Jak zakotwiczać obrazy do tekstu w programie PowerPoint

Załóżmy, że używasz obrazu w prezentacji PowerPoint, do którego chcesz przypisać opis, podpis lub kredyt wykonawcy. Chciałbyś również upewnić się, że tekst podąża za obrazem, jeśli przeniesiesz go później. Korzystając z funkcji grupowania programu PowerPoint, możesz łatwo zakotwiczyć obrazy do tekstu.

Korzystanie z funkcji grupowania programu PowerPoint

Korzystając z funkcji grupowania programu PowerPoint, zasadniczo bierzesz kilka pojedynczych obiektów, niezależnie od tego, czy są to obrazy, grafiki SmartArt, tekst itd., I przekształcasz je w jeden obiekt. Umożliwia to przenoszenie, formatowanie lub zmianę rozmiaru wszystkich tych obiektów, tak jakby były jednym. Jest to również przydatne, jeśli planujesz wykorzystać tę zawartość w przyszłych prezentacjach, ponieważ możesz zapisać zgrupowany obiekt jako pojedynczy obraz do wykorzystania w przyszłości.

Śmiało, otwórz prezentację i wstaw obraz do podpisania. W tym przykładzie będziemy używać logo newsblog.pl.

Oto mały zabawny fakt na temat logo newsblog.pl – mówi „The Geek”. Jeśli The Geek miałby wystąpić jako gość specjalny w prezentacji, przydatne może być dołączenie do niego tych informacji. Pójdziemy dalej i zrobimy to teraz.

Najpierw przejdź do zakładki „Wstaw”.

włóż zakładkę

W grupie „Tekst” wybierz górną połowę „Pola tekstowego”. Umożliwi to narysowanie poziomego pola tekstowego.

wstaw poziome pole tekstowe

Przesuń wskaźnik myszy z powrotem do slajdu programu PowerPoint. Zauważysz, że kursor się zmienił. Wszystko, co musisz zrobić, to kliknąć i przeciągnąć, aby narysować pole tekstowe.

Teraz wprowadź opis obrazu. W tym przypadku napiszemy „The Geek”.

Tekst i obraz Geek

Na powyższym zrzucie ekranu możesz również stwierdzić, że tekst jest pojedynczym obiektem, ponieważ obecnie nie jest z niczym zgrupowany. Zmieńmy to.

Śmiało i wyrównaj tekst z obrazem dokładnie tak, jak chcesz. Gdy będziesz gotowy, wybierz oba obiekty. Aby to zrobić, przytrzymaj klawisz Ctrl, klikając po kolei każdy obiekt.

Wróć do zakładki „Strona główna” i kliknij przycisk „Rozmieść”.

Zorganizować

Pojawi się menu rozwijane. W sekcji „Grupuj obiekty” wybierz „Grupuj”.

Grupa

Wybrane obiekty zostaną teraz zgrupowane, pomyślnie zakotwiczając obraz w tekście.

zgrupowane obiekty

Skorzystaj z tej funkcji, aby nadać swoim obrazom odpowiednie napisy i opisy.