Jak zarabiać na TikToku w 2023 roku? – 12 sprawdzonych sposobów

Photo of author

By maciekx

TikTok, dynamicznie rozwijająca się platforma społecznościowa, otwiera przed swoimi użytkownikami liczne możliwości generowania dochodu. Nie warto więc zwlekać! Zagłęb się w ten świat i poznaj różnorodne metody, dzięki którym twórcy mogą zarabiać na TikToku.

Popularność krótkich, błyskawicznie rozprzestrzeniających się treści wideo na TikToku to fenomen ostatnich lat. Oprócz tego, że platforma umożliwia markom i twórcom interakcję z odbiorcami, stała się także miejscem, gdzie twórcy mogą monetyzować swoje dzieła.

Mając ponad miliard aktywnych użytkowników miesięcznie, TikTok zaczął doceniać wkład twórców na wiele sposobów. Jeśli jesteś twórcą i posiadasz około 10 000 obserwujących lub twoje filmy w ciągu miesiąca generują ponad 100 000 wyświetleń, to idealna okazja, by wykorzystać swój potencjał na TikToku i osiągnąć nowy poziom.

Gwiazdy takie jak Khaby Lame (142 miliony obserwujących), Addison Rae (88,7 miliona obserwujących) czy Zach King (77,5 miliona obserwujących) doskonale wykorzystały swoje konta na TikToku, zawierając wielomilionowe umowy z markami i korzystając z innych szans, jakie oferuje platforma.

Zanim jednak skupisz się na sposobach zarabiania na TikToku, powinieneś dokładnie zapoznać się z inicjatywą „Creator Next”.

To program monetyzacji stworzony z myślą o wspieraniu twórców. Oto wszystko, co musisz o nim wiedzieć.

Czym jest program „Creator Next” TikToka?

Według TikToka, inicjatywa „Creator Next” została opracowana, aby pomóc twórcom w rozwoju i monetyzacji ich działań na platformie. Program ten daje twórcom dostęp do wszystkich opcji zarabiania na TikToku, w tym między innymi do:

  • Funduszu dla twórców TikTok
  • Rynku twórców TikTok
  • Prezentów w transmisjach na żywo i filmach
  • Napiwków

Aby dołączyć do programu, musisz spełniać następujące wymagania:

  • Posiadać określoną liczbę obserwujących (zazwyczaj powyżej 1000).
  • Opublikować co najmniej trzy materiały w ciągu ostatnich 30 dni.
  • Mieć ukończone 18 lat (19 lat w Korei Południowej i 20 lat w Japonii).
  • Cieszyć się dobrą opinią, zgodną z „Wytycznymi dla społeczności TikTok” i „Warunkami korzystania z usługi”.

Teraz, gdy znasz już możliwości, jakie ci oferuje, oto zwięzły, ale wyczerpujący przewodnik po różnych metodach zarabiania na TikToku:

Fundusz dla twórców TikTok

Użytkownicy, którzy zgromadzili dużą liczbę obserwujących na TikToku, mogą rozważyć przystąpienie do „TikTok Creator Fund” – inicjatywy, która ma wspierać twórców w zarabianiu na platformie.

Fundusz o wartości 200 milionów dolarów został utworzony w 2020 roku, aby dać twórcom szansę wykorzystania swojego głosu i kreatywności do rozwoju kariery.

Przychody z Funduszu Twórców mogą być różne w zależności od użytkownika i są wyliczane na podstawie następujących czynników:

  • Wielkość grona odbiorców.
  • Częstotliwość publikacji.
  • Poziom zaangażowania generowany przez posty użytkownika.

Proces kwalifikacyjny jest dość rygorystyczny, a tworzenie treści i budowanie konta wymaga czasu i konsekwencji.

Rynek twórców TikTok

Twórcy na platformie mogą korzystać z „Creator Marketplace” do współpracy z markami z różnych branż. Podobnie jak w przypadku Funduszu dla Twórców, także rynek ma swoje kryteria kwalifikacji.

Obecna baza danych zawiera ponad 8 milionów aktywnych twórców w 24 krajach i regionach na TikToku. Jako twórca zazwyczaj otrzymujesz zaproszenia do współpracy od marek bezpośrednio w aplikacji i możesz wybrać, z którą chcesz podjąć współpracę.

Warto jednak pamiętać, że warunki umów i wypłaty są różne w zależności od kampanii i marki.

Prezenty wideo TikTok

TikTok nagradza także twórców za regularne publikowanie wysokiej jakości treści. Widzowie mogą reagować na filmy, doceniając w ten sposób wysiłek twórcy. Prezenty wideo na TikToku stały się popularnym sposobem na rozwijanie grona odbiorców i zarabianie dla początkujących TikTokerów.

Otrzymujesz dostęp do „diamentów” – wirtualnej waluty TikToka. Za każdym razem, gdy użytkownik wysyła wirtualny prezent, zdobywasz diament. Po zgromadzeniu wystarczającej ilości diamentów, możesz wymienić je na realne pieniądze.

Napiwki TikToka

Innym dobrym sposobem zarabiania jako twórca jest funkcja dawania napiwków na TikToku. Widzowie mogą przesyłać napiwki bezpośrednio na konto twórcy, jeśli podoba im się jego treść i chcą go wesprzeć.

Ta funkcja, wprowadzona pod koniec 2021 roku, umożliwia użytkownikom przesyłanie napiwków w wysokości od 5 do 15 dolarów ulubionemu twórcy. Dodatkowo, jeśli chcą, mogą przesłać dowolną kwotę, zwiększając potencjalne zarobki twórców z tytułu napiwków.

Podobnie jak w przypadku Funduszu dla Twórców, ta opcja również wymaga posiadania co najmniej 100 000 obserwujących oraz utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania w publikowanych filmach.

Napiwki na TikToku są jednak dostępne tylko dla twórców, którzy ukończyli 18 lat.

Prezenty w transmisjach na żywo TikTok

Podobnie jak funkcja „Prezenty wideo”, „Prezenty na żywo” to kolejna świetna metoda zarabiania pieniędzy na TikToku. Użytkownicy mogą w ten sposób okazać wdzięczność twórcy podczas sesji na żywo, klikając opcję „Prezent”. Pamiętaj, że aby otrzymywać prezenty, musisz włączyć tę funkcję.

W przypadku twórców z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii lub UE TikTok zastępuje „Politykę dotyczącą przedmiotów wirtualnych” polityką „Monety i nagrody”. Użytkownicy, którzy kupują monety, mogą następnie użyć ich do zakupu wirtualnych przedmiotów dla swojego ulubionego twórcy.

Sprzedaż w sklepie TikTok

Jedną z najpopularniejszych metod zarabiania na TikToku jest sprzedaż własnych produktów. Dzieje się tak, ponieważ ludzie mogą identyfikować się z Twoją marką i chętnie stają się jej częścią. Możesz także skorzystać z tej opcji, aby zdywersyfikować swoje dochody i zbudować zaangażowaną społeczność online.

Jako twórca możesz połączyć swoje konto biznesowe na TikToku z platformami e-commerce takimi jak Shopify, Bigcommerce i Ecwid, aby rozpocząć sprzedaż online.

Dodatkowo, funkcja „Sklep TikTok” to kolejny doskonały sposób na sprzedaż produktów na TikToku. Możesz zaprezentować swoje produkty w następujących miejscach:

  • Filmy na kanale.
  • Zakładka prezentacji produktu.
  • Transmisje wideo na żywo.

Marketing afiliacyjny

Chociaż sprzedaż własnych produktów jest świetną opcją, nie zawsze musisz je posiadać. Dołączenie do programu partnerskiego na TikToku może być doskonałą strategią zarabiania pieniędzy.

Możesz publikować treści zawierające linki do produktów innych firm. Za każdym razem, gdy ktoś dokona zakupu przez Twój link partnerski, otrzymasz procent prowizji.

Dobrym sposobem na kierowanie ruchu do linków partnerskich jest tworzenie autentycznych treści i umieszczanie ich w swoim profilu. TikTok Affiliate to korzystny program zarówno dla twórców, jak i firm.

Promocje piosenek

Zarabiasz na dodawaniu piosenek do swoich filmów? Brzmi niewiarygodnie? A jednak tysiące twórców zarabia na wykorzystywaniu popularnych utworów w swoich klipach.

Jeśli masz duże grono fanów i wysoki poziom zaangażowania, muzycy chętnie zapłacą Ci za promowanie ich utworów w Twoich filmach.

Co więcej, możesz także publikować swoje własne utwory na platformie TikTok.

Uruchamianie reklam TikTok

Około 43% użytkowników TikToka jest w wieku od 18 do 24 lat. Dlatego TikTok jest świetną platformą dla marek i firm, które chcą promować swoje produkty wśród pokolenia Z. Platforma reklamowa TikTok oferuje szereg zaawansowanych narzędzi, które pomogą Twoim reklamom dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Możesz wybierać spośród różnych formatów reklam, kierując je do osób w oparciu o wiek, lokalizację, zainteresowania i inne kryteria. Jako twórca możesz wybrać to, co najbardziej Ci odpowiada.

Dodatkowo, możesz również zwiększać liczbę wyświetleń swojego profilu i obserwujących, publikując reklamy ukierunkowane na platformie.

Oto niektóre z popularnych formatów reklamowych stosowanych na TikToku:

  • Filmy in-feed: tego rodzaju reklamy wideo pojawiają się na stronie „Dla Ciebie” użytkowników należących do Twojej grupy docelowej.
  • Przejęcia marki: ten format reklamy wyświetla się na całym ekranie przez kilka sekund, zanim przełączy się z powrotem na wideo in-feed.

Na TikToku dostępnych jest wiele innych formatów reklam, które pozwalają na sprzedaż produktów cyfrowych i fizycznych.

Sponsorowane posty

Marki często nawiązują współpracę z twórcami w ramach różnorodnych kampanii promujących produkty i marki. W ten sposób mogą sponsorować posty bezpośrednio na profilu twórcy. W ramach tych kampanii marki płacą twórcom za organiczne promowanie swoich produktów za pomocą serii postów.

Jeśli posty zyskają popularność, możesz je dalej wzmacniać, aby zwiększyć zaangażowanie i zasięg, a co za tym idzie, zwiększyć swoje stawki i zarobki.

Darowizny i finansowanie społecznościowe

Crowdfunding to kolejna popularna opcja tworzenia nowych, wysokiej jakości treści bez obawy o finanse. Jako twórca możesz przyjmować drobne kwoty w formie darowizn podczas sesji TikTok LIVE.

Dodatkowo, możesz założyć konto na platformie Patreon, aby otrzymywać wsparcie finansowe w zamian za materiały zza kulis i treści premium.

Załóżmy, że chcesz założyć własną firmę. Co zrobisz, aby zbadać rynek? Jako twórca możesz również skorzystać z metod finansowania społecznościowego, aby sprawdzić wykonalność swojego pomysłu.

Możesz też prowadzić kampanie promocyjne na swoich kontach na TikToku, aby zbudować grupę odbiorców dla swojego pomysłu.

Rozwijanie i sprzedaż kont TikTok

Oprócz wymienionych wcześniej metod, możesz zarabiać na TikToku, rozwijając i sprzedając konta niszowe. To dobre rozwiązanie, jeśli masz talent do budowania grona odbiorców i potrafisz organicznie rozwijać konta.

Aby skutecznie sprzedawać konta na TikToku, musisz skupić się na tematach, które są interesujące dla kupującego i na których może on długoterminowo publikować treści oraz utrzymywać zaangażowanie.

Marki, które planują zakup tematycznych profili na TikToku, przeprowadzają dokładną analizę. Konto z tysiącami obserwujących, ale bardzo niskim zaangażowaniem, może okazać się dla nich bezwartościowe.

Mając to na uwadze, jeśli chcesz sprzedawać konta na TikToku, musisz robić to tylko markom, które są zgodne z tematyką Twojego profilu i odbiorcami.

Podsumowanie

TikTok to szybko rozwijająca się platforma z miliardami użytkowników. Coraz większa liczba twórców traktuje ją poważnie, a popularność krótkich, błyskawicznie rozprzestrzeniających się treści stwarza doskonałe możliwości monetyzacji kreatywności.

Dzięki różnorodnym metodom zarabianie na TikToku stało się prostsze. Ponieważ platforma dąży do pogłębiania relacji między twórcą a konsumentem, przyszłość twórców treści takich jak Ty wygląda obiecująco.

Jeśli jesteś twórcą treści i poważnie myślisz o zarabianiu na TikToku, najlepszym rozwiązaniem może okazać się „TikTok Creator Fund”. Wystarczy jedynie zwiększyć liczbę obserwujących i publikować interesujące materiały. Inne opcje wiążą się z ryzykiem finansowym, szczególnie na początku kariery twórcy.

Mamy nadzieję, że te informacje okażą się pomocne i że dzięki nim zaczniesz dywersyfikować swoje dochody jako twórca, wykorzystując potencjał TikToka.

Odkryj także najlepsze edytory wideo na TikToka, aby tworzyć oszałamiające efekty wizualne.


newsblog.pl