Jak zdalnie monitorować komputery pracowników w systemach Windows, Linux i Mac

Zmienia się sposób, w jaki pracujemy. Typowa przestrzeń biurowa rozszerzyła się teraz poza cztery ściany i zgrane zespoły. Praca zdalna, jak również zespoły zdalne, rozwijają się, ponieważ technologia pozwala pracownikom pracować z dowolnego miejsca i nadal być produktywnym i mieć stałą łączność. Wraz ze zmieniającą się przestrzenią roboczą zmieniają się również wymagania dotyczące tych przestrzeni i pracowników pracujących zdalnie. Po pierwsze, organizacje potrzebują bezpiecznego i etycznego sposobu zdalnego monitorowania komputerów pracowników.

Metoda stosowana do monitorowania pracowników nie może kolidować z codzienną pracą i powinna dawać dokładny obraz wydajności pracownika. Ponadto stosowane metody nie powinny wymagać dużych zasobów, aby mogły działać również w systemach o średniej i niskiej jakości.

Jak działa oprogramowanie do monitorowania komputera?

Oprogramowanie do monitorowania komputerów twierdzi, że robi wiele rzeczy; monitoruj produktywność, rejestruj godziny, oznaczaj obecność, nagrywaj ekrany, monitoruj aktywność w sieci i nie tylko. Pytanie brzmi, jak działają te aplikacje i jak to się wszystko odbywa?

Oprogramowanie do monitorowania Internetu

Monitor aktywności komputera to złożona aplikacja, ale jest też inteligentna. Weź przykład monitorowania wydajności. Pracodawcy mogą wybierać aplikacje, które są używane do zadań związanych z pracą, np. Slack, i mogą umieszczać na czarnej liście aplikacje, które nie są związane z pracą, np. Steam. Mogą zrobić to samo dla różnych domen, więc kiedy pracownicy odwiedzają serwisy społecznościowe, jasne jest, że nie jest to zadanie związane z pracą i liczy się do bezproduktywnego czasu.

Oprogramowanie do śledzenia pracowników

Oprogramowanie monitorujące komputer monitoruje, kiedy pracownik jest aktywny, pracuje i na swoim stanowisku pracy. Organizacje, które nie używają oprogramowania do monitorowania komputerów, polegają na tym, że pracownicy logują się do aplikacji czatu jako znak, że są „w pracy”. Oprogramowanie do monitorowania pracowników podchodzi do tego inaczej; nie tylko sprawdza, czy pracownik jest online, ale także sprawdza, czy jest aktywny lub bezczynny. Monitorowanie aktywności nie ogranicza się tylko do kilku aplikacji, ale raczej rozszerza się na cały system, dzięki czemu niezależnie od tego, z której aplikacji korzysta pracownik, można stwierdzić, czy aktywnie pracują, czy nie. To świetny sposób na śledzenie przepracowanych godzin i automatyczne rejestrowanie obecności.

Nagrania ekranowe

Aplikacja do monitorowania komputera uruchamia w tle rejestrator ekranu. Niektóre aplikacje mogą wykonywać okresowe zrzuty ekranu, podczas gdy inne nagrywają filmy przedstawiające aktywność na ekranie. Nagrania i / lub zrzuty ekranu są opatrzone sygnaturą czasową, dzięki czemu organizacje mogą przeglądać aktywność w określonym dniu i godzinie.

Kickidler

Jeśli jesteś organizacją, która chce zdalnie monitorować swoich pracowników, zalecamy skorzystanie z Kickidler. Sprawdza wszystkie właściwe pola i ma kilka świetnych funkcji do uruchomienia.

Elastyczne czasy i frekwencja

W przypadku pracowników zdalnych elastyczne godziny pracy są często częścią mieszanki, ale wyjątkowo trudno jest śledzić przepracowane godziny i codzienną obecność, gdy pracownicy pracują w różnych godzinach. Jeśli podzielą dzień pracy na dwie odrębne części, tym trudniej będzie obliczyć, ile godzin dziennie przepracowano. Ostatecznie może to stwarzać problemy zarówno dla pracowników, którzy mogą stracić na wynagrodzeniach za nadgodziny, jak i dla pracodawców, którzy potrzebują pracowników do spełnienia minimalnych dziennych, tygodniowych lub miesięcznych celów godzin pracy.

Kickidler świetnie śledzi liczbę przepracowanych godzin, nawet jeśli są one podzielone na mniejsze części w ciągu dnia. Posiada również automatyczny system rejestrowania obecności, który nie wymaga żadnej interwencji ani weryfikacji ze strony pracowników, co pozwala im na pominięcie tego typu mniejszych zadań i skupienie się na pracy.

Szkolenie i rozwiązywanie problemów

Kickidler może rejestrować aktywność ekranu na monitorowanych komputerach i jako taki służy jako doskonałe narzędzie umożliwiające pracodawcom szkolenie i przeglądanie z pierwszej ręki wiedzy pracownika i zrozumienia jego zadań. Ponadto, ponieważ systemy są monitorowane, firmy mogą zapewnić zdalną pomoc informatyczną i dokładniej rozwiązywać problemy przy użyciu dostępnych danych. Pracownicy nie muszą ograniczać się do robienia zrzutów ekranu i podejmowania kroków w celu odtworzenia wszelkich problemów, których mogą doświadczyć.

Łagodzenie skutków katastrof i pomoc w przypadku katastrof

Kickidler może być używany do rejestrowania pewnych działań związanych ze słowami kluczowymi, np. Jeśli pracownik użyje słowa „torrent” w godzinach pracy. W przypadku zainfekowania systemu wirusem, kluczowe zarejestrowane zdarzenia, a także ogólna historia i dziennik aktywności pozwalają pracodawcom ocenić, co poszło nie tak, skąd mógł pochodzić wirus, i szybko zapewnić najlepszy i najszybszy sposób usunąć to. Sam Kickidler nie jest programem antywirusowym, jednak analizując niedawną aktywność na komputerze, może pomóc działowi IT firmy dowiedzieć się, z jakim rodzajem infekcji ma do czynienia i udzielić im informacji potrzebnych do znalezienia rozwiązania.

Dodatkowo, dla pracowników, którzy mają skłonność do zapominania swoich danych logowania lub są skłonni przestrzegać złych praktyk bezpieczeństwa, Kickidler może mieć oko na sposób postępowania z poufnymi informacjami i umożliwić organizacjom egzekwowanie zasad bezpieczeństwa w razie potrzeby.

Bezpieczeństwo

Firmom zajmującym się bardzo wrażliwymi danymi lub zastrzeżonymi informacjami Kickidler umożliwia im śledzenie pewnych działań, np. Które pliki są otwierane i jakie strony internetowe są odwiedzane. Jeśli pracownicy kopiują lub przesyłają poufne informacje, kierownictwo może wkroczyć i zapobiec kradzieży intelektualnej.

Narzędzie do współpracy

Kickidler to nie tylko narzędzie, które pomaga kierownictwu śledzić, co robią pracownicy zdalni. Może być używany do otrzymywania codziennych aktualizacji pracy i przekazywania ich reszcie zespołu. Zamiast zgłaszać pracowników indywidualnie o wykonanych zadaniach i innych pracowników oczekujących na aktualizacje, kierownictwo może korzystać z funkcji śledzenia aktywności Kickidlera, aby sprawdzać postęp prac i przekazywać je na czas.

Co więcej, w przypadku pracowników, którzy korzystają z elastycznego czasu pracy i nie są dostępni, gdy wymagana jest ich aktualizacja, raporty Kickidlera mogą być wykorzystane do wypełnienia postępu prac.

Korzyści prawne

Gdy pracownicy pracują z danymi wrażliwymi i kontaktują się bezpośrednio z klientami, są odpowiedzialni za zobowiązania podjęte przez firmę wobec wspomnianych klientów. W przypadku, gdy coś pójdzie nie tak, a klienci narzekają na postępowanie pracownika lub świadczoną usługę, nagrania i dzienniki zebrane przez KickIdler mogą zostać wykorzystane do ich uniewinnienia. Dodatkowo nagrania można wykorzystać, aby dowiedzieć się, co poszło nie tak i przeszkolić pracowników, jak unikać trudnych scenariuszy i / lub pracować z nimi. Ogólnie rzecz biorąc, zapewnia siatkę bezpieczeństwa, w której nie można składać fałszywych roszczeń i dostępnych jest wiele dowodów, aby szybko rozwiązać takie problemy.

Koszt

Kickidler kosztuje 9 USD miesięcznie, ale ma również plany na 3 i 6 miesięcy, które kosztują odpowiednio 24 USD i 30 USD. Ma również plany roczne z rocznym planem kosztującym 50 USD, trzyletnim planem kosztującym 100 USD i planem dożywotnim kosztującym 170 USD. Ceny te dotyczą jednej licencji, jednak dostępne są również opcje licencjonowania zbiorczego, które są tańsze.

Kickidler ma wersję demonstracyjną, która pozwala zobaczyć, jak działa aplikacja na komputerach Kickidler. Możesz ją wypróbować na własnym komputerze dzięki 14-dniowej wersji próbnej, która pozwala sprawdzić możliwości aplikacji, zanim użyjesz jej do monitorowania pracowników.

Monitorowanie a szpiegowanie

Ważne jest rozróżnienie między monitorowaniem a szpiegowaniem pracowników. Aplikacja monitorująca jest instalowana za pełną wiedzą i zgodą pracownika. Najlepiej, aby pracownicy byli świadomi wszelkich zasad firmy i wymagań dotyczących monitorowania, kiedy są zatrudniani. Najlepszą praktyką jest używanie aplikacji monitorujących w systemach dostarczonych przez firmę zamiast proszenia pracowników o dobrowolne zgłaszanie własnych urządzeń do użytku w pracy, a następnie instalowanie na nich aplikacji monitorujących.

Dlaczego pracodawcy monitorują pracowników?

Pracownicy często postrzegają oprogramowanie do zdalnego monitorowania jako narzędzie nadzoru, które będzie wykorzystywane do ich karania. Ważne jest, aby organizacje, które chcą zdalnie monitorować pracowników, wyjaśniły potrzebę oprogramowania. Współpraca ze zrozumieniem, dlaczego takie narzędzie jest niezbędne w ich pracy, przyczyni się do zdrowszej relacji między pracodawcą a pracownikiem.

Monitor aktywności komputera jest postrzegany jako coś, co ma tylko jednostronną korzyść, która sprzyja zarządzaniu i karze pracowników. Istnieje pewne piętno, które idzie bez tego, jednak pracownicy odnoszą korzyści z oprogramowania do zdalnego monitorowania. Po pierwsze, służy jako doskonałe narzędzie oceny, w przypadku gdy inne subiektywne narzędzia mogą zawieść. Pomaga również zapewnić lepsze szkolenia i często stanowi dobrą sieć ochrony prawnej dla pracowników, gdy coś pójdzie nie tak i istnieje niewiele dowodów, jeśli w ogóle, na to, że pracownik postąpił właściwie i nie popełnił błędu.

Piętno, jakie towarzyszy oprogramowaniu do zdalnego monitorowania, nie jest całkowicie bezpodstawne. Często skutkuje to utratą władzy, w której osoby na stanowiskach kierowniczych wykorzystują ją do mikrozarządzania pracownikami, a nawet ścigania ich za każdy najmniejszy błąd lub dostrzeżony błąd. W tym duchu nie tylko pracownicy muszą być na pokładzie z potrzebą oprogramowania do zdalnego monitorowania. Kierownictwo musi również zrozumieć i w razie potrzeby przeszkolić, że celem oprogramowania jest zwiększenie produktywności i automatyzacja przyziemnych zadań, takich jak rejestrowanie przepracowanych godzin, a nie nadzorowanie pracowników.

Czy monitorowanie komputerów pracowników jest legalne?

Wybierając rozwiązanie do zdalnego monitorowania, należy również zapoznać się z przepisami dotyczącymi monitorowania, nagrywania i rejestrowania w swoim kraju. Na przykład może być legalne śledzenie, której aplikacji, np. Przeglądarki, używa pracownik, ale może być nielegalne śledzenie, które strony internetowe odwiedzają lub jakie informacje (dane logowania itp.) Wprowadzają.

Kickidler ma tryb tajny, który pozwala na ciche działanie bez wiedzy pracowników, dzięki czemu można ich potajemnie monitorować, jeśli zajdzie taka potrzeba, ale mimo to mogą wiązać się z tym konsekwencje prawne.

Ryzyko mikrozarządzania

Kickidler daje obszerny wgląd w pracę poszczególnych pracowników i naturalne jest, że kierownictwo będzie chciało zwiększyć produktywność. Za pomocą Kickidlera można dowiedzieć się, co działa i jakie są dobre praktyki, ale jednocześnie wiąże się to z ryzykiem, że stanie się narzędziem mikrozarządzania.

Ważne jest, aby nie był używany jako narzędzie do nadzorowania każdego aspektu pracy. Na przykład nagrania ekranu nie powinny być używane jako narzędzie nadzoru, chyba że podejrzewa się rażące niewłaściwe zachowanie.