Podczas wprowadzania liczb do Excela usuwane są zera na początku liczby. Może to stanowić problem podczas wprowadzania numerów telefonów i identyfikatorów. W tym artykule omówimy sposoby rozwiązania tego problemu i zachowania wiodących zer.
Zachowaj zero wiodące podczas pisania
Jeśli chcesz mieć pewność, że podczas pisania początkowe zero zostanie zachowane, wprowadź pojedynczy cudzysłów przed wpisaniem liczby.
To instruuje program Excel, aby przechowywać wartość jako tekst, a nie jako liczbę.
Po naciśnięciu „Enter” w celu potwierdzenia, w lewym górnym rogu komórki pojawi się zielony trójkąt. Program Excel sprawdza, czy zamierzałeś to zrobić lub czy chcesz przekonwertować go na liczbę.
Kliknij ikonę rombu, aby wyświetlić listę działań. Wybierz „Ignoruj błąd”, aby kontynuować i zapisać numer jako tekst.
Wtedy zielony trójkąt powinien zniknąć.
Zastosuj formatowanie, aby zachować zero
Stosowanie formatowania tekstu podczas pisania jest szybkie i proste, ale jeszcze wydajniejsze jest zrobienie tego z wyprzedzeniem.
Wybierz zakres komórek, które chcesz sformatować jako tekst. Następnie kliknij kartę „Strona główna”, wybierz strzałkę listy w grupie Liczba i wybierz „Tekst”.
Wartości wprowadzone w tym sformatowanym zakresie będą teraz automatycznie zapisywane jako tekst i zachowane zera wiodące.
Korzystanie z niestandardowego formatowania w celu zachowania wartości liczbowej
Dwie poprzednie opcje są świetne i wystarczające dla większości potrzeb. Ale co, jeśli potrzebujesz go jako liczby, ponieważ masz na niej wykonać jakieś obliczenia?
Na przykład może masz numer identyfikacyjny faktur, które masz na liście. Te numery identyfikacyjne mają dokładnie pięć znaków w celu zachowania spójności, np. 00055 i 03116.
Aby wykonać podstawowe obliczenia, takie jak dodawanie lub odejmowanie jednego w celu automatycznego zwiększenia numeru faktury, należałoby go zapisać jako liczbę do wykonania takiego obliczenia.
Wybierz zakres komórek, które chcesz sformatować. Kliknij prawym przyciskiem myszy wybrany zakres i kliknij „Formatuj komórki”.
Z zakładki „Numer” wybierz „Niestandardowe” na liście kategorii i wprowadź 00000 w polu Typ.
Wprowadzenie pięciu zer wymusza format liczbowy o stałej długości. Jeśli do komórki zostaną wprowadzone tylko trzy liczby, na początku liczby zostaną automatycznie dodane dwa dodatkowe zera.
Możesz bawić się niestandardowym formatowaniem liczb, aby uzyskać dokładny wymagany format.
Zdolność programu Excel do formatowania komórek jest doskonałym narzędziem zapewniającym spójne formatowanie numerów telefonów, numerów kart kredytowych i identyfikatorów – zwłaszcza, gdy dane są wprowadzane przez wiele osób.