Jak wykorzystać marketing Quora do rozwoju biznesu dzięki taktyce strategicznych pytań i odpowiedzi

Marketing Quora jest często niedoceniany w porównaniu z marketingiem na innych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram i Twitter.

Podczas gdy te platformy kradną światło reflektorów, powoli stają się nasycone. A z ponad 300 milionami aktywnych użytkowników miesięcznie, Quora wciąż jest nietkniętą kopalnią złota dla marketerów.

W tym artykule przeprowadzimy Cię przez korzyści płynące z marketingu Quora i pomożemy w przewodniku krok po kroku, jak rozpocząć marketing w Quora.

Przegląd Quory

Quora to oparta na społeczności platforma pytań i odpowiedzi, która umożliwia użytkownikom zadawanie pytań i odpowiadanie na nie na różne tematy.

Platforma została założona w 2009 roku przez Adama D’Angelo i Charliego Cheevera (byłych pracowników Facebooka). Jednak najpierw został przeznaczony dla prywatnych testerów, a później został udostępniony publicznie w 2010 roku.

Przeciętny dzień na Quora odpowiada za 67 000 nowych pytań i 198 278 nowych odpowiedzi na około 300 000 tematów. Platforma obsługuje pytania i odpowiedzi w 17 różnych językach.

Poza tym nie ma przeszkód, by dyskutować na Quora (poza pewnymi wytycznymi).

Zapytania wahają się od „Kto wygrałby w walce między Supermanem a Kapitanem Marvelem?” do „Jak sprzedawać w mediach społecznościowych”.

Podobnie jak Reddit, Quora opiera się na systemie głosowania opartym na kredytach. Im więcej osób zagłosuje na Twoją odpowiedź, tym większa będzie jej ekspozycja.

Ale w przeciwieństwie do odpowiedzi Reddit i Yahoo, Quora dominuje w grze jakością.

Użytkownicy Quora są dobrze wykształceni, z czego 65% ma wykształcenie wyższe, a 28% ma tytuł magistra. Co więcej, każda treść na stronie jest generowana przez użytkowników i pozostaje zawsze aktualna.

Co więcej, interaktywny charakter Quora umożliwia firmom bezpośredni kontakt z odbiorcami, budowanie znaczących relacji i budowanie zaufania.

Aktywnie uczestnicząc w odpowiednich rozmowach i zapewniając ciągłą wartość, możesz stworzyć lojalną społeczność zwolenników, którzy stają się orędownikami marki i pomagają zwiększyć Twój zasięg.

Zanim zagłębimy się w korzyści płynące z marketingu w Quora, zrozumiemy, dlaczego rozwój Twojej firmy jest ważny w perspektywie długoterminowej.

Znaczenie rozwoju biznesu

Firmy rozwijają się we własnym czasie i tempie, w zależności od branży, warunków rynkowych i celów, które chcą osiągnąć. Jednak długoterminowe przetrwanie firmy jest napędzane przez wzrost.

Oto kilka kluczowych powodów, dla których wzrost jest istotny dla utrzymania firmy przez wiele lat. 👇

Zwiększona rentowność

Firmy mogą zwiększać sprzedaż, przychody i rentowność, poszerzając bazę klientów, wchodząc do nowych marketerów lub wprowadzając nowe produkty.

Im szybciej się rozwijają i rosną, tym szybciej mogą czerpać korzyści z ekonomii skali, obniżonych kosztów produkcji i zwiększonej marży zysku.

Przewaga konkurencyjna

Rozwój jest ważny, aby uzyskać przewagę nad konkurencją. Pomaga lepiej opanować rynek. Jednocześnie upewniając się, że masz wystarczająco dużo dolarów, aby grać w gry cenowe z konkurencją.

Ponadto, ponieważ rozwijasz się lepiej niż inni, możesz negocjować lepsze umowy z dostawcami, wydawać więcej na marketing i zatrudniać najlepsze talenty do prowadzenia firmy.

Lepsze badania i rozwój

Trajektoria rozwoju firmy zawsze przypomina jazdę kolejką górską. Nigdy nie wiadomo, kiedy dobre czasy się skończą. Dlatego w miarę rozwoju zyskujesz możliwość i fundusze do wydania na badania i rozwój.

Inwestowanie w badania i rozwój obejmuje ulepszanie kultury biurowej, finansowanie innowacji produktowych, badanie niewykorzystanych rynków i znajdowanie sposobów na wypełnienie luki.

Pozytywny wpływ społeczny

Rozwijające się przedsiębiorstwa tworzą miejsca pracy, które z kolei przyczyniają się do rozwoju gospodarczego. W miarę rozwoju firm potrzebują one większej siły roboczej do wspierania ich działalności, co prowadzi do większej liczby możliwości zatrudnienia dla poszczególnych osób. Przynosi to korzyści jednostkom i ich społecznościom oraz przyczynia się do wzrostu gospodarczego i stabilności.

Korzyści z marketingu Quora

Zdobądź autorytet i zostań liderem myśli

Marki mogą stawiać się jako eksperci w swojej branży, odpowiadając na pytania dotyczące nisz. Pomaganie potencjalnym klientom w ich problemach i zapytaniach pozwala marce budować zaufanie wśród odbiorców.

Jason M.Lemkin, założyciel SaaStr i były dyrektor generalny/współzałożyciel EchoSign, jest doskonałym przykładem kogoś, kto naprawdę zainwestował w Quora. Jest autorem na Quora od 2010 roku i napisał ponad trzy tysiące odpowiedzi na Quora. Jest uważany za lidera myśli w branży startupów, z ponad 77,5 milionami wyświetleń jego treści.

Zwiększ świadomość marki

Quora ma miliony odwiedzających miesięcznie, z czego 68,18% pochodzi z bezpłatnych wyszukiwań. Będąc aktywnym na platformie, marki mogą przyciągnąć znaczną liczbę gałek ocznych. Poza tym mogą nawet klasyfikować się w SERP na podstawie jakości treści (więcej na ten temat później).

Źródło obrazu: Podobneweb

Dotrzyj do szerszego grona odbiorców

Quora ma niesamowicie podzieloną publiczność. Z 63,90% mężczyzn i 36,10% kobiet, publiczność Quora jest zdominowana przez osoby w wieku od 25 do 34 lat.

Źródło obrazu: Podobneweb

W przypadku marek, które nie mogą rozszerzyć zasięgu na inne platformy, takie jak Facebook i Instagram, Quora może być przełomem bez wydawania ani grosza.

Wzmocnienie treści

Nawet jeśli napiszesz najwspanialszy utwór wszechczasów, to niewiele znaczy, jeśli nikt go nie zobaczy. Quora umożliwia zmianę przeznaczenia treści Twojego bloga lub witryny internetowej na pomocne odpowiedzi.

Ponadto zmiana przeznaczenia treści jako odpowiedzi może przynieść korzyści na dwa główne sposoby:

  • Ponieważ pytania mają już zwolenników, Twoje odpowiedzi docierają do odbiorców, na które zasługują
  • Odpowiedzi Quora są łatwiejsze do znalezienia przez wyszukiwarki niż blogi lub treści stron internetowych

W ten sposób uzyskasz więcej korzyści z wcześniej napisanych treści, udostępniając je, aby zwiększyć grono odbiorców i wpływ na Quora.

Korzyści SEO

Istnieje ponad 54 miliony organicznych słów kluczowych zaindeksowanych przez Google na Quora. Jednocześnie platforma sprawdza co miesiąc ponad 50 milionów wizyt w wynikach wyszukiwania organicznego.

Te statystyki wystarczą, aby określić, w jaki sposób tworzenie treści i marketing w Quora może pośrednio pomóc Ci uzyskać lepszą widoczność w SERP.

Mając to na uwadze, zobaczmy, jak wykorzystać marketing Quora do zwiększenia wydajności Twojej firmy.

Pierwsze kroki z marketingiem Quora

# 1. Utwórz profil Quora

Zarejestruj się na Quora, używając swojego konta Gmail lub łącząc się z kontami na Facebooku lub Twitterze. Zanim zaczniesz od pytań i odpowiedzi, zbuduj swój profil Quora.

Dlaczego tak?

Twój profil Quora to brama, która przekształci czytelników w rzeczników marki. Dlatego podróż marketingu Quora zaczyna się od stworzenia dobrze zoptymalizowanego i treściwego profilu Quora.

Aby edytować swój profil, kliknij ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu obok paska wyszukiwania. Następnie kliknij swoje imię i nazwisko w menu rozwijanym.

Z sekcji profilu napisz interesującą biografię w sekcji „Opis”.

Za każdym razem, gdy odpowiesz na pytanie, pierwsze 50 znaków Twojej biografii będzie widocznych jako slogan tuż nad każdą odpowiedzią.

Możesz użyć tego do zrobienia trochę brandingu. Wspomnij nazwę swojej marki jak najbliżej jej początku, a będzie ona widoczna w każdej Twojej odpowiedzi.

Następnie możesz:

  • dodaj swoje zainteresowania
  • dodaj odpowiednie poświadczenia pracownika, wykształcenia i lokalizacji
  • Zmień zdjęcie profilowe
  • dodaj tematy, które lubisz w sekcji „Wie o”.

#2. Śledź odpowiednie tematy i użytkowników

Gdy Twój profil jest już kompletny, nadszedł czas, aby wyszukać i śledzić odpowiednie tematy. Później Twój kanał Quora będzie zawierał pytania z tych tematów.

Aby wyszukać tematy, kliknij pasek wyszukiwania i wprowadź słowo kluczowe.

Quora zapewnia natychmiastowe sugestie dotyczące słowa kluczowego. Wybierz temat, a zobaczysz:

  • Powiązane tematy na prawym pasku bocznym
  • Quora Spaces związane z tematem
  • Najnowsze pytania zadane przez użytkowników

Następnie kliknij przycisk Obserwuj pod nazwą tematu, aby być na bieżąco z najnowszymi działaniami w swoim kanale Quora.

Możesz także znaleźć najlepszych pisarzy w swojej branży lub na dany temat, klikając sekcję „Najczęściej oglądani pisarze”. Kliknij znak (+), aby zacząć ich obserwować.

#3. Twórz biografie tematyczne

Jeśli Twoja marka koncentruje się na wielu niszach, utwórz biografie tematyczne. Na przykład możesz mieć jedną biografię przedstawiającą Cię jako eksperta SEO i jedną, w której rozwijasz się jako projektant stron internetowych.

Za każdym razem, gdy odpowiadasz na pytanie dotyczące SEO, Twoja biografia automatycznie przełącza się na SEO. Podobnie zmienia się, odpowiadając na inne tematy.

A oto, co dzieje się z moją biografią, gdy odpowiadam na pytania związane z projektowaniem stron internetowych:

Aby rozpocząć korzystanie z tej funkcji Quora, ponownie odwiedź stronę swojego profilu i kliknij przycisk Edytuj obok Poświadczeń i Wyróżnień.

Następnie kliknij Dodaj dane uwierzytelniające i wybierz Temat z listy rozwijanej.

W następnym monicie wybierz wybrany temat i napisz krótki i zwięzły opis.

Upewnij się, że opis ma mniej niż 60 znaków i zawiera tylko istotne informacje przedstawiające Twoją wiedzę na ten temat.

Krok 4. Znalezienie właściwych pytań, na które należy odpowiedzieć

🥁… Czas na kilka pytań i odpowiedzi.

Ale jak znaleźć właściwe odpowiedzi?

Oto jak 👇

Ponownie naciśnij pasek wyszukiwania i wyszukaj odpowiedni temat, na przykład Sztuczna inteligencja.

Kliknij czerwony przycisk Odpowiedz pod nazwą tematu, aby zobaczyć pytania związane ze sztuczną inteligencją. Możesz wybrać, czy chcesz odpowiedzieć na pytanie, przekazać je, czy poprosić o odpowiedź kogoś innego.

Aby odpowiedzieć na pytanie, kliknij przycisk Odpowiedz tuż pod pytaniem.

Pisząc odpowiedź, możesz:

  • Oznaczaj inne osoby, tematy i przestrzenie za pomocą symbolu @
  • Prześlij zdjęcia z dysku twardego
  • Formatuj tekst (pogrubienie, kursywa, punktory)
  • Dodaj link URL z przypisem
  • Zapisz swoją odpowiedź w wersjach roboczych

Poza tym spróbuj pisać rzeczowe odpowiedzi. Upewnij się, że Twoja odpowiedź zawiera linki do odpowiednich treści, studiów przypadków i statystyk, aby wykazać się przywództwem.

#5. Analiza śledzenia

Podczas gdy ciągle piszesz angażujące odpowiedzi i próbujesz generować potencjalnych klientów, musisz być ciekawy wyniku.

Analityka Quora to wbudowane narzędzie analityczne, które pomaga zbierać informacje o Twoich treściach. Aby wyświetlić statystyki, kliknij ikonę profilu > Twoje treści i statystyki.

#6. Używanie reklam Quora do celów marketingowych

Quora oferuje kilka płatnych opcji reklamowych, które mogą pomóc w realizacji określonych celów biznesowych, takich jak:

  • Przyciągnij odwiedzających do Twojej witryny
  • Zwiększ liczbę konwersji
  • Maksymalizuj wyświetlenia wideo
  • Zwiększ widoczność marki
  • Generowanie leadów
  • Instalacje aplikacji

Następnie wprowadź dane osobowe i firmowe, takie jak imię i nazwisko, link do strony internetowej, lokalizacja itp. Po ustawieniu profilu reklamowego utwórz nową kampanię i:

  • Ustaw cel
  • Zdefiniuj grupę docelową
  • Wybierz miejsca docelowe
  • Złóż ofertę

Firmy korzystające z Quora Ads odnotowały do ​​4 razy wyższe konwersje niż inne platformy.

Więc jeśli myślisz o maksymalnym wykorzystaniu marketingu Quora – reklamy są dla Ciebie!

Najlepsze praktyki marketingu Quora

Znajdowanie i odpowiadanie na istotne pytania

Sukces marketingu Quora zależy od pytań, na które zdecydujesz się odpowiedzieć. Na Quora krążą miliony pytań i około 400 000 tematów. Jednak nie każde pytanie jest dla Ciebie.

Aby zostać liderem myśli w swojej branży, musisz znaleźć pytania, które będą pasować do Twojej niszy i problemu, który rozwiązujesz.

Na przykład, jeśli zajmujesz się marketingiem firmy rekrutacyjnej, Twoje docelowe pytanie będzie dotyczyć HR i branży pracy.

Aby jak najlepiej wykorzystać strategię marketingową Quora:

  • Wybierz tematy, które pasują do Twojej firmy: poszukaj tematów, które pasują do Twojej firmy. Być może problem, który rozwiązuje Twój produkt/usługa. Lub dowolne pytanie, na które możesz odpowiedzieć za pomocą znaczących statystyk i studiów przypadku.
  • Wybieraj tematy z dobrą obserwacją: każde pytanie jest przyzwyczajone do tego, że ludzie śledzą je, aby otrzymać powiadomienie, gdy ktoś na nie odpowie. Przynajmniej szukaj pytań, które mają więcej niż 50 obserwujących. Im więcej obserwujących, tym więcej osób jest zainteresowanych odpowiedziami i tym więcej wyświetleń może wygenerować Twoja odpowiedź.
  • Znajdź wątki z maksymalną liczbą głosów: podczas przeglądania Quora pod każdym pytaniem zobaczysz sekcję Upvotes. Wątki z dużą liczbą pozytywnych głosów często mają najwięcej wyświetleń. Jeśli udzielisz wnikliwej odpowiedzi, może ona uzyskać tysiące wyświetleń dziennie.

Dodatkowo spróbuj odpowiedzieć na nowe pytania (niezależnie od liczby obserwujących), jeśli pytanie jest ściśle ukierunkowane na problem, który rozwiązuje Twój produkt/usługa.

Zrozumienie swojej grupy docelowej

Quora jest świetna, jeśli chcesz uzyskać wgląd w swoją grupę docelową. Platforma może pomóc Ci odkryć ich zainteresowania i problemy. Co więcej, korzystając z pulpitu analitycznego Quora, możesz również odkryć dane demograficzne klientów, jakich urządzeń używają ludzie i ich lokalizację geograficzną.

Bycie konsekwentnym

Konsekwencja jest kluczem do sukcesu. To samo dotyczy marketingu na Quora. Ciągłe zadawanie pytań i odpowiedzi na platformie może pomóc w uzyskaniu większej widoczności. Im więcej osób Cię zobaczy, tym lepszą budujesz świadomość marki. I masz większą szansę, by wyróżnić się jako lider myśli w swojej branży.

Używaj właściwego wezwania do działania, ale nie przesadzaj

Oczywiście podstawową zasadą podczas zadawania pytań i odpowiedzi jest pomaganie słuchaczom. Pamiętaj jednak, że zajmujesz się również marketingiem.

Dobra strategia marketingowa Quora polega na odpowiadaniu na pytania za pomocą odpowiednich wezwań do działania bez bycia zbyt oczywistym. W rzeczywistości 90% najskuteczniejszych marketerów B2B stawia potrzeby informacyjne odbiorców na pierwszym miejscu, a treści sprzedażowe i promocyjne na drugim miejscu.

Angażowanie się w sensowne dyskusje

Czy to w prawdziwym świecie, czy na Quora, nie możesz zamienić potencjalnych klientów w rzeczników firmy za pomocą small talku. Dlatego staraj się prowadzić sensowne dyskusje z użytkownikami.

Upewnij się, że odpowiednie statystyki i linki prowadzą do Twoich treści. Gabriel Weinberg, dyrektor generalny DuckDuckGo, jest inspiracją, jeśli chodzi o angażowanie się w merytoryczne dyskusje, a społeczność nagradza go za jego wysiłki.

Korzystanie z przestrzeni Quora

Przestrzenie Quora to społeczności, które mają podobne zainteresowania. Możesz udostępniać treści w pokojach, rozmawiać z innymi członkami i odpowiadać na ich pytania.

To tak jak z grupami na Facebooku. Raczej jego bardziej zamkniętą wersję.

Quora pozwala właścicielom przestrzeni określić, że tylko niektórzy członkowie mogą dodawać treści i odpowiadać na pytania.

Co więcej, możesz użyć przestrzeni Quora, aby znaleźć osoby, które Cię interesują. Kliknij link „Obserwatorzy” pod nazwą przestrzeni, a otrzymasz listę osób obserwujących przestrzeń.

Nie spamuj

Wreszcie, Quora przedstawia się jako kontekstowa i przemyślana platforma. Nawet jeśli jesteś marketerem, który stara się generować potencjalnych klientów, upewnij się, że najpierw odpowiadasz na pytania użytkowników, a nie najpierw sprzedajesz swój produkt.

Kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby nie spamować na platformie:

  • Nie wypełniaj swoich odpowiedzi nieistotnymi linkami
  • Nie używaj przynęty na kliknięcia, aby nakłonić użytkowników do wyświetlenia Twojej odpowiedzi
  • Nie bądź zbyt sprzedażowy i promocyjny

Podsumowanie

Wykorzystanie mocy strategicznych taktyk pytań i odpowiedzi oraz włączenie marketingu Quora do ogólnej strategii to sprytne posunięcie dla firm, które chcą zwiększyć swoją obecność w Internecie, generować potencjalnych klientów i napędzać wzrost.

Nadszedł czas, aby wykorzystać tę dynamiczną platformę i ustawić swoją markę na długoterminowy sukces w erze cyfrowej.

Zacznij więc korzystać z marketingu Quora już dziś i obserwuj, jak Twoja marka rozwija się z czasem.

Możesz także przeczytać o strategiach marketingowych FOMO w celu zwiększenia sprzedaży.