Jak zapisać ulubione miejsca w mapach systemu Windows 10

Mapy offline oraz informacje o ruchu drogowym w Windows 10 czynią tę aplikację doskonałym narzędziem do planowania długich podróży. Dzięki możliwości zapisywania ulubionych miejsc, dostaniesz się z punktu A do B w wygodny sposób. Oto jak to zrobić.

Aplikacja Mapy jest domyślnie zainstalowana w systemie Windows 10 i gotowa do użycia. Aby ją otworzyć, wystarczy kliknąć przycisk Start, wpisać „Mapy” w polu wyszukiwania, a następnie kliknąć ikonę Mapy w menu Start lub znaleźć ją na liście zainstalowanych aplikacji.

Jak dodać lokalizacje domu, pracy i samochodu

Możesz łatwo uzyskać dostęp do zapisanych miejsc w aplikacji Mapy, klikając przycisk „Zapisane miejsca”, który przypomina gwiazdkę i znajduje się w prawym górnym rogu okna.

W menu, które się pojawi, znajdziesz dwie zakładki: „Ulubione” oraz „Kolekcje”. Po wybraniu zakładki „Ulubione” zobaczysz trzy podstawowe lokalizacje.

Lokalizacje „Dom” i „Praca” są intuicyjne, a opcja „Samochód” umożliwia zapisanie miejsca, w którym zaparkowano pojazd, co może być przydatne w przypadku zaparkowania w nietypowej okolicy.

Każda z zakładek zawiera przycisk „Dodaj”. Kliknij go, aby dodać nowe lokalizacje do swoich ulubionych miejsc.

Po kliknięciu przycisku „Dodaj” na ekranie pojawi się pasek wyszukiwania. Skorzystaj z niego, aby znaleźć i wybrać odpowiednie lokalizacje. Na przykład, aby dodać adres do lokalizacji „Dom”, wpisz swój adres domowy, następnie naciśnij klawisz „Enter”.

Po naciśnięciu „Enter” nowa lokalizacja zostanie dodana do Twoich zapisanych miejsc. Teraz możesz szybko uzyskać do niej dostęp w zakładce „Ulubione” w sekcji „Zapisane miejsca”.

Jeśli chcesz w prosty sposób uzyskać wskazówki dojazdu do swojej lokalizacji „Dom”, wystarczy kliknąć opcję „Wskazówki dojazdu” widoczną pod wybraną lokalizacją. Dzięki temu otrzymasz wskazówki z bieżącej lokalizacji lub wybranego miejsca.

Możesz również wyszukiwać „Dom”, „Praca” lub „Samochód” bezpośrednio w pasku wyszukiwania Map. Pojawią się one jako wpisy, które można udostępnić, wydrukować lub uzyskać do nich wskazówki dojazdu.

Jak dodać inne ulubione miejsca

Aplikacja Mapy w systemie Windows umożliwia zapisanie nie tylko trzech podstawowych lokalizacji. Możesz dodać więcej miejsc do zakładki „Ulubione”, klikając przycisk „Dodaj miejsce”.

Masz dwie opcje, aby dodać ulubione miejsce. Możesz skorzystać z paska wyszukiwania, aby znaleźć interesującą Cię lokalizację lub wybrać „Wybierz lokalizację”, aby ręcznie ustawić mapę w wybranym miejscu.

Jeśli wybierzesz ręczne ustawienie, przesuń mapę do odpowiedniego miejsca, a następnie kliknij przycisk „Ustaw”.

Po dodaniu nowej lokalizacji zostanie ona wyświetlona w zakładce „Zapisane miejsca” obok lokalizacji „Dom”, „Praca” i „Samochód”.

Klikając na dany wpis, będziesz mógł go udostępnić, dodać notatki, sprawdzić pobliskie miejsca lub całkowicie usunąć z listy ulubionych.

Możesz dodawać dowolną liczbę lokalizacji do swojej listy. Aby uzyskać szybkie wskazówki, kliknij link „Wskazówki dojazdu” pod nazwą każdego wpisu.

Jak tworzyć kolekcje

Jeśli jesteś zainteresowany stworzeniem kolekcji miejsc,…


newsblog.pl