Jak wydrukować arkusz kalkulacyjny programu Excel z tłem

Udostępnij teraz w social media:

Domyślnie arkusz kalkulacyjny programu Excel zawiera tylko komórki zawierające dane. Dodatkowa zawartość jest zwykle wykluczona, ale można dodać tło do wydruków programu Excel – oto jak to zrobić.

Chociaż możesz użyć opcji „tło” (Układ strony> Tło), aby dodać obraz tła do arkusza kalkulacyjnego, program Excel nie pozwoli na drukowanie tła zastosowanego w ten sposób. Aby osiągnąć ten sam efekt, musisz użyć kształtów, obrazów lub kolorów komórek jako obejścia.

Te instrukcje dotyczą najnowszych wersji programu Excel, w tym 2016, 2019 i Microsoft 365.

Wstaw kształt

Najłatwiejszym sposobem dodania szybkiego, możliwego do wydrukowania tła do arkusza w programie Excel jest wstawienie obiektu, takiego jak kształt, w celu zakrycia danych lub wypełnienia całej strony.

Następnie możesz zmienić przezroczystość obiektu, aby zobaczyć wszystkie dane znajdujące się pod nim. Możesz także użyć opcji formatowania „Wypełnienie obrazem”, aby wypełnić kształt obrazem.

Aby rozpocząć, otwórz arkusz kalkulacyjny programu Excel i kliknij kartę „Wstaw” na wstążce. Następnie możesz kliknąć „Obrazy” lub „Kształty” w sekcji „Ilustracje”.

  Blokuj wszystkie strony za pomocą Gwiezdnych wojen

Po kliknięciu „Kształty” pojawi się menu rozwijane z różnymi opcjami. Wybierz żądany kształt, na przykład prostokąt lub kwadrat.

Kliknij żądany kształt w menu rozwijanym.

Za pomocą myszy przeciągnij i upuść oraz utwórz kształt wypełniający stronę lub dane. Po utworzeniu możesz przytrzymać i przeciągnąć okrągłe przyciski wokół kształtu, aby zmienić jego rozmiar.

Po ustawieniu rozmiaru i umieszczenia w żądany sposób, kliknij prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz „Formatuj kształt” z wyskakującego menu.

Kliknij

W wyświetlonym menu kliknij strzałkę obok „Wypełnij”, aby otworzyć podmenu.

Możesz wybrać kolor z menu rozwijanego „Kolor”, a następnie za pomocą suwaka ustawić przezroczystość na odpowiednim poziomie (np. 75 procent).

Wybierz kolor, a następnie użyj suwaka, aby ustawić przezroczystość.

Twoje zmiany zostaną zastosowane automatycznie. Kiedy skończysz, możesz zamknąć menu „Formatuj kształt”.

Dodaj obraz

Dzięki opcji „Wypełnienie wzorkiem” możesz również wypełnić swój kształt obrazem zamiast kolorem. Oznacza to, że możesz dodać tło obrazu do arkusza programu Excel.

Najpierw dodaj swój kształt (Wstaw> Kształty) i użyj myszy, aby go narysować, jak omówiliśmy powyżej. Upewnij się, że wypełnia wystarczająco dużo arkusza, aby pokryć odpowiedni obszar wydruku. Kliknij prawym przyciskiem myszy kształt, a następnie kliknij „Formatuj kształt”.

  Jak włączyć lub wyłączyć pobieranie wielu plików w przeglądarce Chrome

Kliknij strzałkę obok „Wypełnij”, aby otworzyć opcje, a następnie wybierz przycisk opcji „Wypełnienie obrazem lub teksturą”. Aby dodać obraz, kliknij „Wstaw”.

Wybierz

Aby użyć obrazu z komputera, kliknij „Z pliku” w wyskakującym menu „Wstaw obrazy”.

Kliknij opcję „Obrazy online”, jeśli chcesz wyszukać obraz w usłudze Bing, lub kliknij opcję „Z ikon”, aby użyć jednego z gotowych obrazów programu Excel.

Kliknij

Po wstawieniu obraz wypełnia kształt. Użyj suwaka „Przezroczystość”, aby ustawić wartość procentową, która pozwoli Ci zobaczyć dane pod wypełnionym obrazem kształtem.

Użyj

Dodaj tło za pomocą narzędzia Kolor wypełnienia

Aby jednocześnie dodać kolor do wszystkich komórek w arkuszu programu Excel, naciśnij klawisze Ctrl + A lub kliknij pionową strzałkę w lewym górnym rogu pod menu wyboru komórek.

Kliknij strzałkę w lewym górnym rogu arkusza, aby zaznaczyć wszystkie komórki.

Kliknij kartę „Strona główna”, a następnie kliknij ikonę Kolor wypełnienia. Wybierz kolor, w jakim ma być tło arkusza kalkulacyjnego – pamiętaj, że musi być na tyle jasny, aby dane w arkuszu były widoczne podczas drukowania.

Kliknij ikonę Kolor wypełnienia, a następnie wybierz żądany kolor tła.

Zmień obszar drukowania

Domyślnie Excel nie będzie zawierał pustych komórek w obszarze wydruku (obszar, który pojawia się na wydruku). Można jednak zmienić obszar drukowania, aby obejmował całą stronę (lub wiele stron), niezależnie od tego, czy komórki są puste.

  Jak naprawić komputer automatycznie przechodzi do BIOS-u

Aby zmienić obszar wydruku tak, aby zawierał puste komórki, upewnij się, że jesteś w widoku „Układ strony”. Kliknij ikonę Układ strony w prawym dolnym rogu programu Excel. Pozwala to zobaczyć wiersze i kolumny, które będą wypełniać pojedynczą wydrukowaną stronę.

Kliknij ikonę Układ strony.

Kliknij kartę „Układ strony” na wstążce, a następnie kliknij ikonę Ustawienia strony (ukośna strzałka w prawym dolnym rogu kategorii „Ustawienia strony”).

Kliknij ikonę Ustawienia strony.

Kliknij kartę „Arkusz”, a następnie kliknij strzałkę w górę obok opcji „Obszar drukowania”. Za pomocą myszy zaznacz zakres komórek wypełniający obszar, który chcesz wydrukować, w tym wszystkie puste komórki.

Kliknij

Aby upewnić się, że wybrano właściwe komórki, kliknij opcję Plik> Drukuj, aby wyświetlić podgląd wydruku.

ZA

Jeśli wybrany zakres komórek nie wypełnia strony, powtórz powyższe kroki, aby go zmienić, tak aby zawierał więcej komórek.

x