Jak zobaczyć, dlaczego Apple ładuje Twoją kartę kredytową

Wielu z nas tak się stało: patrzysz na wyciąg z karty kredytowej tylko po to, by znaleźć tajemniczą opłatę od Apple. Przy tak wielu usługach, subskrypcjach aplikacji i jednorazowych zakupach cyfrowych może być trudno zapamiętać, do czego służyło. Oto, jak możesz to rozgryźć.

Krok 1: Zrozumienie rodzajów opłat od Apple

Generalnie opłaty pobierane od Apple można podzielić na dwie kategorie: zakupy i subskrypcje. Zakupy są opłatami jednorazowymi, a subskrypcje powtarzają się przez pewien czas.

Oto kilka powodów, dla których Apple może obciążyć Twoją kartę:

Zakupy w App Store: pobrane na iPhone’a, iPada, Apple TV, Apple Watch lub Maca.
Zakupy multimediów w iTunes: obejmują muzykę, filmy, programy telewizyjne lub książki elektroniczne.
Zakupy sprzętu: dokonano dnia Apple.com lub w Apple Store.
Subskrypcje usług Apple: obejmują Apple Arcade, Apple News +, Apple TV +, pamięć masową iCloud, program Apple Developer Program lub program aktualizacji iPhone’a.
Subskrypcje aplikacji innych firm: są również rozliczane za pośrednictwem App Store.

Krok 2: Sprawdź swoją historię zakupów

Apple na to pozwala sprawdź historię transakcji za pośrednictwem iTunes, aplikacji Apple Music lub na iPhonie lub iPadzie. Jednak nie jest od razu oczywiste, jak znaleźć lub zrozumieć tę listę.

Apple często grupuje zakupy razem. Sprawdzając historię zakupów Apple Media, nie martw się, jeśli łączna opłata różni się od cen poszczególnych zakupionych produktów.

Wykonaj następujące kroki, aby sprawdzić zakupy multimediów na iPhonie lub iPadzie:

Otwórz ustawienia.”
Stuknij swoją nazwę u góry, a następnie stuknij „iTunes i App Store” (lub „Multimedia i zakupy” w systemie iOS 14 lub nowszym).
Stuknij swój Apple ID, wybierz „Wyświetl Apple ID” w wyskakującym okienku, a następnie stuknij „Historia zakupów”.

Kran

Zobaczysz listę wszystkich ostatnich zakupów posortowaną według daty. Przewiń i zobacz, czy którakolwiek z sum jest zgodna z opłatą na Twojej karcie. Jeśli tak, to znalazłeś winowajcę.

ZA

Wykonaj następujące kroki, aby sprawdzić zakup multimediów na komputerze Mac lub PC:

Otwórz iTunes lub aplikację Apple Music.
Na pasku menu kliknij „Konto”, a następnie wybierz „Wyświetl moje konto”.

Kliknij

Przewiń w dół do sekcji „Historia zakupów” i kliknij „Zobacz wszystko”. Następnie zobaczysz listę wszystkich zakupów multimedialnych Apple posortowanych chronologicznie. Możesz także sortować według daty zakupu lub przeglądać różne okresy, aby znaleźć konkretne opłaty odpowiadające tym na karcie kredytowej.

ZA

Krok 3: Sprawdź swoje subskrypcje

Warto również sprawdzić swoje subskrypcje usług Apple lub aplikacji innych firm. Często są to zarzuty, na które się zgodziłeś, ale o których zapomniałeś. Sprawdzając je, pamiętaj, że możesz łatwo anulować subskrypcję, której już nie potrzebujesz lub której nie potrzebujesz.

Aby sprawdzić swoje subskrypcje Apple na iPhonie i iPadzie, wykonaj następujące czynności:

Otwórz „Ustawienia” i kliknij swoje imię u góry.
Kliknij „Subskrypcje”. Zobaczysz listę wszystkich swoich subskrypcji Apple i możesz z niej zarządzać.

Plik

Dotknij dowolnej subskrypcji na liście, aby uzyskać więcej informacji na jej temat. Sprawdź, czy opłaty odpowiadają opłatom na karcie kredytowej. Możesz również anulować subskrypcję tutaj.

Aby sprawdzić subskrypcje Apple na komputerze Mac, wykonaj następujące czynności:

Otwórz Mac App Store i kliknij nazwę swojego konta w lewym dolnym rogu.
Kliknij „Wyświetl informacje” w górnej części okna.
W wyskakującym okienku przewiń w dół do sekcji „Subskrypcje” i kliknij „Zarządzaj”.
Kliknij „Edytuj”, aby zobaczyć więcej informacji o subskrypcji. Jeśli chcesz, możesz również anulować subskrypcję na ekranie szczegółów.

Plik

Firma Apple niedawno umożliwiła rezygnację z otrzymywania wiadomości e-mail o odnowieniu subskrypcji. Możliwe, że przypadkowo zmieniłeś to ustawienie i już ich nie otrzymujesz.

Aby upewnić się, że wiadomości e-mail o odnowieniu są włączone, otwórz „Ustawienia” i przejdź do Apple ID> Subskrypcje. Włącz przełącznik obok „Potwierdzenia odnowienia”, jeśli jest wyłączony.

Plik

Powinieneś teraz otrzymywać powiadomienia w przyszłości za każdym razem, gdy Apple obciąży Twoją kartę odnowieniem subskrypcji.

Krok 4: Sprawdź historię zakupów na Apple.com

Jeśli kupiłeś sprzęt Apple przez Internet, taki jak Mac, iPad, iPhone lub akcesoria, możesz sprawdzić historię zamówień z ostatnich 18 miesięcy na Stan zamówienia Apple stronie internetowej.

Aby się zalogować, musisz znać identyfikator Apple ID użyty podczas zakupu. Następnie możesz porównać wszelkie obciążenia z opłatami na karcie kredytowej.

Krok 5: Skontaktuj się ze Wsparciem Apple lub wystawcą karty kredytowej

Jeśli nadal nie możesz zidentyfikować obciążenia związanego z Apple na karcie, być może dzieje się tak dlatego, że interfejs rekordu zakupu jest tak zagmatwany. Może ktoś z Twojej rodziny kupił coś i zapomniał Ci o tym powiedzieć, a może jest to fałszywa opłata.

Jeśli nie możesz znaleźć opłaty w zapisach zakupów lub subskrypcji Apple, rozważ to kontaktując się ze Wsparciem Apple o tym.

Jeśli to się nie powiedzie, możesz skontaktować się z wystawcą karty kredytowej i zakwestionować obciążenie jako fałszywe. Należy jednak pamiętać, że firmy (w tym Apple) często blokują konta związane z obciążeniami zwrotnymi. Dlatego upewnij się, że obciążenie jest rzeczywiście fałszywe, zanim zgłosisz to wystawcy karty kredytowej.