Jak znaleźć negatywne SEO?

Negatywne SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) można definiować na wiele sposobów.

Może to być próba wprowadzenia przez konkurenta nieprzyjemnych linków do Twojej witryny lub kradzieży linków z Twojej witryny, które działają dobrze. Negatywne SEO ma szerokie spektrum i obejmuje kradzież treści, podszywanie się pod markę i inne podobne aspekty.

Ogólnie rzecz biorąc, negatywne SEO wpływa na reputację, prestiż, ruch i ranking Twojej witryny w wynikach wyszukiwania.

W tym artykule starałem się omówić niektóre z najlepszych narzędzi, które pomogą Ci monitorować wszelkie negatywne instancje SEO, które mogą złamać wpływ Twojej marki.

Webmasterzy Google

Webmasterzy Google to jedno z najlepszych dostępnych na rynku narzędzi do wykrywania negatywnego SEO. Dzieli zawartość Twojej witryny na pięć głównych części.

  • Konfiguracja
  • Zdrowie
  • Ruch drogowy
  • Optymalizacja
  • Laboratorium

Kondycja, ruch i optymalizacja mają najbardziej krytyczne dane.

Google oferuje wiele narzędzi, które pomogą Ci uzyskać wgląd w SEO. Jeśli przypadkiem Twoja witryna zostanie przez kogoś zhakowana, Google oznaczy ją jako zainfekowaną w wynikach wyszukiwania. W przypadku takich złośliwych działań natychmiast otrzymasz alert, aby podjąć odpowiednie działania.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

  • Możesz uzyskać dostęp do statystyk wyszukiwania w google
  • Możesz uzyskać dostęp do najnowszych danych dotyczących linków przychodzących i linków wewnętrznych
  • Pokazuje również, jak przydatne są słowa kluczowe, na które kierujesz w swojej witrynie
  • Jeśli w Twojej witrynie zostanie wykryte złośliwe oprogramowanie, Narzędzia Google dla webmasterów natychmiast Cię powiadomią
  • GWT zapewnia wgląd w działania związane z przeszukiwaniem i indeksowaniem w witrynie
  • Sekcja map witryn pokazuje mapy witryn Twojej witryny znalezione w Google.
  • Dostępne są specjalne zaawansowane narzędzia, takie jak plik robots.txt, który pozwala wybrać preferowaną składnię domeny (z www lub bez www), która powinna być wyświetlana w wynikach wyszukiwania.

Monitoruj linki zwrotne to narzędzie SEO, które jest używane przez marketerów cyfrowych i przedsiębiorców internetowych do sprawdzania ich linków zwrotnych i rozpoznawania wysokiej jakości linków konkurencji.

Dzięki monitorowaniu linków zwrotnych możesz również sprawdzić rankingi słów kluczowych w Google.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

  • Automatycznie wysyła powiadomienie za każdym razem, gdy stracisz lub zarobisz link zwrotny
  • Łączy się z Twoim kontem Google Analytics i generuje wszystkie przydatne dane
  • Dzięki monitorowaniu linków wstecznych możesz sortować swoje linki wsteczne w kategorie, takie jak no-follow, meta no-follow, meta no-index, zablokowany robots.txt, przekierowania 302, niewłaściwa kotwica i błędy serwera nie znalezionych stron.
  • Zapewnia aktualizowane rankingi słów kluczowych co tydzień.
  • Co tydzień wysyła raport na podstawie zmian w rankingu Alexa, rankingu PageRank, liczbie zindeksowanych stron w Google i innych aspektach.
  • Jeśli Google ręcznie wysłał do Twojej witryny karę, możesz szybko filtrować złe linki za pomocą jednego z wbudowanych narzędzi.

Istnieje więcej narzędzi z linkami zwrotnymi, które mogą pomóc w strategii SEO.

SEO kognitywne

SEO kognitywne to doskonałe narzędzie do wykrywania i usuwania nienaturalnych i złych linków z profilu linków zwrotnych witryny, które mogą zaszkodzić reputacji witryny w wynikach wyszukiwania.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

  • CognitiveSEO ma pięknie zaprojektowany interfejs użytkownika, który pozwoli Ci zrozumieć proces analizy linków zwrotnych.
  • Skutecznie analizuje nienaturalne linki zwrotne i generuje raport, który powiadamia użytkowników o unikaniu kar ze strony wyszukiwarek.
  • Zawiera kompleksowy zestaw narzędzi SEO potrzebnych do zwiększenia widoczności witryny użytkownika i skutecznego generowania pożądanego ruchu.
  • Pomaga użytkownikom budować odpowiednie i dochodowe linki, które kierują ruchem i przyciągają ich klientów.
  • Dzięki CognitiveSEO możesz śledzić i zapisywać do 500 słów kluczowych.
  • Aby śledzić skuteczność bezpośrednich konkurentów, użytkownicy mogą umieścić adres URL swojej witryny wraz z adresami URL konkurentów.

Alerty Google

Alerty Google, bezpłatna usługa, która jest świetnym sposobem na informowanie Cię o konkretnych wydarzeniach, które pomogą Ci zachować oryginalność treści. Po wprowadzeniu wyszukiwanych haseł w polu, natychmiast otrzymasz wyniki.

Możesz także ustawić, aby były wysyłane na Twój e-mail, gdy się pojawią.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

  • Alerty Google umożliwiają monitorowanie wiadomości, blogów, filmów, dyskusji i książek, dzięki czemu nigdy nie przegapisz żadnych istotnych faktów, gdy musisz wygenerować nowe treści
  • Możesz kontrolować częstotliwość alertów, ustawiając Alerty Google tak, jak to się dzieje, raz dziennie lub raz w tygodniu
  • Możesz otrzymywać aktualizacje za pośrednictwem poczty e-mail lub utworzyć kanał RSS dla materiału
  • Jest w całości oparty na sieci. Aby uzyskać dostęp do Alertów Google, potrzebujesz tylko urządzenia z połączeniem internetowym

Otwórz profil linków SEO Profiler to BEZPŁATNE narzędzie analityczne do sprawdzania linków do stron, w tym złych linków. W sekcji Link Disinfection możesz stwierdzić, że wszystkie linki są szkodliwe.

Niektóre inne funkcje

  • OpenLinkProfiler ma swoje roboty sieciowe
  • Baza linków jest aktualizowana co 5 minut
  • Możesz wyeksportować do 200 000 linków na domenę
  • Sekcja stron zawiera szczegółowe informacje na temat najlepszych stron w danej domenie
  • Możesz także wyświetlić kontekst linku do przeszukiwanej domeny
  • LIS (Link Influence Score) informuje o źródle większości linków zwrotnych do Twojej witryny

Seobility

Z Seobility, możesz przeprowadzić audyt SEO i poprawić jego aspekty techniczne. Wiele osób zapomina o technicznej sekcji SEO, która może negatywnie wpłynąć na ranking witryny, ponieważ odpowiada za optymalizację różnych innych obszarów.

Dostajesz mnóstwo darmowych narzędzi, które pomogą Ci we wdrażaniu technicznych procedur SEO, takich jak skrócenie czasu ładowania witryny, sprawdzenie błędów gramatycznych w Twojej witrynie, naprawienie wszystkich uszkodzonych linków i wiele innych.

Przegląd najważniejszych wydarzeń

  • Funkcja sprawdzania SEO podświetli wszystkie możliwe błędy, które mogą mieć wpływ na Twoją kampanię SEO.
  • Kolejną świetną funkcją jest Sprawdzanie słów kluczowych, które daje wskazówki, jak zoptymalizować post na podstawie docelowego słowa kluczowego. Wszystko, co musisz zrobić, to podać adres URL i docelowe słowo kluczowe.
  • Dzięki funkcji porównania SEO możesz sprawdzić ranking swojej witryny w odniesieniu do witryny konkurencji.
  • Oferuje również usługę monitorowania, która indeksuje wszystkie linki do witryny i wysyła raporty zgodnie z problemami i rozwiązaniami.

SEMrush

Jedno ze słynnych kompleksowych narzędzi marketingowych, SEMrushma setki funkcji, w tym wykrywanie czynników ryzyka.

Możesz wyodrębnić toksyczne linki i wysłać je do Google, aby nie wpłynąć na ranking SEO Twojej witryny.

MOZ

Eksplorator linków autorstwa Moz pozwala szybko sprawdzić ogólny wynik spamu w danej domenie. Zawiera również listę linków przychodzących z ich wynikiem spamu, dzięki czemu wiesz, który link zwrotny jest zły do ​​podjęcia działań.

Ahrefs

Ta lista nie będzie kompletna bez dołączenia ahrefs— najlepsze narzędzie do analizy domeny, monitorowania i badania konkurencji.

Jeśli korzystasz z Ahrefs, zapoznaj się z tym szczegółowym przewodnikiem na temat złe linki.

Wniosek

Negatywne SEO jest niebezpieczne i należy regularnie sprawdzać, czy podjąć niezbędne działania. Mam nadzieję, że wymienione powyżej narzędzia pomogą określić ryzyko związane z Twoją witryną.

Podobał Ci się artykuł? Co powiesz na dzielenie się ze światem?