Jak włączyć wygaśnięcie hasła w systemie Windows 10

Windows 10 umożliwia utworzenie lokalnego konta użytkownika lub użycie konta Microsoft. Konto lokalne, choć doskonale funkcjonalne, uniemożliwia korzystanie z niektórych funkcji systemu Windows 10. Z drugiej strony konto Microsoft zapewnia pełny dostęp do wszystkich funkcji systemu Windows 10. Możesz go użyć do wykonania kopii zapasowej klucza Windows i używania Cortany. W obu przypadkach możesz zablokować system hasłem. Konto lokalne pozwala ominąć tę opcję, jeśli chcesz, ale jeśli używasz konta Microsoft, zawsze będziesz musiał wprowadzić hasło. Jeśli nie lubisz wpisywać hasła przez cały czas, możesz zamiast tego użyć kodu PIN. Windows od dawna miał opcję automatycznego wygaśnięcia hasła i zmuszenia do ustawienia nowego. Ma to na celu zapewnienie dodatkowego bezpieczeństwa. Musisz włączyć wygasanie hasła w systemie Windows 10, aby działało.

To jest funkcja systemu Windows 10 Pro. Nie jest dostępny w wersji Windows 10 Home.

Stuknij skrót klawiaturowy Win + R, aby otworzyć okno dialogowe uruchamiania. Wpisz następujące polecenie w polu uruchamiania i naciśnij klawisz Enter.

lusrmgr.msc

Otworzy się menedżer lokalnych użytkowników i grup. Wybierz folder „Użytkownicy” w lewej kolumnie, a następnie w okienku szczegółów kliknij dwukrotnie użytkownika, dla którego chcesz włączyć wygasanie hasła.

Otworzy się okno właściwości profilu. Na karcie Ogólne poszukaj opcji „Hasło nigdy nie wygasa”. Jeśli chcesz włączyć wygasanie hasła w systemie Windows 10, odznacz tę opcję. Jeśli opcja jest już włączona i uważasz ją za irytującą, zaznacz tę opcję, aby ją wyłączyć.

Możesz włączyć wygasanie hasła w systemie Windows 10 zarówno dla kont lokalnych, jak i Microsoft. Hasło wygasa po 30 dniach.

Co się dzieje, gdy hasło wygaśnie?

Po wygaśnięciu hasła do konta nie możesz się do niego zalogować, chyba że ustawisz nowe hasło. Nie jesteś zablokowany na swoim koncie. Twoje stare hasło będzie działać tak długo, aby umożliwić Ci zmianę hasła. Po włączeniu tej opcji nie można odkładać zmiany hasła systemu Windows.

Ta opcja jest zwykle włączona, jeśli masz połączenie z domeną. Jest to narzędzie, którego używają administratorzy sieci, aby zmusić wszystkich w domenie do dbania o bezpieczeństwo swoich kont. Jeśli jednak administrator sieci ją włączył, nie będziesz w stanie go wyłączyć. Możesz go wyłączyć tylko wtedy, gdy masz zainstalowany system Windows 10 Pro na komputerze domowym i jesteś administratorem.

Jeśli Twój komputer służbowy zmusza Cię do zresetowania hasła po 30 dniach, to tylko polityka firmy wymuszona przez system Windows. Nie da się tego obejść.