iOS

Jak zgłaszać recenzje spamu w App Store na iOS

Jedną z najtrudniejszych rzeczy do zrobienia na forach lub jakiejkolwiek platformie, która pozwala użytkownikom na publikowanie komentarzy / recenzji, jest ich moderowanie. Jeśli forum zacznie zapełniać się spamem, straci swoją wiarygodność. To samo dotyczy większości platform internetowych, które umożliwiają interakcję i tworzenie społeczności. Sklepy internetowe są często celem spamerów i jeśli recenzje zaczną wprowadzać w błąd, sklep na tym ucierpi. Oto, jak możesz zgłaszać recenzje spamu w App Store na iOS.

Zgłoś spam w App Store

Otwórz aplikację App Store na swoim iPhonie lub iPadzie i przejdź do strony aplikacji, która zawiera recenzję spamu. Znajdź recenzję spamu i dotknij jej i przytrzymaj. Pojawi się menu. W menu możesz oznaczyć recenzję jako pomocną, nieprzydatną lub zgłosić problem z nią.

Zanim przejdziesz dalej, upewnij się, że rozumiesz, czym jest spam i jaka jest nieprzydatna recenzja. Dokonaj rozróżnienia, zanim wybierzesz sposób działania. Jeśli masz pewność, że recenzja jest spamem, np. Recenzent mówi wszystkim, aby mikrofalowali swojego iPhone’a i naładuje się do 100% w ciągu dwóch minut, wybierz opcję „Zgłoś problem” w menu.

Kategorie App Store „budzą obawy” jako obraźliwe, niezwiązane z tematem, spam lub coś innego. Jeśli to spam, śmiało wybierz opcję „Wygląda na spam”. Będziesz mieć możliwość pozostawienia komentarza do swojego zgłoszenia. Po zakończeniu kliknij Prześlij.

Jeśli zdecydujesz się na inną opcję, np. Stwierdzenie, że recenzja jest obraźliwa, poświęć chwilę na rozważenie, czy rzeczywiście jest obraźliwa. Recenzent może użyć dosadnego języka w opinii, zwłaszcza jeśli dotyczy ona płatnej aplikacji lub płatnej funkcji w aplikacji. Trudno to zgłosić. To powiedziawszy, jeśli ten sam rodzaj recenzji zostanie pozostawiony w aplikacjach przeznaczonych dla dzieci, może to uzasadniać raportowanie. Kierując się najlepszą oceną, zgłaszaj coś jako obraźliwe.

Recenzja nie zostanie natychmiast usunięta, a recenzent i programista nie będą świadomi raportu ani komentarza, który na jej temat zostawiłeś. Nie ma osi czasu, kiedy Apple podejmie działania lub czy rzeczywiście podejmie jakiekolwiek działania. Recenzja może pozostać niezmieniona, jeśli Apple uzna, że ​​nie jest to spam (lub obraźliwy). W takim przypadku niewiele możesz zrobić. Jeśli spojrzysz na szerszy obraz, to w końcu jest to tylko recenzja aplikacji.