Jak zarabiać na TikToku w 2023 roku? – 12 sprawdzonych sposobów

TikTok to popularna platforma mediów społecznościowych, która zapewnia możliwości zarabiania pieniędzy. Po co więc czekać? Zanurz się i sprawdź sposoby zarabiania pieniędzy na TikTok jako twórca treści.

Szał na krótkie formy, wysoce wirusowe treści na TikTok był trendem i lawinowo w ciągu ostatnich kilku lat. Oprócz umożliwienia markom i twórcom łączenia się z odbiorcami, umożliwiło to także twórcom zarabianie na swoich treściach na platformie.

Mając ponad miliard użytkowników miesięcznie, platforma zaczęła nagradzać twórców na różne sposoby. Jeśli jako twórca masz około 10 000 obserwujących na platformie lub nawet 1 00 000 wyświetleń wideo w ciągu miesiąca, jest to doskonała okazja, aby wykorzystać swoją publiczność TikTok i przejść na wyższy poziom.

Tacy jak Khaby Lame (142 miliony obserwujących), Addison Rae (88,7 miliona obserwujących) i Zach King (77,5 miliona obserwujących) dobrze wykorzystali swoje konta TikTok, gromadząc wielomilionowe transakcje z markami i możliwościami za pośrednictwem platformy.

Zanim skupisz się na sposobach zarabiania pieniędzy za pomocą TikTok, musisz szczegółowo poznać inicjatywę TikTok „Creator Next”.

Program monetyzacji skoncentrowany na promowaniu twórców; tutaj jest wszystko, co musisz o tym wiedzieć.

Czym jest program „Creator Next” TikTok?

Zgodnie z TikTok, inicjatywa „Creator Next” została zaprojektowana, aby pomóc twórcom TikTok rozwijać się i zarabiać na swoich odbiorcach. Portal umożliwia twórcom dostęp do wszystkich funkcji zarabiania na TikTok, z których niektóre obejmują:

  • Fundusz dla twórców TikTok
  • Rynek twórców TikTok
  • Prezenty na żywo i wideo
  • Porady

Aby dołączyć do programu, musisz spełnić następujące kryteria kwalifikacyjne:

  • Powinieneś mieć określoną liczbę obserwujących (zwykle ponad 1000)
  • Powinieneś był opublikować co najmniej trzy razy w ciągu ostatnich 30 dni.
  • Powinieneś mieć ukończone 18 lat (19 lat w Korei Południowej i 20 lat w Japonii)
  • Musi mieć dobrą opinię zgodnie z „Wytycznymi dla społeczności TikTok i „Warunkami korzystania z usługi”.

Teraz, gdy jesteś świadomy możliwości, jakie ci oferuje, oto krótki, ale kompleksowy przewodnik zawierający różne metody zarabiania pieniędzy na TikTok:

Fundusz dla twórców TikTok

Użytkownicy, którzy zgromadzili znaczną liczbę obserwujących na TikTok, mogą rozważyć dołączenie do „TikTok Creator Fund” – inicjatywy firmy, która ma pomóc twórcom zarabiać na platformie.

Fundusz o wartości 200 milionów dolarów został uruchomiony w 2020 roku, aby dać twórcom szansę na wykorzystanie swojego głosu i kreatywności do rozwoju kariery.

Przychody z Funduszu Twórców mogą się różnić w zależności od użytkownika i często są obliczane z uwzględnieniem następujących czynników:

  • Wielkość widowni
  • Częstotliwość wysyłania
  • Rodzaj zaangażowania generowanego na postach użytkownika

Proces kwalifikacyjny jest dość surowy, a tworzenie treści i rozwijanie konta zajmuje dużo czasu i konsekwencji.

Rynek twórców TikTok

Twórcy na platformie mogą wykorzystać „Creator Marketplace” do współpracy z markami z różnych kategorii. Podobnie jak Creator Fund, rynek ma również określone kryteria kwalifikujące do korzystania z tej funkcji.

Obecna baza danych zawiera ponad 8 milionów aktywnych twórców w 24 krajach i regionach na TikTok. Jako twórca zwykle otrzymujesz zaproszenia od marek w aplikacji, a następnie możesz wybrać markę, z którą chcesz współpracować.

Musisz jednak zrozumieć, że kontrakty i wypłaty są różne dla każdej kampanii i marki.

Prezenty wideo TikTok

TikTok nagradza również twórców za regularne tworzenie wysokiej jakości treści na platformie. Obserwatorzy mogą reagować na filmy, doceniając twórcę za jego wysiłek. Prezenty wideo TikTok stały się niezwykle popularną metodą dla początkujących TikTokerów na powiększanie grona odbiorców i zarabianie na nich.

Otrzymujesz również dostęp do „diamentów” – wirtualnej waluty TikTok; za każdym razem, gdy użytkownik wysyła wirtualny prezent, zdobywasz diament. Gdy uzbierasz wystarczającą liczbę diamentów, możesz wymienić je na nagrody pieniężne.

Wskazówki TikToka

Innym dobrym sposobem na zarabianie pieniędzy jako twórcy jest funkcja dawania napiwków w TikTok. Widzowie mogą bezpośrednio wysyłać wskazówki na konto twórcy, jeśli podoba im się ich treść i chcą wesprzeć twórcę.

Ta funkcja została uruchomiona pod koniec 2021 roku i umożliwiała użytkownikom przekazanie napiwku od 5 do 15 dolarów ulubionemu twórcy. Co więcej, jeśli chcą, mogą również wpłacić niestandardową kwotę, zwiększając szanse twórców na zarobienie dobrych pieniędzy jako napiwków.

Podobnie jak w przypadku Funduszu dla twórców, te wskazówki również wymagają posiadania co najmniej 100 000 obserwujących, oprócz stałego wskaźnika zaangażowania w klipy.

Jednak funkcja TikTok Tips dotyczy tylko twórców, którzy ukończyli 18 lat.

TikTok Prezenty na żywo

Podobnie jak funkcja „Prezenty wideo”, opcja TikTok Live Gifting to kolejna świetna metoda zarabiania pieniędzy na TikTok. Użytkownicy mogą okazać wdzięczność za pomocą tej opcji, po prostu klikając opcję „Prezent” podczas sesji na żywo. Należy zauważyć, że musisz włączyć tę funkcję, aby zacząć otrzymywać prezenty.

W przypadku twórców z Wielkiej Brytanii, Szwajcarii lub UE TikTok zastępuje „Politykę dotyczącą przedmiotów wirtualnych” polityką „Monety i nagrody”. Użytkownicy, którzy kupują monety, mogą następnie użyć ich do zakupu wirtualnych przedmiotów dla swojego ulubionego twórcy.

Sprzedaż w sklepie TikTok

Jedną z najpopularniejszych metod zarabiania pieniędzy na TikTok jest sprzedaż towarów. To dlatego, że ludzie mogą rezonować z Twoją marką i czuć się komfortowo, czyniąc ją częścią swojej garderoby. Możesz również skorzystać z tej opcji, aby zdywersyfikować swoje dochody i zbudować zaangażowaną publiczność online.

Jako twórca możesz również połączyć swoje konto TikTok Business z platformami eCommerce, takimi jak Shopify, Bigcommerce i Ecwid, aby rozpocząć sprzedaż online.

Ponadto funkcja „Sklep TikTok” to kolejny doskonały sposób na sprzedaż produktów na TikTok. Możesz zaprezentować swoje produkty w następujących miejscach:

  • Filmy w kanale
  • Zakładka prezentacja produktu
  • W strumieniu wideo na żywo.

Marketing afiliacyjny

Chociaż sprzedaż towarów jest świetną opcją, nie zawsze musisz posiadać produkty. Dołączenie do programu partnerskiego Tiktok w niszy może być doskonałą strategią zarabiania pieniędzy na TikTok.

Możesz publikować treści z linkami do produktów innych firm. Za każdym razem, gdy ktoś kupi link partnerski, otrzymasz procent jako prowizję.

Dobrym sposobem na przekierowanie ruchu do tych linków partnerskich jest tworzenie treści organicznych, oprócz umieszczania ich w swoim profilu. TikTok Affiliate to dobry program zarówno dla twórców, jak i firm.

Promocje piosenek

Zarabiasz na dodawaniu piosenek do swoich filmów? Brzmi niewiarygodnie? Ale tysiące twórców zarabia teraz za wykorzystywanie popularnych utworów w swoich klipach.

Jeśli masz wielu fanów i zaangażowanie, muzycy chętnie płacą za promowanie ich piosenek w Twoich filmach.

Co więcej, możesz także publikować swoje bity i piosenki na platformie TikTok.

Uruchom reklamy TikTok

Około 43% użytkowników TikTok jest w wieku od 18 do 24 lat. Dlatego TikTok jest świetną platformą dla marek i firm promujących swoje produkty dla pokolenia Z. Platforma reklamowa TikTok ma kilka potężnych narzędzi, które pomogą Twoim reklamom dotrzeć do szerszej publiczności.

Możesz wybierać spośród różnych formatów reklam, kierując reklamy do osób według wieku, lokalizacji, zainteresowań i innych czynników. Jako twórca możesz wybrać to, co najbardziej Ci odpowiada.

Ponadto możesz także generować wyświetlenia profilu i zwiększać liczbę obserwujących, wyświetlając reklamy ukierunkowane na platformie.

Oto niektóre z popularnych formatów reklam używanych w TikTok:

  • Filmy in-feed: tego rodzaju reklamy wideo pojawiają się na stronie „Dla Ciebie” użytkowników należących do Twojej grupy docelowej.
  • Przejęcia marki: ten format reklamy umożliwia jej rozszerzenie na szerokość całego ekranu na kilka sekund, zanim ostatecznie przełączy się z powrotem w wideo In-Feed.

Na TikTok istnieje wiele innych formatów reklam, za pomocą których można sprzedawać produkty cyfrowe i fizyczne na platformie.

Marki często współpracują z twórcami przy różnych kampaniach aktywujących produkty i marki. Dzięki temu mogą sponsorować posty bezpośrednio na profilu twórcy. Dzięki tym kampaniom marki mogą płacić twórcy za organiczną promocję swoich produktów za pomocą serii postów.

Jeśli posty zyskają na popularności, możesz je dalej zwiększać, aby zwiększyć zaangażowanie i zasięg organiczny, wykładniczo podnosząc ceny i dochody.

Darowizny i finansowanie społecznościowe

Crowdfunding to kolejna popularna opcja tworzenia nowych, wysokiej jakości treści bez uszczerbku dla aspektu finansowego. Jako twórca możesz przyjmować niewielkie kwoty jako darowizny podczas sesji TikTok LIVE.

Ponadto możesz również założyć konto Patreon, aby uzyskać wsparcie finansowe w zamian za kulisy i treści premium.

Załóżmy, że chcesz założyć własną firmę; co zrobisz, aby przetestować rynek? Jako twórca możesz również skorzystać z metod finansowania społecznościowego, aby przetestować wykonalność swojego pomysłu.

Co więcej, możesz także prowadzić kampanie promocyjne na swoich kontach TikTok, aby zbudować grupę odbiorców dla tego samego pomysłu.

Rozwijaj i sprzedawaj konta TikTok

Oprócz wyżej wymienionych metod, możesz zarabiać na TikTok, rozwijając i sprzedając niszowe konta TikTok. To dobry krok naprzód, jeśli masz smykałkę do budowania grona odbiorców i potrafisz organicznie powiększać konta.

Aby skutecznie sprzedawać konta TikTok, musisz skupić się na tematach niszowych, które są trwałe dla kupującego, ponieważ ułatwia to kupującemu konto dalsze publikowanie treści i utrzymanie zaangażowania.

Marki myślące o zakupie stron tematycznych TikTok przestrzegają ścisłej analizy due diligence. Możliwe, że konto z tysiącami obserwujących, ale z bardzo niskim zaangażowaniem, nie przyniesie im rezultatów.

Mając to na uwadze, jeśli chcesz sprzedawać strony tematyczne TikTok, musisz to robić tylko z markami, które są zgodne z celami Twojej strony i docelowymi odbiorcami.

Uwaga autora: przegląd

TikTok to szybko rozwijająca się platforma z miliardami użytkowników. Ponieważ kilku twórców poważnie zajmuje się platformą i rosnącym upodobaniem do krótkich, wirusowych treści, oferuje ona doskonałą okazję do zarabiania na kreatywności.

Dzięki tym wszystkim metodom zarabianie na TikTok stało się łatwiejsze. Ponieważ platforma dąży również do głębszej relacji twórca-konsument, przyszłość twórców treści takich jak Ty wygląda obiecująco.

Jeśli jesteś twórcą treści, który poważnie myśli o zarabianiu na TikTok, najlepszym rozwiązaniem jest „TikTok Creator Fund”. Wymaga jedynie zwiększenia liczby obserwujących i publikowania świetnych treści. Z kolei inne opcje wiążą się z elementem ryzyka finansowego, zwłaszcza na początku kariery twórcy treści.

Mamy nadzieję, że te spostrzeżenia były pomocne i że możesz zacząć dywersyfikować swoje dochody jako twórca, korzystając z nich i zarabiając na TikTok.

Odkrywasz także niektóre najlepsze edytory wideo TikTok, aby uzyskać oszałamiające efekty wizualne.