Jak zrobić szpule na Instagramie i zwiększyć zaangażowanie, aby uzyskać lepszą obecność w mediach społecznościowych

Nie jest tajemnicą, że Instagram Reels został uruchomiony, aby konkurować z TikTokiem. I oczywiście skradli show.

Wraz z premierą Reels stał się ulubieńcem twórców i marek, którzy chcą zwiększyć swoją obecność w mediach społecznościowych. Aby wymienić tylko kilka:

  • Nike ma średnio 4,6 miliona wyświetleń na rolkę
  • Louis Vuitton ma średnio 7 milionów
  • Podczas gdy Red Bull France ma kilka Reels z ponad 2,4 milionami wyświetleń

Dziś dziesiątki i tysiące marek pielęgnują swoją obecność w mediach społecznościowych za pomocą Instagram Reels.

Czym więc są Reels i jak sprawić, by Instagram Reels stały się wirusowe?

W tym artykule przeprowadzimy Cię przez przewodnik krok po kroku, jak tworzyć Instagram Reels i zwiększać zaangażowanie w celu lepszej obecności w mediach społecznościowych.

Co to jest rolka na Instagramie?

Wprowadzone w sierpniu 2020 r. Reels to najszybciej rozwijająca się funkcja Instagrama na całym świecie. Jest to wieloklip wideo z lat 90., który użytkownicy mogą nagrywać i przesyłać z popularnymi utworami, nagranym dźwiękiem, filtrami, podpisami, naklejkami i interaktywnymi tłami.

Obecnie Instagram pozwala ludziom przesyłać Reels o rozmiarze do 4 GB. Biorąc pod uwagę 90-sekundową długość, 4 GB jest wygodnie wystarczające.

Jeśli mówimy o rozdzielczości, Instagram mówi, że rozdzielczość 9:16, czyli 1080 x 1920 pikseli (wideo HD w formacie pionowym), będzie najlepsza dla Reels.

Ciekawostka: najczęściej obserwowanym kontem producenta Reel jest Instagram, a następnie Cristiano Ronaldo.

Od samego początku marki wykorzystywały Reels do rozwijania kreatywności, wprowadzania produktów na rynek i zwiększania zaangażowania.

Znaczenie szpul na Instagramie dla zwiększenia zaangażowania

W rzeczywistości treści wideo są najbardziej preferowanym sposobem dotarcia do docelowych odbiorców. Oferuje wszechstronność i kreatywność, które marki mogą wykorzystać, aby się wyróżnić.

To powiedziawszy, zaręczyny Instagram Reels są tematem rozmów w mieście. I do pewnego stopnia to prawda!

Czy Reels są Twoimi schodami do zwiększania zaangażowania?

Zobaczmy.

W 2022 r. Instagram Reels mocno angażował twórców i marki. Wyniki były tak widoczne, że użytkownicy uznali, że algorytm jest stronniczy w stosunku do filmów, a zatem Reels uzyskał większy zasięg i zaangażowanie niż nieruchome obrazy.

W rzeczywistości złożono petycję, powołując się na to, że algorytm powinien być bardziej skoncentrowany na zdjęciach (i zebrał ponad 300 000 podpisów).

Reagując na to, dyrektor generalny Instagrama, Adam Mosseri, odniósł się do tego na początku 2023 roku. Mosseri powiedział:

„Myślę, że w 2022 roku zbytnio skupiliśmy się na wideo i popchnęliśmy ranking za daleko – i zasadniczo pokazaliśmy za dużo filmów i za mało zdjęć”.

Zdecydowanie więc Reels odegrały kluczową rolę w zwiększaniu zaangażowania w zeszłym roku.

Ale od tamtego czasu niewiele się zmieniło. Raport sporządzony przez Sprout Social Index wykazał, że krótkie filmy są najbardziej poszukiwanymi treściami w mediach społecznościowych.

źródło: Sproutsocial

W kategorii krótkich filmów Instagram Reels pokonuje wszystkie inne aplikacje do krótkich form wideo, jeśli chodzi o zaangażowanie, uzyskując globalną średnią 53 minut czasu oglądania na sesję.

Co oznacza 🥁

Jeśli chcesz zwiększyć zaangażowanie, ważne jest, aby włączyć Reels do swojej strategii w mediach społecznościowych. To powiedziawszy, zobaczmy, jak go zrobić.

Jak zrobić Instagram Reels – przewodnik krok po kroku

Krok 1. Zaplanuj swoją rolkę

Jeśli tworzysz Reel, aby zwiększyć zaangażowanie, ważne jest, aby to zaplanować. Co zaplanować?

  • Temat: Zacznij od popularnego tematu, który pasuje do Twojej marki – wskazówek dotyczących mody, przepisów kulinarnych lub treści informacyjnych.
  • Odbiorcy: Sprawdź, czy Twoi docelowi odbiorcy faworyzują temat/treść; korzystaj ze statystyk Instagrama, aby badać dane demograficzne istniejących odbiorców.
  • Wynik: Czego oczekujesz od Reel? Polubienia, komentarze, zapisy lub wiadomości prywatne. Upewnij się, że stworzyłeś wezwanie do działania zgodne z Twoim ostatecznym celem.

A potem spędź czas przeglądając Instagram, aby znaleźć inspirację od innych marek lub twórców. Gdy masz już wstępny szkic swojego dzieła, przejdź do następnego kroku.

Krok 2. Przejdź do Reels

Stuknij ikonę Reels na ekranie głównym.

Z zakładki Rolka

Stuknij ikonę Reels, a następnie kliknij znak kamery w prawym górnym rogu.

Z profilu na Instagramie

Odwiedź swój profil na Instagramie i kliknij znak (+) obok swojej nazwy użytkownika. Z listy rozwijanej wybierz Rolka.

Z aparatu Instagram Stories

Otwórz Instagram i kliknij (+) na dole pośrodku. Przewiń opcje, aby przejść do sekcji Reel.

Krok 3. Nakręć rolkę lub dodaj zewnętrzne filmy

Instagram Reels można nagrywać jako serię klipów, pojedyncze ujęcie lub nagrywać zewnętrznie, edytować za pomocą aplikacji do edycji bębnów innych firm i przesyłać.

Aby przesłać wideo z zewnątrz, kliknij znak + w lewym dolnym rogu.

Lub przytrzymaj kółko nagrywania w dolnej środkowej części ekranu, aby nakręcić rolkę. Jeśli chcesz utworzyć wiele klipów, zwalniaj przycisk nagrywania klatka po klatce, aby tworzyć małe fragmenty filmów.

Teraz możesz zobaczyć wiele narzędzi do edycji po lewej stronie ekranu.

Te narzędzia przydają się podczas tworzenia Instagram Reels. Zobaczmy, jak używać każdego z nich.

  • Muzyka: wyszukaj i dodaj utwór z biblioteki muzycznej Instagrama lub prześlij i wykorzystaj swój oryginalny dźwięk. Możesz nawet wybrać określoną część utworu, którą chcesz umieścić na Reel.
  • Efekty AR: Następnie możesz wybierać spośród szeregu filtrów lub efektów, aby uatrakcyjnić swoje Rolki. Instagram oferuje wiele z tych efektów.
  • Czas nagrywania: Używając tego, możesz ustawić czas trwania Reel w zakresie od 15 do 90 sekund maks.
  • Liczba klatek na sekundę: Możesz także kontrolować szybkość wideo (domyślnie 1x) w zakresie 0,3x, 0,5x, 1x, 2x, 3x lub 4x.
  • Timer: Timer umożliwia nagrywanie dowolnych klipów bez użycia rąk. Możesz ustawić odliczanie między naciśnięciem przycisku nagrywania a faktycznym rozpoczęciem nagrywania.

Następnie dostępna jest funkcja podwójnego aparatu, która umożliwia tworzenie Reels przy użyciu jednocześnie przedniego i tylnego aparatu.

Krok 4. Wyświetl podgląd i dodaj dodatkowe efekty AR

Po nagraniu lub przesłaniu zewnętrznego wideo naciśnij Dalej. Stąd możesz łatwo przycinać, zmieniać kolejność lub dodawać dodatkowe klipy.

Aby edytować Reel, kliknij Edytuj wideo w lewym dolnym rogu.

W tym miejscu możesz dodawać lub usuwać pojedyncze klipy z filmu. Ponadto możesz osobno dodawać wiadomości tekstowe do naklejek dla każdego klipu. Możesz także dostosować czas trwania każdego klipu lub całej rolki.

Jeśli wcześniej przegapiłeś jakieś opcje edycji, nadal możesz użyć kilku z nich z górnego paska.

Co więcej, możesz pobrać Reel i zapisać go w swojej galerii; na wypadek, gdybyś chciał go przesłać po pewnym czasie.

Krok 5. Udostępnij swoją rolkę na Instagramie

Po zakończeniu edycji kliknij Dalej.

W tej sekcji dostępne są następujące opcje udostępniania Reel.

  • Edytuj okładkę: dodaj okładkę do swojej rolki; działa to jako miniatura dla twojego Reel
  • Dodaj podpis: dołącz podpis opisujący treść w rolce; dodaj wezwania do działania i hashtagi, aby zwiększyć zaangażowanie w zasięg
  • Oznacz osoby: jeśli chcesz oznaczyć uchwyt na Instagramie dla płatnych lub bezpłatnych promocji
  • Udostępnij na FB przełączaj: jako produkt Meta, Instagram umożliwia przesyłanie Instagram Reels na Facebooku za pomocą jednego kliknięcia

Jak zwiększyć zaangażowanie za pomocą Instagram Reels

# 1. Trzymaj się trendu

Czy wiesz, że stopień zaangażowania jest wprost proporcjonalny do tego, ile razy udało Ci się przyciągnąć uwagę widzów?

Doskonałym sposobem na to jest podążanie za trendami. Poszukaj popularnych tematów w swojej niszy i zrób z nich Reel. Może to być wszystko – kulisy, opakowania produktów, tworzenie produktów, wyzwania, obławy biurowe itp.

Następnie przewiń Reels w sekcji Eksploruj i poszukaj popularnych utworów, które można włączyć do swojego Reel.

❓Szybkie pytanie: Jak rozpoznać, czy utwór muzyczny zyskuje na popularności?

👉 Instagram ma na to sposób! Podczas przewijania bębnów zwróć uwagę na dźwięki lub muzykę ze strzałką obok ich nazw. Strzałka wskazuje, że zyskują na popularności.

#2. Twórz oryginalne treści

Algorytmy zawsze faworyzują oryginalność, więc im bardziej jesteś kreatywny, tym lepszy będzie Twój post.

Nie robimy tego z powietrza.

Dyrektor generalny Instagrama udostępnił Instagram Reel, w którym podkreśla, jak ważne jest uznanie twórców za oryginalność. Z tego samego powodu oryginalne treści będą teraz miały wyższą pozycję w algorytmie Instagrama.

„Jeśli tworzysz coś od zera, powinieneś otrzymać więcej uznania niż w przypadku ponownego udostępniania czegoś, co znalazłeś od kogoś innego” – powiedział dyrektor generalny w Instagram Reel.

Powiedział również: „Zrobimy więcej, aby spróbować bardziej docenić oryginalne treści, szczególnie w porównaniu z ponownie publikowanymi treściami”.

#3. Trzymaj kołowrotek krótki i czysty

W idealnej sytuacji marki i twórcy mają maksymalnie 8 sekund na przyciągnięcie uwagi widzów. Jeśli w tym okresie zaczepią widza, prawdopodobnie dostaną zaręczyny. Aby to zrobić, bardzo ważne jest, aby Twój Reel był krótki i zawierał jasne wiadomości.

#4. Używaj właściwych hashtagów

Po wszystkich wysiłkach udało Ci się stworzyć Reel na popularny temat z popularną muzyką, zadziwiającą edycją i jasnym przesłaniem.

Ale jeśli nie masz odpowiednich hashtagów, Twój Reel nie dotrze do odbiorców, którym służy.

Biorąc to pod uwagę, Reels i posty w paszy są braćmi z tej samej matki, ale nie bliźniakami. I tak, wybieranie hashtagów, których używałeś do postów z obrazami, przyniesie tylko trochę pożytku dla Reels.

Co jest mądrzejsze? Skorzystaj z karty Eksploruj, aby znaleźć Reels, które odnoszą się do Twojej niszy, i przejrzyj hashtagi, których używają, aby uzyskać wyższą pozycję na stronie eksploracji.

Innym sposobem obejścia tego problemu jest wybranie hashtagów, które są zgodne z treścią Reel i wytycznymi dotyczącymi marki.

Na przykład rolka związana z podróżowaniem może zawierać hashtagi, takie jak – #traveling, #travelblogger, #traveldiary, #travelholic i inne.

💡Wskazówka: niektórzy twórcy uważają, że włączenie promocyjnych hashtagów, takich jak – #trending #viral #Reelinsta #explorepage #videooftheday #Reelsforyou – może pomóc zwiększyć zasięg Twoich Reels

#5. Używanie podpisów i nakładek tekstowych

Rolki są krótkie i często przekazanie trzech kluczowych elementów treści Reel – informacji, rozwiązania i następnego kroku staje się przytłaczające.

Jednocześnie bardzo ważne jest, aby treści były jak najbardziej przyjazne dla użytkownika, co obejmuje dodawanie napisów w jakiejś formie.

Czasami widzowie wyciszają dźwięk podczas przewijania na IG. Jest to zgodne z raportem, który mówi, że 69% treści wideo jest domyślnie oglądanych z wyciszonym dźwiękiem.

Dlatego dodanie tekstu ekranowego i napisów do Reels pozwala przekazać wiadomość i lepiej zaangażować użytkowników. Aby uprościć sprawę, Instagram zawiera opcję napisów podczas edytowania Reel.

Co więcej, dodanie nakładek tekstowych i dobrych napisów pomaga tworzyć Reels bez dźwięku i nadal skuteczne.

#6. Używanie właściwych wezwań do działania

Wiadomo, że Instagram Reels są bardziej skuteczne niż posty tekstowe. Badanie wykazało, że Reels zapewniają większy zasięg i zaangażowanie niż te drugie.

Dlatego posiadanie odpowiedniego wezwania do działania, podobnie jak posty karuzelowe, może zwiększyć liczbę konwersji. Możesz dodać wezwanie do działania, aby polubić, udostępnić, skomentować lub przekierować użytkowników do linku.

Możesz to zrobić na dwa sposoby, umieszczając tekstowe lub głosowe wezwanie do działania na końcowej klatce filmu lub w podpisie. Lub weź bezpieczną stronę – połóż go po obu stronach, tak jak zrobił to newsblog.pl ze swoimi kołowrotkami.

#7. Współpracuj z innymi twórcami

Później w 2021 roku Instagram wprowadził funkcję współpracy dla statycznych postów, filmów i Reels. Ta funkcja umożliwia współpracę twórców i marek. Oznacza to, że współpracujący Reel będzie wyświetlany jednocześnie na kontach twórcy i partnera.

Podobnie oba konta będą udostępniać wszystkie komentarze, polubienia i udostępnienia. Teraz może ci to pomóc w trzech rzeczach:

  • Dotrzyj do szerokiego grona odbiorców
  • Generuj lepsze zaangażowanie
  • Zbieraj więcej na wyprzedażach

Poza tym współpraca przy Reels jest naprawdę łatwa; wykonaj czynności wymienione powyżej, aby utworzyć rolki; w ostatnim kroku, kiedy dodajesz podpisy i obrazy okładek, stuknij Oznacz osoby i wybierz opcję zapraszania do współpracy.

Na dzisiejszym konkurencyjnym rynku, gdzie Kołowrotki nie są tajemnicą, promocja jest bardziej koniecznością.

Jeśli znasz reklamy Instagram Stories, możesz łatwo dowiedzieć się, jak działają reklamy Instagram Reel. Jest podobny do reklam Stories i będzie wyświetlany między poszczególnymi Rolkami na karcie Rolki i w kanale Eksploruj Rolki.

Najlepsze jest to, że możesz zwiększyć określony Reel lub stworzyć kampanię reklamową.

Dzięki obu promocjom możesz dotrzeć do potencjalnej publiczności wynoszącej 675,3 mln użytkowników – podłoga jest coraz większa.

Wreszcie, promowanie Reel pozwala zostać zauważonym przez właściwą grupę docelową. W rezultacie pozwala na pozyskanie zaangażowania od właściwych osób i zwiększa szansę na przekształcenie ich w leady.

Podsumowanie

Przede wszystkim ważne jest, aby tworzyć Reels, które dobrze współgrają z odbiorcami. W tym celu możesz wykorzystać spostrzeżenia Instagram Reel, aby śledzić te liczby, aby zobaczyć, z jakim stylem Reel Twoi obecni obserwatorzy są najbardziej zaangażowani. Następnie naśladuj ten styl podczas tworzenia reklam na Instagram Reels.

Możesz również sprawdzić ten przewodnik po rozwoju Instagrama.