Jak uzyskać numer Google Voice

Szukasz najlepszego protokołu Voice-over-Internet (VoIP) do połączeń biznesowych? Możesz wypróbować biznesplan Google Voice przez 14 dni. Aby dowiedzieć się, jak uzyskać numer Google Voice, przeczytaj poniżej.

Telekomunikacja mobilna lub stacjonarna wiąże się z wyzwaniami, takimi jak zasięg, awaria sieci, ograniczone funkcje do użytku biznesowego itp. Dlatego ludzie przechodzą na VoIP, aby zapewnić wygodę i lepszy zasięg.

Na rynku istnieje wiele opcji VoIP. Jednym z nich jest numer Google Voice do użytku osobistego lub biznesowego. W tym artykule omówimy różne aspekty usługi Google Voice, dzięki czemu możesz podjąć właściwą decyzję dla firmy lub domu.

Co to jest Google Voice?

Google Voice to internetowa usługa telekomunikacyjna szeroko dostępna i bardzo popularna w USA. Podobnie jak konwencjonalne telefony komórkowe i stacjonarne, usługa Google Voice obsługuje połączenia telefoniczne, wiadomości tekstowe, przekazywanie połączeń i pocztę głosową.

Możesz połączyć jeden numer Google Voice z wieloma urządzeniami, aby uniknąć nieodebranych połączeń. Co więcej, możesz otrzymać jeden numer za darmo do użytku osobistego, jeśli otrzymasz go z USA i dzwonisz na numery w USA i Kanadzie. Niektóre numery w USA i Kanadzie mogą pobierać opłatę w wysokości 1 centa za minutę.

Google Voice jest kompatybilny ze smartfonami, tabletami, Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, Safari i Google Chrome OS.

Czy usługa Google Voice jest odpowiednia do użytku osobistego czy biznesowego?

Usługa Google Voice jest dostępna do użytku osobistego i biznesowego. Dowiedz się więcej o różnych typach przypadków użycia poniżej:

Użytek własny

Indywidualne korzystanie z Google Voice jest dość proste. Działa jak drugi numer telefonu. Ponadto, jeśli bardzo martwisz się o prywatność danych, możesz używać tego numeru do odbierania połączeń bez ujawniania osobistego numeru telefonu komórkowego lub domowego.

Co więcej, jeśli lubisz podróżować i zawsze chcesz pozostać w kontakcie z domem, możesz skorzystać z usługi Google Voice. Działa przez internet. Możesz więc dzwonić, korzystając tylko z internetu Wi-Fi.

Chociaż dzwonienie na terenie USA i Kanady jest bezpłatne, musisz wykupić doładowanie na połączenia międzynarodowe. Znajdź tutaj cennik za połączenia międzynarodowe. Możesz otrzymać kredyty w nominałach takich jak 10 USD, 25 USD, 50 USD itd.

Warto wiedzieć, że odbiór numerów Google Voice jest bezpłatny. Aby pozostać aktywnym, musisz dzwonić, odbierać połączenia lub wysyłać SMS-y co najmniej raz na sześć miesięcy. W każdej chwili możesz zmienić swój numer Google Voice.

Wykorzystanie biznesowe

Najlepiej wykorzystać usługę Google Voice dla małych i średnich firm. Istnieją różne plany cenowe do celów biznesowych w zależności od liczby połączeń. Więcej na ten temat poniżej w tym artykule.

Musisz jednak założyć płatne konto Google Workspace, aby uzyskać numer Google Voice do celów biznesowych. Płatności za numery Google Workspace i Google Voice będą oddzielne. Dlatego może się wydawać, że płacisz więcej. Ale jeśli możesz korzystać ze wszystkich funkcji Google Workspace, zobaczysz, że pozwala to zaoszczędzić pieniądze w Twojej firmie.

Funkcje Google Voice dla małych firm

Po dodaniu usługi Google Voice do subskrypcji Google Workspace uzyskasz dostęp do wielu funkcji telekomunikacyjnych. Jednak modne są następujące:

Przekazywanie połączeń

Twój zespół obsługi klienta może przekazywać połączenia z jednego numeru na inny w firmie. Jednak przekazywanie połączeń działa z telefonów komórkowych i komputerów.

Zautomatyzowani operatorzy połączeń

Usługa Google Voice dla firm jest wyposażona w zautomatyzowanych asystentów obsługiwanych przez sztuczną inteligencję. System zgłoszeniowy może odtwarzać menu routingu w IVR, dzięki czemu klienci mogą dotrzeć do właściwego działu.

Posiadanie numeru telefonu służbowego

Firmy są właścicielami swoich numerów. Kiedy pracownicy opuszczają firmę, nie mają już dostępu do numerów.

Integracja z Google Meet i Kalendarzem

Możesz używać Google Meet do rozmów wideo w Google Voice. Możesz także zsynchronizować Google Voice i Kalendarz Google, aby przekierować połączenia przychodzące do poczty głosowej, jeśli masz zarezerwowany harmonogram.

Przepisane wiadomości głosowe

Google Voice automatycznie transkrybuje wszystkie wiadomości głosowe i przekazuje je na e-mail.

Przenoszenie numeru telefonu

Możesz przenieść istniejące numery firmowe do Google Voice.

Grupy dzwonków

Grupy kontaktowe to program beta skierowany do firm, które potrzebują gorącej linii do obsługi klienta lub wsparcia technicznego. Możesz przekierować równoczesne połączenia do wielu agentów przychodzących na jeden numer infolinii od różnych klientów.

Raporty połączeń

Raporty połączeń pomogą Ci znaleźć wykorzystanie i trendy subskrypcji Google Voice.

Zintegrowane wiadomości tekstowe CRM

Możesz zintegrować Google Voice z biznesowymi CRM, aby otrzymywać SMS-y bezpośrednio w swoich systemach ERP/CRM.

Jak uzyskać numer Google Voice do użytku osobistego?

Możesz wypróbować następujące kroki, aby bezpłatnie otrzymać numer Google Voice. Musisz być w USA, aby zobaczyć opcje wymienione poniżej:

#1. W przeglądarce Chrome lub Mozilla zaloguj się na swoje konto Google.

#2. Po zalogowaniu odwiedź portal Google Voice.

#3. Upewnij się, że masz pod ręką telefon stacjonarny lub komórkowy w USA.

#4. Wybierz ekran numeru Google Voice i wpisz nazwę swojego obszaru, kod lub nazwę miasta.

#5. W polu wyszukiwania zostanie wyświetlona lista rozwijana dostępnych numerów Google Voice. Wybierz jedną z tej listy, klikając przycisk Wybierz.

#6. Teraz zobaczysz komunikat Wybrałeś (765) 396-0018 na następnym ekranie. Tam kliknij Zweryfikuj.

7. Powinieneś teraz zobaczyć wyskakujące okienko Wprowadź numer do połączenia — wpisz tutaj swój istniejący numer telefonu, aby uzyskać 6-cyfrowy kod aktywacji Google Voice.

#8. Pamiętaj, że Google będzie przekierowywać wszystkie połączenia na ten połączony numer, gdy aplikacja internetowa lub aplikacja mobilna Google Voice będzie offline.

#9. Kliknij Wyślij kod, aby zweryfikować. Po zakończeniu aplikacja internetowa Google Voice otworzy się w przeglądarce internetowej.

Jak uzyskać Google Voice dla Firm

Oto, jak możesz go zdobyć dla swojej organizacji:

  • Zaloguj się na swoje konto Google Workspace z konta służbowego lub szkolnego.
  • Upewnij się, że masz uprawnienia administratora w Google Workspace, z którego będziesz korzystać.
  • Odwiedź portal Google Voice dla firm.
  • Wybierz dowolny plan cenowy i kliknij Wybierz.
  • Teraz Google przeprowadzi Cię przez kroki konfiguracji usługi Google Voice dla firm, które są podobne do kroków wymienionych w sekcji „Jak uzyskać numer Google Voice”.

Plany cenowe Google Voice

Usługa Google Voice dla firm jest dostępna w 14 krajach. Są to głównie w Europie i obu Amerykach. Niektóre popularne lokalizacje to USA, Kanada, Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Dania itd.

Obecnie Google oferuje trzy rodzaje planów abonamentowych. To są:

  • Google Voice dla firm Starter za 10 USD/użytkownika/miesiąc
  • Google Voice dla firm Standard za 20 USD za użytkownika miesięcznie
  • Google Voice dla firm Premier za 30 USD za użytkownika miesięcznie

Możesz wybrać plan Standard dla startupów, mikro i małych firm. Oferuje usługi zorientowane na biznes, takie jak nieograniczona liczba lokalizacji krajowych, nieograniczona liczba wiadomości tekstowych, transkrypcje poczty głosowej, integracja z Google Meet, przekazywanie połączeń, grupy kontaktowe, obsługa ATA, obsługa telefonów stacjonarnych, nagrywanie rozmów użytkowników itp.

Średnie i duże firmy powinny korzystać z abonamentu Premier, ponieważ oferuje on nieograniczoną liczbę użytkowników, lokalizacje krajowe i międzynarodowe. Obejmuje wszystkie usługi skierowane do biznesu z pakietów Starter i Standard. Dodatkowe usługi to BigQuery i automatyczne nagrywanie rozmów.

Warto zauważyć, że powyższe plany cenowe nie obejmują opłat za subskrypcję Google Workspace.

Plusy i minusy Google Voice

Plusy

  • Ustaw jeden firmowy numer telefonu i odbierz z dowolnego urządzenia.
  • Ad-hoc i automatyczne nagrywanie rozmów pomagają monitorować zespoły obsługi klienta.
  • Wolne USA i Kanada dzwonią z USA.
  • Tańsze rozmowy międzynarodowe.
  • Łatwo integruje się z innymi aplikacjami Google Workspace.
  • Integruje się z wieloma aplikacjami biznesowymi, takimi jak CRM i ERP.
  • Zachowaj istniejące linie telefoniczne firmowe, przenosząc je wszystkie do Google Voice.
  • Audio Caller ID rejestruje nazwę nowego rozmówcy, dzięki czemu agenci mogą łatwo obsługiwać nowych klientów.
  • Przełączanie urządzeń w trakcie połączenia odbywa się bez przerw i bez wysiłku.
  • Działa przez internet. W związku z tym praktycznie brak awarii sieci.

Cons

  • Usługa Google Voice dla firm jest dostępna tylko w 14 krajach, w tym w USA i Kanadzie.
  • Niezależnie od tego, czy korzystasz z planu biznesowego, czy osobistego, połączenia alarmowe nie są dostępne w Google Voice.
  • Ponieważ jest to usługa VoIP, jeśli internet na jakiś czas zostanie wyłączony, Twoi klienci biznesowi nie będą mogli uzyskać dostępu do wszystkich posiadanych numerów Google Voice.
  • Jeśli Twoja firma opiera się na obszarach roboczych firmy Microsoft, Facebook lub innych firm zewnętrznych, musisz przeprowadzić migrację przepływów pracy i danych do Google Workspace.

Alternatywy głosowe Google

Aby zrozumieć, czy usługa Google Voice jest bardziej korzystna, czy nie, musisz przyjrzeć się niektórym alternatywom Google Voice. Oto kilka godnych alternatyw dla Google Voice. Sprawdź poniższe funkcje, aby podjąć świadomą decyzję:

MightyCall

MightyCall to rozwiązanie oparte na chmurze, które małe firmy mogą wykorzystać do zarządzania komunikacją firmową. Wzmacnia Twoją firmę, pomagając Ci wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne na preferowanym urządzeniu. Niezawodny. Czas dostępności usług wynosi 99,99%, więc wiesz, że Twoja komunikacja biznesowa będzie działać cały czas.

To rozwiązanie oferuje również światowej klasy zabezpieczenia, dzięki którym jest to możliwe. Wykorzystuje 256-bitowe szyfrowanie i certyfikaty SSL premium (EV), które zapewniają prywatność połączeń telefonicznych. MightyCall wykorzystuje centra danych AWS do ochrony danych na najwyższym poziomie.

Możesz nawet użyć tego numeru do dzwonienia na numery alarmowe, takie jak 911. Ta platforma obsługuje również integrację z popularnymi aplikacjami, takimi jak Zoho, Salesforce, Hubspot itp.

Oto lista innych, które ta platforma ma do zaoferowania:

  • Numery bezpłatne, lokalne i międzynarodowe
  • Przekazywanie połączeń
  • Telefon internetowy
  • Muzyka podczas zawieszonych połączeń
  • Kierowanie połączeń w godzinach pracy
  • Wielopoziomowy IVR
  • Recepcjonistka samochodowa
  • Rozszerzenie użytkownika
  • Połączenie konferencyjne
  • Historia połączeń i nagrywanie rozmów

Zadzwoń

Jeśli chodzi o oparty na chmurze system telefoniczny dla przedstawicieli, JustCall może pomóc w zwiększeniu produktywności. Małe i średnie firmy poszukujące oprogramowania Contact Center wybierają to rozwiązanie ze względu na szereg przydatnych funkcji. Konfiguracja tego systemu telefonicznego zajmuje tylko kilka minut, a zarządzanie obsługą telefonu jest również szybkie i płynne.

JustCall umożliwia natychmiastowe uzyskanie nowego numeru telefonu w ponad 70 krajach. Możesz także przenieść swój dotychczasowy numer i kontakty, aby skorzystać z jego usługi. Wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych z tego numeru jest łatwe przy użyciu aplikacji komputerowych, mobilnych i internetowych.

Użytkownicy mogą bezproblemowo zintegrować go z ponad 100 CRM i aplikacjami, w tym Zoho, Slack, Zendesk, Pipedrive, Slack, Intercom i Agile. Dodatkowe funkcje JustCall to:

  • IVR, inteligentne kierowanie połączeń
  • Monitorowanie połączeń na żywo
  • Boty SMS
  • Zautomatyzowane dzienniki połączeń
  • Płynne tworzenie przepływów pracy dla zespołów sprzedażowych i wsparcia
  • Kampanie SMS-owe i telefoniczne
  • Śledzenie połączeń telefonicznych

Wirtualny numer telefonu: Grasshopper

Jeśli jesteś małą firmą i szukasz wirtualnego systemu telefonicznego, Grasshopper jest idealnym rozwiązaniem dla Ciebie. Korzystając z tej usługi, możesz połączyć swój firmowy numer telefonu z wirtualnym systemem telefonicznym.

Jest wyposażony we wszystkie funkcje potężnego systemu telefonicznego i nie musisz nawet wydawać pieniędzy na dodatkowe urządzenia.

Ta aplikacja zachowuje Twój osobisty numer jako prywatny, jednocześnie informując Cię, kiedy firma dzwoni. Dzięki temu możesz przygotować się z najlepszym głosem i uwagą przed odebraniem połączenia biznesowego.

Grasshopper oferuje również funkcję rozszerzenia, która przekierowuje dzwoniących do odpowiedniego działu. Co więcej, to rozwiązanie jest dostępne za pośrednictwem aplikacji komputerowych i mobilnych, które zapewniają, że nigdy nie przegapisz połączenia lub SMS-a, niezależnie od lokalizacji. Niektóre wyróżnione cechy Grasshoppera obejmują:

  • Przekazywanie połączeń
  • Poczta głosowa i transkrypcja poczty głosowej
  • Kontrola połączeń przychodzących
  • Natychmiastowa odpowiedź i spersonalizowane pozdrowienia
  • Przekazywanie połączeń
  • Jednoczesna obsługa połączeń

Najczęstsze pytania dotyczące Google Voice

Ile numerów Google Voice możesz mieć?

Do użytku osobistego możesz mieć jeden numer Google Voice z jednego konta Google. W celach biznesowych możesz mieć do 10 numerów Google Voice w ramach planu startowego, natomiast w przypadku planu standardowego i premium użytkownicy mogą korzystać z nieograniczonej liczby numerów.

Czy Google Voice kosztuje?

Jeśli używasz Google Voice do dzwonienia pod numery z USA i Kanady, nie poniesiesz żadnych kosztów. Jednak w przypadku niektórych zdalnych lokalizacji w tych dwóch krajach usługa Google Voice będzie kosztować 0,01 USD za minutę. Dzwonienie na numery telefonów z dowolnego innego kraju będzie kosztować różne opłaty za minutę.

Ostatnie słowa

Do tej pory dowiedziałeś się o Google Voice i o tym, jak uzyskać numer Google Voice do użytku osobistego lub biznesowego.

Teraz, gdy znasz już funkcje, przypadki użycia i plan cenowy usługi Google Voice, łatwiej będzie Ci zdecydować, czy jest to właściwa usługa dla wszystkich potrzeb telekomunikacyjnych w Twojej firmie.

Możesz również zapoznać się z najlepszym oprogramowaniem do śledzenia połączeń, aby zoptymalizować działania sprzedażowe i marketingowe.