Jak wyświetlić historię schowka w pakiecie Microsoft Office

Czasami, gdy wychodzisz z MS Word, pyta, czy chcesz zachować dane skopiowane do schowka. Jeśli zdecydujesz się zachować dane, zapisywanie i zamykanie programu MS Word potrwa dłużej. To samo dzieje się po wyjściu z dowolnej aplikacji MS Office, jeśli skopiowałeś i wkleiłeś tekst lub obrazy do pliku. Dzieje się tak, ponieważ MS Office przechowuje historię danych, które kopiujesz do schowka. Synchronizuje go również we wszystkich aplikacjach pakietu Office. Oznacza to, że możesz wstawić fragmenty schowka, które wkleiłeś w dokumencie MS Word do prezentacji MS PowerPoint bez konieczności kopiowania ich z dokumentu. Oznacza to również, że jeśli chcesz ponownie wstawić ten sam fragment kodu, nie musisz go kopiować do schowka. Możesz sprawdzić historię swojego schowka w MS Office i wstawić ją stamtąd.

Wszystkie aplikacje MS Office przechowują historię ostatnich 24 skopiowanych elementów. Co ważniejsze, jeśli masz otwartą aplikację MS Office, wszystko, co kopiujesz do schowka, obraz lub tekst, jest automatycznie zapisywane w schowku.

Historia schowka w pakiecie Microsoft Office

Otwórz aplikację MS Office. Poszukaj przycisku Wklej. Powinien znajdować się na karcie Strona główna we wszystkich aplikacjach. W prawym dolnym rogu przycisku Wklej, obok słowa „Schowek” zobaczysz małą strzałkę. Kliknij to.

Po lewej stronie otworzy się zakładka pokazująca ostatnie 24 elementy skopiowane do schowka. Niektóre elementy będą nawet wskazywać, jaki rodzaj treści został skopiowany do schowka, np. Łącze będzie miało obok niego ikonę kuli ziemskiej. Możesz kliknąć przycisk małej strzałki w dowolnej aplikacji MS Office, a zobaczysz te same elementy w historii schowka.

Za każdym razem, gdy kopiujesz coś do schowka, jest to automatycznie zapisywane w schowku MS Office. Nie musisz faktycznie wklejać elementu do prezentacji lub dokumentu. Nie musisz nawet przełączać się do jednej z aplikacji pakietu Office. U dołu ekranu pojawi się ostrzeżenie z informacją, że element został skopiowany i to wszystko.

Historia schowka systemu Windows

Schowek systemu Windows może zapamiętać tylko ostatnią skopiowaną do niego pozycję. Wszystkie nowe elementy, które skopiujesz do schowka, zastępują stare i nie ma możliwości odzyskania starszych elementów. To często sprawia, że ​​schowek systemowy jest niewystarczający dla użytkowników. Korzystają z zewnętrznych menedżerów schowka, którzy mogą zachować historię schowka. Jeśli stwierdzisz, że jesteś na tej samej łodzi i masz pakiet MS Office, możesz pozostawić uruchomioną aplikację MS Office, która zapisze do 24 elementów z historii schowka.