmniejsz ustawienia High-Impact

Ustawienia ray tracingu / DXR w czasie rzeczywistym – niezwykle wymagające w momencie pisania i często dla marginalnych efektów wizualnych. Zalecane wyłączenie dla większości użytkowników, ale szczególnie, jeśli wymagana jest wydajność.
[LAST RESORT In Multiplayer Games] Odległość widoku – dość wymagająca i często bardziej obciążająca procesor niż GPU. Obniżenie w grach wieloosobowych, takich jak Fortnite, może być niekorzystne dla konkurencji, ale robienie tego w grach dla jednego gracza nie powinno być tak dużym problemem.
Liście / trawa / ETC Odległość widoku / poziom szczegółowości – nieco wymagające. Niższa, gdy potrzebna jest dodatkowa wydajność, aż będzie dla Ciebie zbyt zauważalna. W przypadku gier rywalizacyjnych to ustawienie na niskim poziomie może w rzeczywistości zapewnić przewagę.
Antyaliasing – dość wymagający i rodzaj przesady przy bardzo wysokich rozdzielczościach. Obniż lub wyłącz przy 1440p i wyższym, aby uzyskać większą wydajność niewielkim kosztem. FXAA i TAA są mniej intensywne pod względem wydajności niż właściwe MSAA, SSAA lub MLAA.
Tesselation – nieco wymagający na starszym sprzęcie. Niższe, jeśli ma problemy z wydajnością.
HairWorks / TressFX / PhysX / inne ustawienia specyficzne dla dostawcy – są one zwykle dość wymagające. Obniż je, jeśli masz problemy z wydajnością.
Cienie – Cienie. Wyższe ustawienia będą miały ostrzejsze, bardziej szczegółowe cienie. Czasami High może faktycznie wyglądać bardziej realistycznie niż Max i często wiąże się z gwałtownym wzrostem wydajności. Obniż to ustawienie przy rozdzielczości 1080p i niższych rozdzielczościach, aby zasadniczo bezproblemowo zwiększyć wydajność.
Okluzja otoczenia – wpływa na cieniowanie i zapewnia poczucie, że obiekty są częścią ich otoczenia. Wyższe ustawienia mogą wymagać dużej wydajności.
Efekty / cząsteczki – płomienie, iskry, błyskawice itp. Są zwykle powiązane z tymi ustawieniami. Obniżenie do średniej często zapewnia dobry wzrost wydajności przy niewielkich kosztach wizualnych.
Rozmycie ruchu – może sprawić, że ruch będzie wyglądał płynniej, ale także zasłoni informacje wizualne w szybkich grach i przy niższej wydajności. O ile naprawdę ci się to nie podoba, możesz ogólnie wyłączyć, aby uzyskać bezpłatny wzrost wydajności.

Inne ustawienia i ich działanie

[LAST RESORT] Rozdzielczość – dopasuj ją do natywnej rozdzielczości ekranu, ponieważ ma to największy wpływ na jakość obrazu.
[LAST RESORT] Skala rozdzielczości / rozdzielczość 3D – tak samo jak powyżej. Zmniejszaj tylko w ostateczności i zmniejszaj zamiast rzeczywistej rozdzielczości, jeśli jest dostępna.
Szczegóły modelu – szczegóły modeli w wielokątach. Większe obciążenie niż szczegółowość tekstury. Różnica między High / Ultra powinna być minimalna, zmniejsz do High przed zmniejszeniem szczegółów tekstury.
Szczegółowość tekstur – w dzisiejszych czasach nie ma to większego wpływu na wydajność, o ile używasz nowoczesnego procesora graficznego z dużą ilością pamięci VRAM do wykorzystania. Jeśli masz ograniczoną pamięć VRAM, zmniejsz to ustawienie do średniego lub niskiego.
Ustawienia przetwarzania końcowego (kwitnienie, korekcja kolorów, wyostrzanie, aberracja chromatyczna) – ogólnie niski wpływ na wydajność, z pewnymi wyjątkami (szczególnie w przypadku efektów takich jak głębia ostrości) w zależności od gry. W dużej mierze osobiste preferencje, czy ich używać, czy nie, ale wyostrzanie może pomóc przy niższych rozdzielczościach / ustawieniach AA.
Ustawienia V-Sync i buforowania – jeśli masz monitor FreeSync lub G-Sync, możesz je wyłączyć, nie martwiąc się o nic. Jeśli nie masz monitora z tymi technologiami, V-Sync i buforowanie zmniejszają rozrywanie ekranu kosztem zwiększonego opóźnienia wejściowego. Zalecane wyłączenie w grach wieloosobowych w celu uzyskania najlepszych wyników.
Ograniczenie liczby klatek na sekundę – przydatne przy utrzymywaniu się w zakresach VRR na monitorach G-Sync i FreeSync bez włączania V-Sync i zmniejszania opóźnienia wejściowego.

Jak obniżyć ping i zmniejszyć opóźnienia

Teraz, gdy masz już sprawdzoną wydajność w grze, czas upewnić się, że wydajność Twojej sieci jest na najwyższym poziomie. Praca z częstotliwością 240 Hz nie ma znaczenia, jeśli masz wysokie pingi, dławiki lub częste skoki opóźnienia!

Jeśli to możliwe, używaj Ethernetu

Po pierwsze i najważniejsze, spróbuj użyć połączenia Ethernet, jeśli możesz. Spójne połączenie przewodowe zapewnia największą szybkość i największą niezawodność, ponieważ nie musisz martwić się, że inne urządzenia bezprzewodowe będą zakłócać sygnał w nieodpowiednich momentach. Połączenie Ethernet zawsze zapewnia mniejsze opóźnienia i bardziej stałą prędkość niż połączenie bezprzewodowe.

Jeśli Ethernet jest niedostępny, użyj AC / AX Wi-Fi lub szybkiej mobilnej transmisji danych

Jeśli musisz korzystać z sieci bezprzewodowej, spróbuj wybrać jeden z szybszych standardów bezprzewodowych. Wi-Fi 802.11 AC i Wi-Fi 802.11 AX (zwane także Wi-Fi 6) zapewniają znacznie mniejsze opóźnienia i wyższe prędkości niż starsze technologie Wi-Fi, choć kosztem pewnego zasięgu. Połączenia 4G LTE i 5G z renomowanymi dostawcami usług komórkowych mogą oferować przyzwoite lub nawet świetne czasy pingów, ale nadal będą mniej niezawodne i generalnie wolniejsze niż właściwe domowe połączenie Ethernet. (Dla tych, którzy martwią się limitami danych: nie martw się! Trudno byłoby przekroczyć 150 MB na godzinę podczas grania na komórkowej transmisji danych. Pobieranie to jednak inna historia).

Zamknij inne aplikacje, które używają przepustowości w systemie

Dla niektórych z was może to być oczywiste, ale upewnijcie się, że podczas grania nie pobieracie dużych plików, zwłaszcza przy wolnym połączeniu! Duże pliki do pobrania przy wolnym połączeniu mogą spowodować, że czasy pingów wzrosną do prawie niemożliwych do odtworzenia poziomów. Jeśli inne osoby są w sieci i pobierają pliki lub usługi przesyłania strumieniowego, możesz również doświadczyć zwiększonego opóźnienia w przypadku przeciążonego połączenia. Jeśli masz mniej niż 5 Mb / s, spróbuj zminimalizować przesyłanie strumieniowe multimediów lub pobieranie w sieci podczas grania w gry.

Zmień ustawienia routera

Szczególnie przydatne w przeciążonych sieciach, ale dobre dla każdej sieci są dobre ustawienia QoS. Jeśli masz nowoczesny router, powinieneś być w stanie znaleźć ustawienie QoS w jego ustawieniach. QoS oznacza Quality of Service i nadaje priorytet pewnym typom ruchu nad innymi. QoS nadaje priorytet aplikacjom działającym w czasie rzeczywistym (takim jak głos i gry) nad takimi rzeczami, jak media strumieniowe i pobieranie. Nie ma to negatywnego wpływu na ogólny czas pobierania, ale ma bardzo pozytywny wpływ na każdą aplikację wrażliwą na opóźnienia, zwłaszcza gry.

Pożegnalne słowa

Mamy nadzieję, że to wszystko pomogło!

Masz jakieś pytania? Możesz zostawić komentarz poniżej, a my dołożymy wszelkich starań, aby Ci pomóc.

Do tego czasu mamy nadzieję, że gra Ci się spodoba!