Jak wyświetlić wydajność gry za pomocą paska gier w systemie Windows 10

Kupowanie i montowanie drogiego sprzętu do budowy komputera do gier nie zawsze gwarantuje najlepsze wrażenia z gry. Może istnieć pewna cena, która po przekroczeniu prawdopodobnie da ci komputer, który może dobrze obsługiwać gry. To powiedziawszy, jeśli zbudowałeś komputer do gier lub kupiłeś go i chcesz wiedzieć, jak dobrze działają Twoje gry, zwykle musisz skorzystać z aplikacji do testów porównawczych innych firm. Firma Microsoft ułatwia przeglądanie wydajności gier w systemie Windows 10 dzięki nowemu dodatkowi do paska gier.

Ta funkcja jest obecnie częścią kompilacji Windows 10 Insider Build 17704 i jest dostępna tylko dla użytkowników programu Insider.

Zobacz wydajność gry

Aby wyświetlić wydajność gry, musisz ją uruchomić. Po uruchomieniu gry dotknij skrótu klawiaturowego Win + G, aby otworzyć pasek gry. Pasek gry będzie wyglądał zupełnie inaczej niż teraz. Zamiast paska zobaczysz cały panel sterowania, który informuje o liczbie klatek na sekundę w grze. Nie tylko informuje o aktualnej liczbie klatek na sekundę, ale także przedstawia ją na wykresie podczas gry. Pasek gry pokazuje średnią liczbę klatek na sekundę w grze, a także ilość używanego procesora, karty graficznej i pamięci RAM. Każdy z nich ma własny wykres, który pokazuje, ile każdego zasobu zużywa gra.

Chociaż jest to świetny dodatek do paska gry, jest rzeczą oczywistą, że pasek gry nie jest już tak naprawdę paskiem. To duże pływające okno, które przesłania większość gry. Nadal możesz nagrywać, robić zrzuty ekranu i transmitować z niego. Wszystkie elementy sterujące są dostępne, ale nie będziesz chciał go otwierać, aby robić te wszystkie rzeczy, ponieważ zasłania grę. Istnieje prawdopodobieństwo, że ta wersja paska gry przejdzie kilka iteracji, zanim zostanie udostępniona użytkownikom na stabilnym kanale. To pierwsza kompilacja, w której udostępniono tę funkcję, więc miejmy nadzieję, że nie będzie wyglądać tak samo, gdy wyjdzie z wersji beta. Powinna istnieć opcja wyłączenia monitora wydajności dla użytkowników, którzy tego nie chcą.

Monitor wydajności nie jest słabo rozwinięty. To nie tylko wykres FPS dla gry; zapewnia również użycie procesora, GPU i pamięci RAM. Jest nawet przełącznik do włączania i wyłączania dedykowanych zasobów w locie. Być może Microsoft doda nawet sposób na przechowywanie danych poza jedną sesją.