Motyw programu Excel to zbiór kolorów, czcionek i efektów, które można zastosować do skoroszytu za pomocą kilku kliknięć. Motywy zapewniają spójny i profesjonalny wygląd raportów oraz pozwalają łatwiej przestrzegać wytycznych dotyczących marki i tożsamości firmy.
Stosowanie motywu programu Excel
Motywy znajdziesz w zakładce „Układ strony” programu Excel.
Możesz wybrać motyw dla skoroszytu, który zastosuje kolekcję kolorów, czcionek i efektów kształtów.
Lub możesz wybrać tylko określony motyw koloru lub czcionki do zastosowania.
Program Excel zawiera wiele wbudowanych motywów (a także motywów kolorów i czcionek), które można zastosować do skoroszytu w celu uzyskania efektu wizualnego, oszczędzając czas podczas ręcznego wybierania kolorów i czcionek, które będą dobrze współpracować.
Poniższy obrazek przedstawia motyw koloru Niebiesko-zielony zastosowany do skoroszytu. Oba wykresy przyjmują motyw kolorystyczny, zachowując spójny wygląd i styl.
Jak stworzyć motyw niestandardowy
To jest świetne! Ale magia polega na stworzeniu niestandardowego motywu.
Utwórz niestandardowy motyw kolorów
Kliknij listę „Kolory” w grupie Motywy i kliknij „Dostosuj kolory” u dołu listy.
Otworzy się okno Utwórz nowe kolory motywu.
Wprowadź nazwę nowego motywu kolorystycznego. W tym przykładzie tworzę motyw kolorystyczny dla zespołu marketingowego.
Następnie wybierasz kolory, które chcesz, aby były dostępne w tym motywie z list i kliknij „Zapisz”, kiedy skończysz.
Ten motyw kolorów jest następnie dostępny z listy opcji do zastosowania w skoroszycie.
Poniższy obraz przedstawia zastosowany motyw i jego wpływ na wykresy, a także na komórki za listą.
Zastosowany motyw wpłynie również na opcje dostępne podczas stosowania kolorów w innych obszarach programu Excel. Na przykład, możesz zobaczyć wybór kolorów teraz dostępny podczas stosowania koloru wypełnienia.
Opcje to odmiany kolorów wybranych w motywie Marketing.
Utwórz niestandardowy motyw czcionki
Kliknij przycisk „Czcionki”, a następnie „Dostosuj czcionki”.
Otworzy się okno Edytuj czcionki motywu.
Wpisz nazwę motywu czcionki i wybierz czcionki, których chcesz użyć dla „Czcionki nagłówka” i „Czcionki treści”.