Jak wdrożyć powiadomienia push, aby zwiększyć zaangażowanie klientów?

Wszyscy mamy do czynienia z powiadomieniami push na co dzień. Aplikacje i strony internetowe używają ich do informowania nas o ważnych rzeczach — głównie o rzeczach, o których zgodziliśmy się otrzymywać powiadomienia. To jedna z głównych zalet powiadomień push w porównaniu z wiadomościami SMS czy e-mail: użytkownicy nie mogą narzekać, że nie wyrazili zgody na ich otrzymywanie, a ponadto mają łatwy i prosty sposób na wyciszenie ich w dowolnym momencie.

Ale to nie jedyna zaleta powiadomień push. Są także narzędziem do większej liczby konwersji i większego zaangażowania użytkowników — jeśli są właściwie używane. Jeśli nie, użytkownicy mogą je zignorować, a wszystkie korzyści zostaną utracone. Dlatego tak ważna jest dobra strategia powiadomień push wraz z odpowiednim narzędziem, które pomoże Ci doprowadzić kampanię do sukcesu.

Różne sposoby pchania

Wszyscy mamy przepełnione skrzynki odbiorcze i wszyscy kochamy filtry antyspamowe, które zbierają śmieci, pozostawiając tylko te wiadomości, które musimy przeczytać. Jeśli jesteś marketerem, musisz dowiedzieć się, jak skutecznie dotrzeć z komunikatem do ogromnej publiczności, a już powinieneś wiedzieć, że wysyłanie e-maili nie jest dobrym rozwiązaniem.

Wprowadź powiadomienia push, te klikalne wyskakujące okienka, które pojawiają się na ekranie Twojego urządzenia, bez względu na to, z jakiej aplikacji lub strony internetowej korzystasz. Powiadomienia push można podzielić głównie na te dwie kategorie:

  • Powiadomienia push w aplikacji
  • Powiadomienia push przeglądarki

Powiadomienia w aplikacji pojawiają się tylko wtedy, gdy są uruchamiane przez istniejącą aplikację na urządzeniu mobilnym, podczas gdy powiadomienia przeglądarki mogą być uruchamiane na dowolnym urządzeniu, o ile użytkownik wyrazi zgodę na ich otrzymywanie.

Wszystkie powiadomienia push zazwyczaj składają się z tytułu, wiadomości, obrazu i adresu URL.

Zasada „mniej znaczy więcej” odnosi się w pełni do powiadomień push: tekst musi być zwięzły, zarówno po to, aby mieścił się w limicie znaków urządzenia, jak i aby użytkownik mógł go przejrzeć; obraz musi być zrozumiały i jednoznaczny, a całość oczywiście musi być odpowiednia dla użytkownika. Istnieją również bogate powiadomienia push, które mogą dodawać filmy i do trzech klikalnych linków.

Aby zachować tekst w granicach i dodać uroku i atrakcyjności wiadomości, możesz zastąpić słowa emotikonami, które syntetyzują sentyment, którym chcesz się podzielić.

Powiadomienia można również kategoryzować zgodnie z ich przeznaczeniem. Na przykład istnieją powiadomienia przypominające, takie jak powiadomienia o porzuconym koszyku, które są wysyłane do użytkowników e-commerce, aby przypomnieć im, że umieścili produkty w koszyku, ale ich nie zrealizowali. Istnieją powiadomienia FYI (do Twojej informacji), używane do wysyłania odpowiednich wiadomości do użytkowników, którzy zgodzili się je otrzymywać, takich jak nowe oferty pracy, ogłoszenia o produktach i tak dalej. Wyzwalane są powiadomienia: automatyczne wiadomości oparte na predefiniowanych regułach oraz dane zbierane w czasie rzeczywistym po wejściu subskrybenta na lejek kampanii.

Jeśli nie chcesz spędzać całego dnia na przesyłaniu powiadomień samodzielnie, będziesz potrzebować narzędzia, które zautomatyzuje jak najwięcej procesu przesyłania wiadomości. Na szczęście istnieje kilka narzędzi, które niezwykle upraszczają konfigurację i dostrajanie strategii przesyłania wiadomości. Poniżej możesz przeczytać o najważniejszych z nich.

JedenSygnał

Deweloperzy mogą się integrować JedenSygnał narzędzia powiadomień push z mniej niż dziesięcioma liniami kodu, używając dowolnego środowiska programistycznego i wybranego przez siebie języka. Podobno skonfigurowanie usługi zajmuje nie więcej niż 15 minut.

Po uruchomieniu możesz prawie o nim zapomnieć, ponieważ powiadomienia będą uruchamiane na podstawie zachowania użytkownika. Ale zanim o tym zapomnisz, możesz chcieć stworzyć optymalną segmentację: OneSignal pozwala tworzyć spersonalizowane wiadomości i wysyłać je do właściwych odbiorców. Wiadomości będą również inteligentnie dostarczane w optymalnym czasie, za pomocą algorytmów uczenia maszynowego, które decydują, kiedy wysłać każdą wiadomość.

W przypadku, gdy Twoja witryna doświadcza dużego wzrostu liczby subskrybentów lub Twoja aplikacja staje się naprawdę popularna, OneSignal odpowiednio się skaluje — w razie potrzeby będzie codziennie wysyłać miliardy powiadomień.

Plany cenowe obejmują bezpłatną opcję, która pozwala na obsługę do 30 000 subskrybentów internetowych i obejmuje wszystkie podstawowe funkcje, których możesz potrzebować, aby rozpocząć wysyłanie powiadomień. Jeśli potrzebujesz funkcji premium, takich jak zaawansowana analityka, inteligentna dostawa, umowa SLA lub dedykowany menedżer konta, musisz wybrać plan Starter (od 99 USD/miesiąc) lub plan Pro (od 500 USD/mies.) mo).

OneSignal ma również wtyczkę WordPress, która ułatwia integrację z witrynami WP.

Wyślij impuls

Dodając tylko jedną linię do kodu swojej witryny, możesz ją zintegrować Wyślij impuls usługę i natychmiast rozpocząć wysyłanie natychmiastowych powiadomień internetowych do wszystkich popularnych przeglądarek, nawet na smartfonach.

SendPulse dba o automatyzację przepływu nowych subskrybentów oraz tworzenie automatycznych powiadomień na podstawie kanałów RSS. Pozwala tworzyć niestandardowe prośby o subskrypcję, zmieniając ich wygląd lub wybierając optymalny moment ich wyświetlania: natychmiast po wejściu użytkownika na Twoją stronę, po tym, jak spędził na niej trochę czasu lub po pierwszym kliknięciu w link lub przycisk.

Zestaw profesjonalnych narzędzi pozwala wykorzystać dodatkowe dane użytkownika do tworzenia spersonalizowanych powiadomień i segmentowania subskrybentów według lokalizacji lub innych szczegółów. Korzystając z narzędzi do testowania A/B, możesz przetestować różne wersje powiadomienia i sprawdzić, która z nich daje lepsze wyniki odbiorcom.

Usługa SendPulse jest bezpłatna, jeśli baza danych Twojego abonenta ma mniej niż 10 000 rekordów. Możesz nawet zarabiać, umożliwiając reklamodawcom wysyłanie ukierunkowanych reklam web push do Twoich subskrybentów. Jeśli liczba Twoich odbiorców przekroczy 10 000 subskrybentów, możesz wybrać plan płatny, który oferuje również więcej funkcji niż plan bezpłatny. Cena będzie uzależniona od liczby abonentów.

Abonenci

Abonenci to łatwe w obsłudze rozwiązanie do powiadamiania, zaprojektowane specjalnie dla marketerów. Oferuje zaplanowane, dynamiczne, zautomatyzowane i niestandardowe powiadomienia push, które sprawią, że odwiedzający będą wracać, nawet jeśli nie są online podczas wysyłania wiadomości. Powiadomienia pozwalają na bogatą zawartość, która pomaga zaprezentować Twoje produkty lub usługi za pomocą unikalnych zdjęć i niestandardowych przycisków akcji.

Rozwiązanie zawiera wyzwalacze do powiadamiania o określonych sytuacjach w aplikacjach lub witrynach e-commerce, takich jak porzucone koszyki, zmiany w inwentarzu lub popularne produkty. Aplikacja dla subskrybentów dodaje również określone narzędzia marketingowe, takie jak pozyskiwanie klientów, tworzenie kuponów, śledzenie zakupów i inne działania na ścieżce, które określają atrybucję wartości. Codzienne analizy uzupełniają rozwiązanie o łatwe do zrozumienia wykresy, które konsolidują wszystkie dane w jednym miejscu.

Instalację i konfigurację można wykonać za pomocą wtyczek i przewodników dostosowanych specjalnie do WordPress, Wix, Shopify, Google Tag Manager i innych. Usługa jest bezpłatna do 200 abonentów. Płatne plany pozwalają na większą liczbę subskrybentów i niektóre funkcje premium, takie jak możliwość wcześniejszego planowania powiadomień, uzyskiwania zaawansowanej obsługi klienta i wdrażania powitalnych kampanii kroplowych.

Zaangażowanie VWO

Zaangażowanie VWO oferuje przywrócenie utraconych użytkowników przy współczynniku konwersji czterokrotnie wyższym niż w przypadku kampanii e-mailowych. Oprócz oferowania powiadomień web push, VWO Engage pozwala docierać do klientów za pośrednictwem powiadomień mobilnych — bez tworzenia aplikacji — lub za pośrednictwem komunikatora Facebook Messenger, angażując ich za pośrednictwem ich najbardziej zaufanej sieci i pomagając utrzymać Cię w czołówce.

VWO Engage koncentruje się na ponownym angażowaniu utraconych klientów, przywracaniu ich poprzez spersonalizowane kampanie porzucania koszyków i śledzeniu niedokończonych zakupów. Ma również na celu pomóc Ci w pełni wykorzystać budżet reklamowy i marketingowy, powiadamiając klientów o świeżych zapasach i nowościach w czasie rzeczywistym, promując oferty zależne od czasu i oszczędzając na płatnych reklamach poprzez retargetowanie odwiedzających za pomocą powiadomień web push i Facebooka wiadomości błyskawiczne.

VWO Engage jest częścią większej rzeczy zwanej Platformą VWO, która obejmuje również Testowanie VWO, VWO Insights i Plan VWO. Razem te zestawy narzędzi skupiają się na gromadzeniu wiedzy o zachowaniach odwiedzających, co z kolei stanowi pomoc w przeprowadzaniu ankiet, przeprowadzaniu eksperymentów i angażowaniu odwiedzających.

Belki pchające

Deweloperzy, którzy stale potrzebują krytycznych informacji transakcyjnych, mogą z nich skorzystać Belki, hostowany interfejs API powiadomień push zaprojektowany specjalnie dla nich. Beams pozwalają na elastyczne dostarczanie powiadomień, wyzwalając je automatycznie przy każdym zdarzeniu w Twojej aplikacji, za pomocą jednej funkcji.

Za pomocą tylko jednego żądania powiadomienia mogą być przesyłane do urządzeń z systemem iOS lub Android niewyraźnie. Cały cykl życia tokena urządzenia jest hostowany i zarządzany przez Pusher Beams.

Beams oferuje wysoką przepustowość i obsługę partii, wraz z automatycznym skalowaniem i obsługą wspólnych przypadków brzegowych. Interfejs API jest zgodny z zestawami SDK serwera w językach PHP, Node, Java i innych. Konsola debugowania umożliwia obserwowanie implementacji, a pulpit nawigacyjny pozwala monitorować stan dostarczania. Wśród tych spostrzeżeń możesz otrzymywać powiadomienia do potwierdzenia przez urządzenia oraz powiadomienia otwierane przez użytkowników.

Cztery plany cenowe oferują opcje dla różnych potrzeb, począwszy od bezpłatnego z nieograniczoną liczbą powiadomień push i limitem 2000 aktywnych urządzeń miesięcznie, po rozwiązanie dostosowane do potrzeb przedsiębiorstwa, z ponad 50 000 aktywnych urządzeń miesięcznie, zaawansowanymi informacjami dotyczącymi otwierania i dostarczania oraz dedykowanymi Pomoc.

WonderPush

W pełni funkcjonalna, zgodna z RODO usługa push dla sieci, iOS i Android, z jednym schematem cenowym obejmującym wszystkie funkcje, niezależnie od wielkości Twojego portfela: cena początkowa 1 € miesięcznie plus 1 € za każde dodatkowe 1000 abonenci.

WonderPush prosta procedura konfiguracji pozwala rozpocząć pracę w nie więcej niż 15 minut. Aby w pełni wykorzystać powiadomienia, WonderPush oferuje interesujący zestaw funkcji, w tym analitykę w czasie rzeczywistym, która monitoruje Twoje konwersje, automatyzację behawioralną i opartą na czasie, aby pomóc Ci przyciągnąć użytkowników z powrotem do Twojej aplikacji, segmentację, która zapewnia, że ​​właściwy przekaz dociera do właściwych osób odbiorców oraz przyjazny, w pełni udokumentowany RESTful API, który pomaga programistom zadbać o dopracowanie przy niewielkim wysiłku.

Centrum danych WonderPush jest hostowane w Google Cloud, przechowując europejskie dane na kontynencie europejskim, co pomaga w zapewnieniu zgodności z RODO. SDK są open source, co gwarantuje, że firma nie będzie gromadzić zbędnych danych użytkowników. Korzystając z WonderPush API, możesz określić, jak długo Twoje dane pozostaną na ich serwerach.

Korzystaj z nich mądrze

Był czas, kiedy ludzie czytali każdy otrzymany e-mail. Dopóki marketerzy nie zaczęli bezkrytycznie wysyłać e-maili, a filtry antyspamowe nie stały się powszechne. Teraz powiadomienia push stanowią nowoczesne i znacznie skuteczniejsze narzędzie marketingowe, zwłaszcza że użytkownicy mogą je szybko wyciszyć i zignorować. Dlatego trzeba ich używać ostrożnie.

Wspomniane tutaj narzędzia powiadomień push ułatwiają dotarcie wiadomości do odbiorców. Ale to tylko jedna część pracy. Twoim zadaniem jest wykorzystanie wiedzy, którą masz o swoich odbiorcach, aby mądrze korzystać z tych narzędzi, aby zmaksymalizować zaangażowanie i uzyskać najwyższe możliwe współczynniki konwersji.