Jak wyszukiwać wszystkie pliki na komputerze w menu Start systemu Windows 10

Aktualizacja systemu Windows 10 z maja 2019 r. Wreszcie dodaje możliwość wyszukiwania wszystkich plików na komputerze bezpośrednio z menu Start. Jednak ta funkcja jest domyślnie wyłączona. Oto jak go włączyć, aby przyspieszyć i ułatwić wyszukiwanie plików.

Oto problem: domyślnie podczas przeszukiwania menu Start system Windows przeszuka tylko biblioteki i pulpit. Biblioteki obejmują foldery, takie jak Dokumenty, Obrazy, Muzyka i Wideo. Jeśli masz pliki w innym miejscu, menu Start ich nie znajdzie.

Aby zwiększyć niezawodność wyszukiwania plików w menu Start, możesz teraz przejść do Ustawienia> Wyszukiwanie> Wyszukiwanie systemu Windows. Możesz też w panelu wyszukiwania kliknąć przycisk menu „…” w prawym górnym rogu panelu i wybrać „Opcje indeksowania”.

Jeśli nie widzisz tych opcji, nie zainstalowałeś jeszcze aktualizacji systemu Windows 10 z maja 2019 r. (Czyli wersji 1903).

Z tego miejsca możesz sterować indeksatorem wyszukiwania systemu Windows – procesem w tle, który tworzy listę plików przeszukiwanych przez system Windows. Podczas wyszukiwania pliku system Windows sprawdza indeks wyszukiwania, aby zobaczyć, co pasuje do twojego komputera. To przyspiesza proces wyszukiwania, ale oznacza, że ​​indeksator wyszukiwania musi stale działać w tle i szukać nowych plików w folderach, które wybierzesz do przeszukania.

Aby system Windows przeszukał wszystko na komputerze, wybierz opcję „Ulepszone”. Firma Microsoft ostrzega, że ​​może to zmniejszyć żywotność baterii i zużycie procesora – indeksator musi szukać większej liczby plików. Po włączeniu tej opcji, aby zbudować indeks początkowy, musisz być podłączony do zasilania bateryjnego. Możesz zobaczyć stan indeksu w sekcji „Status indeksowania” tutaj – lista „Oczekujące” to liczba elementów, które system Windows musi zbadać przed zakończeniem indeksowania.

Aby system Windows przeszukał dodatkowe foldery – ale nie wszystkie – kliknij „Dostosuj lokalizacje wyszukiwania tutaj”. Możesz dodać inne foldery, które chcesz przeszukać. Na przykład, jeśli masz folder D: Pliki, w którym przechowujesz ważne pliki, możesz dodać go tutaj.

Możesz także przewinąć w dół i dodać „wykluczone foldery”, które indeksator wyszukiwania systemu Windows zignoruje. Jeśli masz foldery z dużą liczbą plików, które często się zmieniają – lub po prostu wiele plików, na których nie zależy i nie chcesz przeszukiwać – dobrym pomysłem jest dodanie ich do listy wykluczonych folderów. Pozwoli to zaoszczędzić trochę energii baterii i wykorzystania procesora podczas czyszczenia wyników wyszukiwania.

Przed aktualizacją z maja 2019 r. Menu Start systemu Windows 10 zawsze ignorowało indeksator wyszukiwania z jakiegoś dziwnego powodu. Nawet jeśli kontrolujesz opcje indeksowania wyszukiwania z Panelu sterowania w starszej wersji systemu Windows 10, nie wpłynie to na wyniki wyświetlane w menu Start. Wpłynie to jednak na wyniki wyświetlane podczas wyszukiwania plików w Eksploratorze plików.