Kamera internetowa nie wyświetla się w Menedżerze urządzeń w systemie Windows 10 (FIX)

Kamery internetowe są prawie w całości plug & play. W niektórych rzadkich przypadkach, np. Jeśli używasz wysokiej klasy kamery internetowej Logitech, może być konieczne zainstalowanie specjalnej, zastrzeżonej aplikacji, aby korzystać ze wszystkich jej funkcji, ale nadal będzie działać. W przypadku wewnętrznych kamer internetowych, tj. Wbudowanych w system, tak naprawdę nie trzeba niczego instalować. Są one wykrywane automatycznie i działają, nawet jeśli masz świeżą instalację systemu Windows 10.

Nie możesz znaleźć kamery internetowej w Menedżerze urządzeń?

Jeśli podłączyłeś kamerę internetową do komputera z systemem Windows 10, ale nie działa lub nie wyświetla się w Menedżerze urządzeń, oto kilka rzeczy, które możesz spróbować naprawić.

Kamera internetowa może pojawiać się w różnych grupach urządzeń w Menedżerze urządzeń. Sprawdź następujące grupy, aby ustalić, że jej tam nie ma.

  1. Aparaty fotograficzne
  2. Urządzenia obrazujące
  3. Urządzenia USB / koncentrator urządzeń USB

Jeśli sprawdziłeś powyższe grupy urządzeń w Menedżerze urządzeń i nie znalazłeś swojej kamery internetowej, możesz wypróbować następujące rozwiązania.

Jak naprawić brakujące urządzenia do przetwarzania obrazu w Menedżerze urządzeń?

1. Włącz kamerę internetową w Ustawieniach

Otwórz aplikację Ustawienia i przejdź do grupy ustawień Prywatność. Wybierz kartę Aparat. Twój aparat powinien zobaczyć komunikat „Dostęp do kamery dla tego urządzenia jest włączony”. Jeśli nie, oznacza to, że aparat jest wyłączony. Kliknij przycisk Zmień i włącz go. Uruchom ponownie komputer.

2. Narzędzie do rozwiązywania problemów z systemem Windows

Windows 10 ma ogólne narzędzie do rozwiązywania problemów z większością komponentów, sprzętu i oprogramowania. W przypadku kamery internetowej należy uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów ze sprzętem i urządzeniami. Wykonaj poniższe kroki;

  1. Naciśnij skrót klawiaturowy Win + R, aby otworzyć okno uruchamiania.
  2. W polu uruchamiania wpisz następujące polecenie i dotknij Ener
msdt.exe -id DeviceDiagnostic

Pozwól, aby narzędzie do rozwiązywania problemów uruchomiło się i wykryło problemy ze sprzętem. Zaakceptuj i zastosuj zalecane przez siebie zmiany, a następnie ponownie uruchom komputer.

3. Sprawdź dostępność aktualizacji sterowników

Jeśli kamera internetowa nie wyświetla się w Menedżerze urządzeń, sprawdzenie aktualizacji sterowników może być problemem, ale zawsze możesz sprawdzić dostępność aktualizacji za pomocą aktualizacji systemu Windows.

  1. Otwórz aplikację Ustawienia i przejdź do grupy ustawień Aktualizacja i bezpieczeństwo
  2. Przejdź na kartę Aktualizacje systemu Windows i kliknij przycisk Sprawdź aktualizacje

Jeśli zainstalowałeś nowy system Windows 10, prawdopodobnie warto poczekać kilka godzin. Niektóre zainstalowane sterowniki są ogólnymi lub najwcześniejszymi wersjami, jakie Windows 10 może znaleźć. Po pewnym czasie zaktualizują się samodzielnie. Zdarza się to najczęściej w przypadku sterowników audio, ale może tak być również w przypadku kamery internetowej.

Poszukaj aktualizacji sterownika i zainstaluj ją ręcznie. Sprawdź w witrynie producenta laptopa lub komputera stacjonarnego i zainstaluj zalecane sterowniki kamery internetowej.

4. Wyszukaj urządzenia

Możliwe, że system Windows 10 nie był w stanie wykryć kamery internetowej po aktualizacji sterownika. Otwórz Menedżera urządzeń i kliknij przycisk „Skanuj w poszukiwaniu zmian sprzętu”. Jeśli pojawi się kamera internetowa, Windows 10 prawdopodobnie również zainstaluje sterowniki. Uruchom ponownie komputer.

5. Ręcznie dodaj kamerę internetową

Możesz ręcznie dodać kamerę internetową do Menedżera urządzeń. Otwórz Menedżera urządzeń i wykonaj poniższe czynności;

  1. W Menedżerze urządzeń wybierz Działania> Dodaj starszy sprzęt
  2. W oknie, które zostanie otwarte, kliknij Dalej.
  3. Wybierz „Zainstaluj sprzęt, który ręcznie wybieram z listy (zaawansowane)”
  4. Z listy typów urządzeń wybierz „Aparaty” i kliknij Dalej.
  5. Jeśli masz sterownik kamery internetowej, możesz kliknąć „Z dysku” i wybrać go. Jeśli nie, przejdź do następnego kroku.
  6. Zobaczysz listę urządzeń, które możesz zainstalować. Jeśli nie widzisz urządzenia, wróć do czwartego kroku i zamiast „Aparatów” wybierz „Urządzenia do przetwarzania obrazu”.
  7. Wybierz urządzenie z listy i kliknij Dalej.
  8. Po zainstalowaniu sterownika uruchom ponownie komputer.

6. Zainstaluj zastrzeżoną przez producenta aplikację kamery internetowej

Ten problem wydaje się być dość powszechny w systemach Dell i Dell ma do pobrania aplikację kamery internetowej. Nie trzeba używać kamery internetowej, ale jej zainstalowanie może spowodować jej wyświetlenie. Wizyta strona sterowników Dell, wprowadź model systemu lub znacznik serwisowy i znajdź aplikację. Po zainstalowaniu ponownie uruchom komputer.

Chociaż wspomnieliśmy tutaj o Dell, wielu innych producentów ma podobne aplikacje. Poszukaj aplikacji na stronie pomocy technicznej dla swojego systemu i zainstaluj ją.

7. Sprawdź BIOS

Niektóre zintegrowane kamery internetowe można wyłączyć w systemie BIOS. Jeśli ostatnio zaktualizowałeś BIOS, możliwe, że kamera internetowa została wyłączona. Uzyskaj dostęp do systemu BIOS w swoim systemie i szukaj wszystkiego, co jest związane ze sprzętem lub konfiguracją sprzętu. Jeśli Twoja kamera internetowa znajduje się na liście, upewnij się, że jest włączona i / lub działa. BIOS powinien dać ci jakieś wskazówki na ten temat. Jeśli nie widzisz kamery internetowej w systemie BIOS, spróbuj wykonać ostatni krok poniżej.

8. Sprawdź sprzęt

Jeśli niedawno naprawiłeś lub upuściłeś komputer, możliwe, że kamera internetowa została fizycznie odłączona. Poproś o sprawdzenie ponownie, a jeśli masz doświadczenie w obsłudze sprzętu, możesz samodzielnie otworzyć system i upewnić się, że wszystko jest nadal podłączone.

Wniosek

Czy któryś z tych działał? Mamy nadzieję, że rozwiązałeś problem z kamerą internetową, więc daj nam znać w komentarzach poniżej, który to był.