Jak wybrać właściwą opcję

Czy Trello wydaje ci się fajne? Ale Jira Work Management jest również intuicyjna, prosta i bogata w funkcje. Czujesz się zdezorientowany? Już nie, jeśli przeczytasz ten ostateczny przewodnik na temat Trello vs. Jira Work Management do końca!

Trello i Jira Work Management to bardzo popularne oprogramowanie do zarządzania zadaniami i żądaniami w wielu branżach. Jednak nie możesz po prostu wybrać żadnego z nich bez zagłębiania się w rynek. Nie masz czasu na badanie rynku?

Nie martw się, przeprowadziłem wystarczająco dużo badań na temat tych dwóch narzędzi PM i podzieliłem się swoimi opiniami na temat tych aplikacji poniżej. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​Jira Work Management pokonuje Trello, ale nadal możesz chcieć zobaczyć je obok siebie.

Omówienie zarządzania pracą Jira

Narzędzie Jira Work Management to natywne oprogramowanie do zarządzania zadaniami i pracą dla aplikacji ekosystemu Jira. Wcześniej firma Atlassian oferowała serwer Jira Core użytkownikom Jira Software w celu automatycznego zarządzania zadaniami. Jednak stara aplikacja wymagała rozległej wiedzy na temat narzędzi do zarządzania projektami, procesów PM, automatyzacji przepływu pracy i zarządzania serwerem.

Zrebrandowana wersja Jira Work Management to nowoczesne i bezkodowe podejście do zarządzania pracą. Możesz zarejestrować się za darmo za pomocą konta Google i od razu zacząć korzystać z jego szablonów do zadań PM.

Dzięki funkcjom współpracy w czasie rzeczywistym możesz bezproblemowo współpracować z członkami zespołu, bez wysiłku dodawać zadania, dostosowywać priorytety i zarządzać zależnościami między zadaniami.

Rola Jira jako narzędzia do zarządzania projektami

Firma Atlassian napotkała lukę w swoim asortymencie produktów, jeśli chodzi o narzędzie do zarządzania projektami i zadaniami, które bezproblemowo integruje się ze wszystkimi produktami firmy. Ponieważ możesz prowadzić projekty DevOps i Agile za pomocą Jira Software i Confluence, ale nie możesz efektywnie zarządzać tymi projektami.

Jeśli nadal używasz samego Jira Software do zarządzania projektami, musisz przypisać do niego doświadczonego specjalistę Agile, Scrum lub DevOps. Byłoby to kosztowne dla projektu.

Na szczęście wprowadzenie Jira Work Management całkowicie zmieniło tę sytuację. Teraz możesz przypisać część zarządzania projektami dowolnemu menedżerowi biznesowemu, starszemu programiście lub analitykowi z jasnym zrozumieniem trwającego projektu.

Przegląd Trello

Trello to internetowe narzędzie do zarządzania projektami i zadaniami. Wykorzystuje tablice, listy i karty, aby pomóc Ci wizualnie uporządkować swoją pracę. Każda plansza reprezentuje projekt, a listy przedstawiają różne etapy lub kategorie. Karty przedstawiają poszczególne zadania lub przedmioty; możesz przenosić je między listami, aby pokazać postęp.

Tablice, listy i karty można dostosować do własnych potrzeb i preferencji. Trello umożliwia także współpracę, przydzielanie zadań i komunikację między członkami zespołu. Może integrować się z innymi popularnymi aplikacjami, takimi jak Slack i Google Drive.

Ogólnie rzecz biorąc, Trello pomaga utrzymać porządek, śledzić postępy i efektywnie współpracować.

Rola Trello jako narzędzia do zarządzania projektami

Trello zaczęło jako łatwe w obsłudze narzędzie do zarządzania projektami w oparciu o Kanban. Dla tych, którzy lubią przekładać karteczki samoprzylepne na tablicy, Kanban szybko zaczął wybierać Trello. Było to również jedno z najlepszych narzędzi bardzo niewielu cyfrowych tablic Kanban.

Narzędzie nie oferuje środków i funkcji do stworzenia wyrafinowanej tablicy do zarządzania projektami DevOps lub Agile. To bardziej przypomina zwykłe narzędzie PM, w którym uzyskujesz minimalistyczny widok rzeczy dla lepszego skupienia.

W ten sposób możesz szybko przenieść karty zadań z jednej kolumny do drugiej, dodać kilka komentarzy, przejrzeć opinie i wrócić do własnej pracy, takiej jak zarządzanie firmą lub prezentowanie produktów klientom.

Możesz poczuć jego rolę w procesach PM, jeśli jesteś małą firmą, start-upem lub grupą podobnie myślących pracowników. Wkrótce przekonasz się, że wydajesz mniej pieniędzy i czasu na zarządzanie małymi projektami. W razie potrzeby możesz również zwiększyć skalę. Trello jako narzędzie PM nie zawiedzie Cię, nawet jeśli będziesz naciskać, aby używać go do dużych projektów.

Możesz rozpocząć korzystanie z narzędzia jako administrator, tworząc projekty zarządzane przez Firmę. Te projekty są projektami nadrzędnymi. Na przykład rozwój produktu to projekt nadrzędny, w którym można tworzyć małe zespoły zajmujące się badaniem rynku, inżynierią, projektowaniem, marketingiem, sprzedażą, operacjami itp. W przypadku tych podprojektów można tworzyć projekty zarządzane przez zespół.

Członkowie zespołu mogą również tworzyć projekty zarządzane przez zespół w ramach poszczególnych grup, aby jeszcze bardziej usprawnić i uporządkować swoje zadania, raportowanie i monitorowanie. Gdy Ty i Twoje zespoły jesteście już gotowi, zaczynacie od tworzenia Problemów. Problemy to po prostu zadania, jeśli porównasz narzędzie z Trello.

Możesz dodać następujące tagi do Problemów:

  • Błąd: problem w kodzie lub aplikacji
  • Historia: cechy produktów lub usług, których potrzebują użytkownicy
  • Zasoby: elementy fizyczne lub cyfrowe, które należy monitorować
  • Zadanie: małe sprinty, które muszą wykonać poszczególni członkowie zespołu
  • Epic: duża praca, jak tworzenie aplikacji mobilnej

Do wizualizacji zadań i innych komponentów możesz użyć Kart. Karty są zbiorem tablicy w stylu Kanban. Użytkownicy mogą w łatwy sposób zmieniać położenie kart Zagadnienia lub Zadań, aby zaznaczyć status.

Na przykład przeniesienie Karty Dokumentu Technicznego z Do zrobienia na Gotowe wskazuje, że cesjonariusz wykonał zadanie. Jeśli chcesz zobaczyć wszystkie informacje dotyczące zadania na jednym ekranie, możesz przełączyć się do widoku listy lub widoku szczegółów.

Teraz, jeśli chcesz zaimplementować standardowy proces przenoszenia zadania, podzadania lub zasobu w ramach projektu, możesz użyć Przepływów pracy. Na przykład chcesz, aby zadanie związane z tworzeniem wyróżnionych obrazów przebiegało w tej ścieżce:

Zadanie do wykonania osoby cesjonariusza > Sprawdzenie przez specjalistę ds. projektowania > Zatwierdzone przez menedżera treści > Zatwierdzone przez kierownika projektu > Udostępnione zespołowi ds. treści.

Możesz to zrobić, tworząc zautomatyzowany przepływ pracy w narzędziu Jira Work Management.

Korzyści z zarządzania pracą Jira

  • Planuj, śledź i organizuj każdą pracę dowolnej firmy wydajnie i niedrogo
  • Współpracuj z wewnętrznymi i zewnętrznymi członkami zespołu w czasie rzeczywistym, komentuj, dodawaj załączniki i przesyłaj opinie z odległych lokalizacji
  • Twórz zadania, przypisuj je każdemu członkowi zespołu, zapraszaj nowych członków do wykonywania większej liczby zadań i ustalaj terminy
  • Pobierz narzędzie za darmo z Jira Software
  • Zarządzaj projektami i zadaniami w znanym oprogramowaniu, ponieważ elementy interfejsu użytkownika pasują do większości narzędzi biznesowych Atlassian

Jak działa Trello?

Trello działa przy użyciu systemu tablic, list i kart, a więcej informacji przedstawiono poniżej:

# 1. Deski

W Trello tworzysz tablice podobne do projektów. Aby szybko rozpocząć pracę, możesz wypróbować szablony zarządzania projektami, takie jak Projektowanie, Inżynieria, HR, Marketing itp. w portalu Trello Solutions.

#2. Listy

Listy to kolumny aplikacji tablicowej Trello Kanban. Możesz tworzyć listy, takie jak To-Do, Assigned, Pending, Done itp.

#3. Szczegóły zadania

Karty zawierają szczegółowe informacje o każdym zadaniu. Musisz dodać opisy, terminy, etykiety, załączniki i listy kontrolne, aby przekazać członkom zespołu dodatkowe instrukcje.

Korzyści z Trello

  • Praktycznie zero nauki, możesz zacząć korzystać z narzędzia, jeśli wiesz, jak działa tablica Kanban
  • Tworzenie, przenoszenie, komentowanie i usuwanie kart zadań odbywa się za pomocą operacji przeciągania i upuszczania
  • Limit załączników 10 MB na plik dla użytkowników podstawowych i 250 MB na plik dla użytkowników premium
  • Brak ograniczeń co do liczby plików, które można załączyć

Trello vs. Zarządzanie pracą Jira

FunkcjeJira Work ManagementTrelloProject ManagementZaawansowane i złożone projekty, takie jak projekty Agile, Scrum i DevOps

Stosowany głównie w rozwoju produktów i oprogramowania, inżynierii itp.

Zarządzanie projektami w oparciu o Kanban
Nadaje się do małych projektów związanych z projektowaniem, marketingiem, produktywnością osobistą, sprzedażą, zdalnym publikowaniem treści, marketingiem cyfrowym itp. Metodyki Agile Odpowiednie do złożonych przepływów pracy Agile Brak funkcji dla metodologii Agile Śledzenie problemów Obsługuje do 5 rodzajów problemów Wszystkie karty są zadaniami
Nie ma klasyfikacji technicznej.
Musisz ręcznie dodawać pola lub inne szczegóły, aby kategoryzować zadania.AutomatyzacjaNiezawodna automatyzacja przepływu pracy z szablonami i niestandardowym kodowaniemOgraniczona automatyzacja dzięki automatyzacji ButlerInterfejs użytkownikaSolidny i bogaty w funkcjeProste i intuicyjneRaportowanie i analizaWykorzystuje moduł Data & Reporting do generowania raportów i analiz klasy korporacyjnejNie mieć dowolną aplikację mobilnąIntegracje500+ integracji i ponad 3000 innych rozszerzeń200+ integracji innych firmBezpieczeństwoFunkcje bezpieczeństwa klasy korporacyjnejFunkcje bezpieczeństwa klasy korporacyjnejKoszt Dostępny bezpłatny plan
Płatne plany zaczynają się od 7,75 USD/użytkownika/miesiąc Dostępny jest bezpłatny plan
Płatne plany zaczynają się od 5 USD/użytkownika/miesiącSkalowalnośćOdpowiednie dla dużych zespołów i projektówIdealne dla małych i średnich zespołówDostosowywanieWysoce konfigurowalny i elastycznyBardzo ograniczone opcje dostosowywania

Możesz dostosować tło tablicy Kanban

Aplikacja mobilna Nie ma żadnej aplikacji mobilnej Ma aplikacje na Androida i iOS

Proces projektowania stron internetowych

Przepływ pracy tworzenia i projektowania stron internetowych w Jira pomaga programistom i grafikom być na bieżąco. Możesz użyć widoku listy jako domyślnego widoku do wizualizacji wielu zadań na jednym ekranie. Następnie kategoryzuj zadania, przypisując niestandardowe pola, takie jak Status, Osoba przydzielona, ​​Termin, Priorytet itp.

Śledzenie potencjalnych klientów

Jeśli Twoja firma w dużej mierze polega na śledzeniu, przeprowadzaniu rozmów kwalifikacyjnych i zawieraniu umów z nowymi potencjalnymi klientami, właściwym wyborem będzie narzędzie Jira PM. Możesz stworzyć tablicę Kanban w Jira i przypisać każdemu leadowi kartę z jego zdjęciem profilowym lub inicjałami.

Na początku każda karta powinna znajdować się w kolumnie Początek, ale stopniowo będzie przechodzić do innych kolumn, takich jak Kontakt, W trakcie negocjacji, Wygrana, Przegrana itp. Możesz również zastosować ten sam proces dla swojego zespołu sprzedaży.

Inne godne uwagi przypadki użycia narzędzia Jira PM to zasoby ludzkie, finanse, operacje, dział prawny, sprzedaż, projektowanie itp.

Przypadki użycia Trello

Zespoły zdalne

Korzystając z Trello, zdalne zespoły mogą pozostać w kontakcie podczas burzy mózgów, planowania projektu i spotkania. Jego szablon Remote Team Hub jest idealny do organizowania zasobów i śledzenia postępów zespołu.

Otwarta struktura spotkań może służyć do omawiania programów, sukcesów i przeszkód. Zespoły mogą korzystać z szablonu Remote Team Bonding, aby pozostać razem wirtualnie, dzieląc się swoimi doświadczeniami.

Projekt

Zespoły projektowe mogą również korzystać z Trello podczas burzy mózgów, współpracy i dostarczania projektów. Zawiera szablony, które pomagają zespołom kreatywnym obsługiwać żądania, wersje robocze, poprawki i projekty międzyfunkcyjne.

Szablon Design Sprint umożliwia zespołom tworzenie pomysłów i testowanie ich przed przystąpieniem do pracy nad nimi. Design Huddle pomaga podejmować lepsze decyzje projektowe dzięki informacjom zwrotnym, podczas gdy projekt badawczy jest idealny do analizy projektu.

Trello vs. Zarządzanie pracą Jira: werdykt

Jeśli chodzi o porównanie cech, funkcji i użyteczności, Jira Work Management jest wyraźnym zwycięzcą w tym Trello Vs. Porównanie zarządzania pracą Jira. Ponieważ ceny narzędzi są prawie takie same, korzystne jest przeniesienie projektów do Jira już teraz z następujących powodów:

  • Wdrażaj Agile, Scrum i DevOps teraz lub w przyszłości
  • Jira jako narzędzie PM jest przyszłościowe i zawiera już funkcje nowej generacji
  • Tworzy natywne środowisko zarządzania pracą dla innych aplikacji Jira

Notka autora

Trello wydaje się nieco bardziej zagracone niż aplikacja Jira Work Management. Ponadto przejście do innych zadań lub widoków postępu pracy, takich jak Tabela, Kalendarz, Oś czasu, Pulpit nawigacyjny, Mapa itp., wymaga wcześniejszego doświadczenia. Trello ukrywa widoki w swoim domyślnym widoku, którym jest widok tablicy.

Wręcz przeciwnie, Jira jest najczystszą aplikacją, jaką można uzyskać, mówiąc o narzędziach PM. Jego karty zadań są również wystarczająco duże, aby ułatwić poruszanie się. Najlepsze jest to, że możesz szybko przełączać się między różnymi widokami osi czasu projektu, takimi jak strony, formularze, kalendarze, tablice, listy, wykresy Gantta (oś czasu) itp., klikając opcje tuż nad kartą zadań.

Co ciekawe, standardowa subskrypcja obu narzędzi PM jest taka sama, 5 USD na użytkownika miesięcznie w momencie pisania. Jeśli jednak zwiększysz skalę, musisz zdecydować się na wyższe pakiety Trello, na przykład od 10 do 17,50 USD na użytkownika miesięcznie. Jeśli zdecydujesz się na przejście na oprogramowanie Jira Work Management, możesz dowolnie zwiększać skalę, a cena pozostanie taka sama.

Teraz wiesz, które narzędzie do zarządzania projektami, zadaniami i pracą wybrać spośród aplikacji Trello i Jira Work Management. Zasadą jest, aby wybrać Jira, jeśli Twój projekt jest złożony lub masz duży zespół. Trzymaj się Trello, jeśli jesteś małym zespołem i nie potrzebujesz Agile ani DevOps.

Następnie znajdź najlepsze oprogramowanie do zarządzania projektami typu open source, jeśli szukasz niestandardowych narzędzi PM.