Jak wyłączyć konto firmowe na Instagramie i przejść do konta osobistego

Oczekuje się, że do 2023 roku Instagram osiągnie oszałamiającą liczbę 1,35 miliarda użytkowników na całym świecie. Ale jeśli z jakiegokolwiek powodu zdecydowałeś się wyłączyć swoje konto firmowe na Instagramie, jesteś we właściwym miejscu.

W tym artykule przeprowadzimy Cię przez przewodnik krok po kroku, jak wyłączyć konto firmowe na Instagramie i przejść do konta osobistego.

Zanim przejdziemy do szczegółów, ważne jest, aby wiedzieć, że Instagram oferuje dwa rodzaje kont profesjonalnych – Creator i Business.

Konto twórcy jest idealne dla osób publicznych, producentów treści, artystów i influencerów. Oferuje kilka kluczowych funkcji, ale niewystarczających w porównaniu z kontem biznesowym.

Konto firmowe na Instagramie

Konto biznesowe na Instagramie zawiera funkcje premium i inne dodatki, dzięki którym platforma jest wartościowa i owocna dla marek i firm. Jest to doskonały wybór dla sprzedawców detalicznych, lokalnych firm, marek, organizacji i usługodawców.

W rzeczywistości czołowe marki, takie jak Nike, Amazon i Apple, utworzyły konta biznesowe na Instagramie.

W niektórych przypadkach marki otwierają wiele kont firmowych w zależności od regionu ich sklepów. Oto przykład konta Apple Center Kenya Business.

Robią to, aby lepiej nawiązać kontakt z publicznością. Pomaga w tworzeniu lepiej ukierunkowanych strategii promocyjnych i jednocześnie dociera do sporej grupy odbiorców.

Zgodnie z wewnętrznymi danymi Instagrama, 9 na 10 użytkowników Instagrama obserwuje co najmniej jeden profil biznesowy.

Konto firmowe na Instagramie a zwykłe konto na Instagramie

Zanim wyjaśnimy różnice, wyjaśnijmy, że konta firmowe na Instagramie mają wszystkie funkcje, które ma zwykłe konto na Instagramie; oba pozwalają udostępniać posty, historie i rolki w ten sam sposób.

Jednak niektóre funkcje odróżniają konta firmowe od zwykłych profili na Instagramie. Zobaczmy, jakie to są:

# 1. Cechy

Zwykłe konto na Instagramie ma podstawowe funkcje, takie jak:

  • Ogranicz komentarze i wiadomości
  • Ukryj obraźliwe słowa
  • Blokuj komentarze od określonych osób

Konto firmowe ma kilka funkcji premium, które pomogą Twojej firmie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i lepiej się rozwijać.

Oto niektóre z nich ⬇️

  • 💸 Markowe treści: Konfiguruj i udostępniaj markowe treści z płatną etykietą partnerską
  • 🤔 Sugestie odpowiedzi: automatycznie generowane sugestie odpowiedzi na podstawie często wysyłanych odpowiedzi
  • ❓ Często zadawane pytania: Skonfiguruj najczęściej zadawane pytania, które ludzie mogą zadawać, i zautomatyzuj odpowiedzi na te pytania
  • 📩 Wiadomość powitalna: zapewnij bardziej spersonalizowane wrażenia z czatu, wysyłając ludziom wiadomość powitalną
  • ⬆️ Linki przesuwane w górę: gdy masz ponad 10 000 obserwujących, możesz pozwolić im na przesuwanie w górę relacji na Instagramie i kierowanie ich do produktu lub strony internetowej

#2. Analityka w aplikacji

Konta firmowe na Instagramie oferują profesjonalny pulpit nawigacyjny, który zapewnia dogłębny wgląd w publikowane przez Ciebie treści. Możesz uzyskać dostęp do danych historycznych z okresu do 90 dni lub sprawdzić statystyki swojego konta pod kątem niestandardowych zakresów dat.

Konto firmowe zapewnia głównie dane analityczne związane z zasięgiem konta, zaangażowaniem, liczbą obserwujących i wydajnością poszczególnych treści. Pozwala także porównać dwa elementy treści w celu przeanalizowania, który z nich ma lepsze wyniki.

Podczas gdy przy normalnym koncie na Instagramie masz jedynie wszelkie dane analityczne. Możesz jednak nadal korzystać z narzędzia innej firmy, aby utworzyć scentralizowany pulpit nawigacyjny dla wyników swojego konta osobistego.

#3. Promocje

Zwykłe konto na Instagramie nie pozwala na promowanie treści, produktu lub usługi. Wszystko, co publikujesz, pozostaje między Tobą a Twoimi obserwatorami (których prośby o obserwowanie akceptujesz).

Z drugiej strony konto firmowe na Instagramie umożliwia promowanie lub promowanie posta za pomocą narzędzi reklamowych. Gdy analizy pomogą Ci określić strategię pracy, użyj tej funkcji, aby przyspieszyć swój post w mediach społecznościowych, aby uzyskać jeszcze więcej wyświetleń.

#4. Informacje kontaktowe

Zarówno zwykłe, jak i biznesowe konta na Instagramie oferują sekcję bio z limitem 150 znaków. Dodatkowo link zewnętrzny przekierowuje użytkowników do strony internetowej, portfolio lub oferty produktowej.

Ale oprócz tych wspólnych funkcji konto firmowe pozwala uzyskać bardziej wszechstronne i szczegółowe informacje o firmie.

Oznacza to, że możesz:

  • Dodaj więcej niż jeden link zewnętrzny
  • Wybierz kategorię swojej działalności (pojawia się pod nazwą Twojej marki)
  • Podaj informacje kontaktowe (widoczne publicznie): służbowy adres e-mail, numer telefonu, adres, numer WhatsApp itp.

Oprócz informacji kontaktowych, konto firmowe na Instagramie umożliwia również dodanie przycisku akcji do profilu.

#5. Sklep firmowy

Profil biznesowy na Instagramie oferuje sklepy firmowe i posty, które można kupić, idealne dla sprzedawców detalicznych i firm zajmujących się handlem elektronicznym. Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi na Instagramie, 70% kupujących zwraca się do Instagrama w celu dokonania kolejnego zakupu.

Włączając zakładkę Sklep w swoim profilu firmowym, możesz zaprezentować swoje produkty w sklepie z możliwością dostosowania i umożliwić użytkownikom dokonywanie zakupów bezpośrednio z Instagrama lub zapisywanie ich na później.

#6. Kwalifikowalność monetyzacji

Jeśli chcesz zarabiać na Instagramie, musisz mieć konto firmowe. Lub przynajmniej konto twórcy. Zwykłe konto na Instagramie nie daje możliwości zarabiania na koncie.

Wyłączanie konta biznesowego na Instagramie

Wyjaśnijmy sobie; zmiana profilu firmowego na konto osobiste nie jest nauką rakietową. Ta sekcja pomoże Ci to zrobić bez wysiłku iw ciągu pięciu minut.

Trudna część pojawia się, gdy zastanawiasz się, czy powinieneś dokonać zmiany w pierwszej kolejności (więcej na ten temat później).

Ale jeśli już podjąłeś decyzję, oto kroki, aby przełączyć się z powrotem na swój osobisty profil na Instagramie ⬇️

Krok 1. Odwiedź profil swojej firmy

Otwórz aplikację mobilną Instagram > Odwiedź swój profil > Stuknij ikonę opcji w prawym górnym rogu.

Krok 2. Otwórz ustawienie

U dołu ekranu pojawi się menu. Następnie dotknij Ustawienia (musi to być pierwsza opcja na liście).

Krok 3. Kliknij Konto

W sekcji ustawień wyszukaj i kliknij Konto.

Następnie przewiń do dołu sekcji Konto i dotknij opcji Przełącz typ konta.

Krok 4. Zmień typ konta

Teraz otrzymasz dwie opcje, jak pokazano poniżej.

Stuknij w „Przełącz na konto osobiste”.

Zobaczysz monit z prośbą o potwierdzenie decyzji. Zakładka wiadomości poinformuje Cię również, co się stanie, gdy przełączysz się z konta firmowego na osobiste.

Kiedy będziesz gotowy, dotknij czerwonego tekstu „Przełącz na konto osobiste”.

Powody, dla których warto wyłączyć konto biznesowe na Instagramie

  • Zmiana preferencji: Możesz preferować konto osobiste zamiast firmowego, aby Twoja obecność w mediach społecznościowych była bardziej swobodna i mniej skoncentrowana na promowaniu marki lub produktu.
  • Obawy dotyczące prywatności: Niektóre osoby mogą czuć się niekomfortowo z powodu ilości danych osobowych wymaganych do utworzenia konta firmowego, takich jak łącze do strony na Facebooku lub podanie informacji kontaktowych. Wyłączenie konta firmowego może złagodzić niektóre z tych obaw związanych z prywatnością.
  • Inne konto firmowe: Z jakiegoś powodu zdecydowałeś się nie korzystać z tego konkretnego konta firmowego. Twój zespół utworzył nowe konto i chcesz je odzyskać jako konto osobiste.
  • Przeciążenie analiz: ludzie mogą uważać szczegółowe informacje za przytłaczające lub niepotrzebne. Załóżmy, że nie używasz analiz do podejmowania świadomych decyzji dotyczących Twojej strategii w mediach społecznościowych. W takim przypadku warto wyłączyć konto firmowe, aby uprościć korzystanie z Instagrama.
  • Metoda prób i błędów: Jeśli byłeś po prostu ciekawy, jak działają konta biznesowe, ale teraz nie masz pojęcia, co z tym zrobić? Może to być powód do wyłączenia konta firmowego na Instagramie.

Ale znowu, zanim podejmiesz ostatnią rozmowę, musisz rzucić okiem na poniższą sekcję.

Rzeczy do rozważenia przed przełączeniem

Utracisz dostęp do analiz i statystyk

Gdy przełączysz się na konto osobiste, nie będziesz już mieć dostępu do żadnych analiz i spostrzeżeń z konta firmowego. Zostaną trwale usunięte.

Utracisz wszystkie funkcje premium

Konta firmowe mają szereg funkcji. Niestety, stracisz je wszystkie, gdy przełączysz się na konto osobiste. Jednak niektóre podstawowe funkcje, takie jak ograniczenie komentarzy, ukrywanie zobowiązań i usuwanie obraźliwych komentarzy, nadal będą działać.

Nie możesz promować ani docierać do nowych odbiorców

Konta osobiste są ograniczone do następujących w Twoim profilu. Nie pozwala na promowanie ani promowanie treści w celu dotarcia do nowych odbiorców. Nawet hashtagi nie będą działać na koncie osobistym.

Opcje kontaktu stają się ograniczone

Nawet jeśli przełączysz się na konto osobiste, musisz podać dane osobowe, takie jak adres e-mail, numer kontaktowy i data urodzenia. Ale te informacje nie będą częścią Twojego profilu publicznego.

Ta informacja jest traktowana jako środek ostrożności. Jeśli kiedykolwiek zechcesz zainicjować proces odzyskiwania konta, te informacje ułatwią Ci to.

I to jest okład

Przejście z Instagram Business na Personal nie jest wielką sprawą, ale podjęcie decyzji o zmianie to większa sprawa.

I dlatego w tym artykule omówiliśmy różnice, powody i czynniki, które mogą skłonić do zastanowienia się dwa razy przed przejściem z konta firmowego na Instagramie na konto osobiste.

Jeśli jednak jesteś pewien swojej decyzji, wykonaj łatwy do wykonania pięcioetapowy proces konwersji konta firmowego na konto osobiste, nie tracąc przy tym zbyt wiele.

Możesz także zapoznać się z najlepszymi aplikacjami do ponownego publikowania na Instagramie, aby łatwo udostępniać dalej.