Jak założyć konto biznesowe na Facebooku

Posiadanie konta biznesowego na Facebooku jest niezbędnym krokiem do zwiększenia obecności Twojej firmy w mediach społecznościowych. Dzięki stronie biznesowej na Facebooku możesz przyciągać nowych klientów i angażować ich w posty związane z Twoją firmą. Jeśli zastanawiasz się, jak zacząć, czytaj dalej, aby dowiedzieć się, jak utworzyć konto biznesowe na Facebooku w 2022 roku.

Utwórz konto biznesowe na Facebooku (2022)

Niezależnie od tego, czy chcesz utworzyć konto biznesowe na Facebooku za pomocą strony na komputery stacjonarne, czy za pomocą aplikacji mobilnej, mamy dla Ciebie szczegółowe instrukcje dotyczące obu metod. Omówimy również, w jaki sposób możesz utworzyć konto Facebook Business Manager do zarządzania wieloma stronami, jeśli tego również potrzebujesz.

Jak zawsze, możesz skorzystać z poniższego spisu treści, aby przejść do dowolnej sekcji, która odpowiada Twoim potrzebom.

Utwórz konto biznesowe na Facebooku na komputerze stacjonarnym

1. Zaloguj się na swoje konto na Facebooku w sieci i kliknij „Strony” na lewym pasku bocznym.

2. Teraz kliknij „Utwórz nową stronę”, aby utworzyć nową stronę na Facebooku.

3. Wprowadź szczegóły strony, w tym nazwę, kategorię i opis. Gdy to zrobisz, kliknij „Utwórz stronę”, aby przejść dalej.

4. Możesz teraz dodać zdjęcie profilowe i zdjęcie na okładkę do swojego konta na Facebooku. Zalecamy przesłanie tych zdjęć, aby zwiększyć autentyczność Twojej firmy. Kliknij „Zapisz”, aby potwierdzić zmiany.

5. Twoja strona na Facebooku dla biznesu została utworzona. W następnej kolejności możesz dodać przycisk akcji do strony za pomocą przycisku „Dodaj przycisk”.

6. Tutaj możesz wybrać przycisk, aby wykonać jedną z następujących akcji. Wybierz działanie, które jest bardziej odpowiednie dla Twojej firmy i może przynieść korzyści odwiedzającym.

7. Skoro już przy tym jesteś, nie zapomnij ustawić nazwy użytkownika dla swojej strony. Ustawienie nazwy użytkownika na swojej stronie na Facebooku zapewnia skrócony adres URL, który możesz połączyć z innymi platformami społecznościowymi, aby przyciągnąć nowych użytkowników. Aby utworzyć nazwę użytkownika dla swojej strony, kliknij przycisk „Utwórz @nazwa użytkownika” pod nazwą strony.

8. Wprowadź unikalną nazwę użytkownika, która jest odpowiednia dla Twojej strony i kliknij „Utwórz nazwę użytkownika”, aby potwierdzić.

Utwórz konto biznesowe na Facebooku na urządzeniu mobilnym (Android, iOS)

1. Otwórz aplikację Facebook i dotknij paska menu u góry (na dole w iOS), aby uzyskać dostęp do sekcji „Strony”. Gdy już tam będziesz, dotknij przycisku „Utwórz”, aby utworzyć nową stronę biznesową na Facebooku.

2. Stuknij w „Rozpocznij” i nazwij swoją stronę na Facebooku. Naciśnij „Dalej”, aby przejść dalej.

3. Powinieneś teraz wybrać kategorie dla swojej strony. Warto zauważyć, że możesz dodać w sumie 3 kategorie. Masz również możliwość dodania adresu, który przyda się, aby przyciągnąć klientów do Twojego fizycznego sklepu. Ponadto Facebook poprosi Cię o połączenie konta WhatsApp w celu wysyłania i odbierania wiadomości bezpośrednio w WhatsApp.

4. W następnej kolejności dodaj zdjęcie profilowe i zdjęcie na okładkę do strony. Po zakończeniu kliknij „Ważne następne kroki”, aby przejrzeć zalecenia Facebooka, aby Twoja strona była bardziej atrakcyjna. Obejmuje to wskazówki, takie jak zapraszanie znajomych do polubienia strony, dołączanie do grup, łączenie WhatsApp, konfigurowanie automatycznych wiadomości i inne.

5. Na koniec powinieneś rozważyć dodanie przycisku akcji do strony, aby ułatwić odwiedzającym interakcję z Twoją stroną na Facebooku.

Bonus: Utwórz konto menedżera biznesowego na Facebooku, aby zarządzać wieloma stronami

1. Jeśli masz wiele stron na Facebooku, możesz zarejestrować się w Facebook Business Manager, aby zarządzać nimi wszystkimi z jednego miejsca. Aby rozpocząć, odwiedź portal Meta Business Manager i kliknij „Utwórz konto”, aby utworzyć konto.

2. Następnie należy wprowadzić nazwę konta firmowego, imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail, aby założyć konto.

Oprócz zarządzania wieloma stronami na Facebooku, uzyskujesz również wgląd i możesz zezwolić na oparty na rolach dostęp do kont reklamowych za pomocą narzędzia Meta Business Manager. Niezależnie od tego, czy jesteś reklamodawcą, czy właścicielem małej firmy, funkcje pakietu Business Manager to coś, co powinieneś sprawdzić.

Często Zadawane Pytania

P: Czy mogę utworzyć stronę biznesową na Facebooku bez konta osobistego?

Nie, musisz utworzyć osobiste konto na Facebooku, zanim będziesz mógł zarejestrować się, aby utworzyć stronę biznesową na Facebooku.

P: Czy konto firmowe na Facebooku jest bezpłatne?

Tak, możesz bezpłatnie korzystać z konta firmowego na Facebooku. Możesz utworzyć konto biznesowe na Facebooku zarówno z aplikacji internetowej, jak i mobilnej.

P: Czy ktoś może powiedzieć, czy zajrzałem na jego stronę na Facebooku?

Nie, Facebook nie wysyła powiadomień do właściciela strony, gdy odwiedzasz stronę.

Tak więc możesz założyć stronę biznesową na Facebooku. Dzięki kontu biznesowemu na Facebooku i skutecznym kampaniom reklamowym prawdopodobnie zwiększysz wykładniczo swoje zaangażowanie i sprzedaż. Poza biznesem możesz zapoznać się z naszym artykułem o najlepszych trikach na Facebooku, aby dowiedzieć się, jak skutecznie korzystać z platformy mediów społecznościowych.