Kompletny przewodnik do identyfikacji fałszywych recenzji na Amazon

Nie możesz ufać każdemu produktowi z wieloma 5-gwiazdkowymi recenzjami na Amazon; wiele z nich nie ma 100% prawdziwych recenzji.

Fałszywe recenzje są powszechną praktyką we wszystkich usługach internetowych, a Amazon nie jest wyjątkiem. Chociaż jesteś trochę ostrożny, możesz przejrzeć fałszywe recenzje i podjąć rozsądną decyzję o zakupie na podstawie prawdziwych recenzji.

Prawdę mówiąc, recenzje są niezbędne, aby mniej popularni sprzedawcy mogli wprowadzać swoje nowe produkty. Nikt nie wypróbuje produktu na Amazon z zerową lub niską liczbą recenzji, bez względu na to, jak dobry może się wydawać. Dlatego sprzedawcy kupują fałszywe recenzje, aby uzyskać wczesny wzrost lub zachować świeżość produktu dzięki okazjonalnym fałszywym recenzjom. Sprzedawcy dokładają nawet starań, aby kupować negatywne fałszywe recenzje swoim bezpośrednim konkurentom, aby zniechęcić konkurencję.

Jeśli nie chcesz dać się zwieść takim praktykom, mogę pomóc Ci zidentyfikować fałszywe recenzje na Amazon, rozumiejąc, w jaki sposób powstają fałszywe recenzje i jakie są kluczowe prezenty.

Jak działają fałszywe recenzje na Amazon?

Zanim powiem Ci, jak rozpoznać fałszywe recenzje, dobrze jest wiedzieć, jak działa rynek fałszywych recenzji. Fałszywe recenzje można łatwo kupić online za niewielką cenę, darmowy produkt lub produkt ze zniżką. Amazon od dawna walczy z takimi praktykami. Nawet pozwał serwisy internetowe świadczące takie usługi, i nawet indywidualni fałszywi recenzenci. Jednak całkowite unieważnienie fałszywych recenzji jest niemożliwe, a sprzedawcy i fałszywi recenzenci zawsze znajdują wspólne podstawy, aby kontynuować tę praktykę.

Wystarczy spojrzeć na strony takie jak Recenzjesub lub Recenzja Amzon; pozwalają każdemu tanio kupić fałszywe recenzje lub otrzymać je za darmo w zamian za fałszywą recenzję własną. Nawet jeśli te strony internetowe zostaną zamknięte, nikt nie powstrzymuje sprzedawców i fałszywych recenzentów przed zawieraniem umów prywatnie lub przez media społecznościowe, takie jak ta grupa na Facebooku.

Wcześniej niezweryfikowane (nie kupiony produkt) fałszywe recenzje były powszechne, ale Amazon domyślnie zmusił wszystkie niezweryfikowane recenzje do dołu, więc mają one mniejszy wpływ. Dlatego teraz recenzent musi kupić produkt, aby dodać fałszywą recenzję. Zazwyczaj recenzent zwraca produkt do sprzedawcy po sprawdzeniu, jeśli naliczył odrębną opłatę. Jednak fałszywe recenzje są również podawane w zamian za bezpłatne produkty lub duże rabaty na produkty.

Ponieważ fałszywe recenzje są w rzeczywistości zadaniem pobocznym dla tych recenzentów, co miesiąc recenzują dziesiątki produktów i zwykle nie są nimi osobiście zainteresowani. To sprawia, że ​​podążają za możliwymi do zidentyfikowania wzorcami, które każdy, kto posiada pewną wiedzę, może odróżnić od prawdziwych recenzji. Będziemy wykorzystywać te same wzorce i kilka innych rzeczy do identyfikacji fałszywych recenzji; sprawdźmy je.

Uwaga: żadna z poniższych metod identyfikacji nie może indywidualnie potwierdzić, że opinia jest fałszywa. Musisz je połączyć, aby potwierdzić, czy recenzja jest fałszywa, czy oryginalna.

Dźwięk ogólny

Fałszywy recenzent zwykle używa ogólnego tonu do recenzji produktu, ponieważ nie wie zbyt wiele o technicznych cechach produktu. Używają więc słów takich jak „dobry”, „niesamowity”, „wspaniały”, „wart swojej ceny” itp., aby opisać produkt. Niektórzy bardziej zaawansowani recenzenci mogą zagłębić się w szczegóły, ale ostatecznie nie dodadzą żadnych dalszych informacji, które nie są już dostępne w opisie produktu.

Długość recenzji

Fałszywe recenzje są albo krótkie, ale nie zawierają ani jednej linijki treści, albo składają się z maksymalnie 1-2 akapitów. Fałszywe recenzje nie są zbyt długie, ponieważ recenzent ma mniejsze doświadczenie z produktem i ma wiele recenzji do napisania. A jeśli sprzedawca jest zainteresowany tylko szybką oceną 5 gwiazdek i nie zachęca recenzenta zbytnio, wystawi bardzo krótką i ogólną fałszywą recenzję.

Ocena recenzji

Sprzedawcy zawsze instruują recenzenta, aby wystawił ocenę 5-gwiazdkową lub 1-startową, w zależności od tego, czy chcą pozytywnej, czy negatywnej recenzji. Oceny te wpływają na ocenę ogólną, dlatego konieczne staje się ich wystawienie. Nie jest to dobra prezentacja fałszywych recenzji, ponieważ większość prawdziwych recenzentów również wystawia tę samą ocenę, ale warto rozważyć ją wraz z innymi metodami.

Poszukaj podobnych recenzji

Wielu sprzedawców udostępnia szablon dla fałszywych recenzentów, na których mogą tworzyć swoje recenzje. Może to oznaczać fałszywe recenzje, jeśli zauważysz wiele recenzji, w których te same informacje są sformułowane w inny sposób.

Łamany angielski

Wielu fałszywych recenzentów mieszka w krajach trzeciego świata i nie używa angielskiego jako pierwszego języka. Jeśli widzisz wiele niepoprawnych recenzji w języku angielskim, może to oznaczać, że sprzedawca zapłacił za te recenzje.

Sprawdź znaczniki czasu

To naprawdę dobry sposób na znalezienie fałszywych recenzji, ponieważ sprzedawcy zwykle proszą wiele osób o jednoczesne wystawienie fałszywej recenzji. Tacy usługodawcy oferują pakiety 50 lub 100 fałszywych recenzji dla produktu z ustaloną ceną, więc opinie te są zwykle sporządzane w krótkich odstępach czasu. Ustaw filtr recenzji na „Najnowsze” i przewiń. Jeśli w krótkim czasie, na przykład w ciągu 1-3 dni, publikowanych jest wiele 5-gwiazdkowych lub 1-gwiazdkowych recenzji, istnieje możliwość, że są one fałszywe.

Sprawdź historię recenzenta

Przeglądanie profilu każdego recenzenta w celu sprawdzenia, czy jest on fałszywym recenzentem, nie jest praktyczne. Jeśli jednak konkretna recenzja wyróżnia się i bezpośrednio wpływa na Twój proces decyzyjny, warto sprawdzić historię recenzenta. Poniżej znajduje się kilka typowych rzeczy, których należy szukać w profilach recenzentów, aby potwierdzić, czy jest to fałszywy recenzent, czy nie:

  • Recenzent konsekwentnie ocenia produkty, np. ponad 5 produktów tygodniowo.
  • Recenzent zawsze wystawia ocenę 5 lub 1 gwiazdkę.
  • Podobna długość każdej recenzji.
  • Używaj ogólnego tonu w każdej recenzji, zamiast wchodzić w szczegóły techniczne.

Jeśli w profilu recenzenta znajduje się wiele z powyższych wskazówek, prawdopodobnie oznacza to, że wystawia on fałszywe recenzje i nie należy ufać jego recenzji.

Użyj witryny wykrywającej fałszywe recenzje

Wiele stron internetowych może skanować recenzje konkretnego produktu Amazon za pomocą swojego algorytmu, aby wykryć fałszywe recenzje i zaoferować więcej informacji na ich temat. Usługi te nie są w 100% poprawne za każdym razem, ale mogą dać ci dobre wyobrażenie o tym, z czym masz do czynienia przed zbadaniem produktu pod kątem fałszywych recenzji.

lubię Fałszywy punkt oraz indeks przeglądów w tym celu, ponieważ zapewniają dogłębną analizę wszystkich recenzji. Możesz skopiować pełny adres URL produktu na Amazon i wkleić go w pasku wyszukiwania dowolnej z tych witryn, a otrzymasz swoją analizę. Poniżej znajdują się informacje, które możesz uzyskać z obu stron:

Fałszywy punkt

W zależności od prawdopodobieństwa fałszywych recenzji Fakespot nadaje wyszukiwanemu produktowi ocenę od A do F. Zazwyczaj ocena A i B nie jest oznaką niepokoju. Oznacza to, że co najmniej 80% recenzji jest wysokiej jakości. Recenzenci nie mają podejrzanej historii. Chociaż każda ocena poniżej tego progu powinna budzić podejrzenia, a opinie należy badać osobiście.

Podobnie jak produkty, Fakespot daje również sprzedawcy produktu ocenę na podstawie wszystkich wymienionych produktów. Jeśli sprzedawca często kupuje fałszywe recenzje swoich produktów, Fakespot może ci powiedzieć, czy sprzedawca jest godny zaufania, czy nie. Jeśli zarówno sprzedawca, jak i produkt mają złą ocenę, prawie potwierdza się, że recenzje są sfałszowane.

Możesz także zainstalować Rozszerzenie Fakespot do Chrome jeśli potrzebujesz bardziej intuicyjnego dostępu.

indeks przeglądów

Ten może działać trochę wolno, ponieważ generuje raport na żądanie zamiast aktualizować indeks, taki jak Fakespot, ale oferuje dogłębną analizę recenzji. Na stronie znajduje się sekcja Spam Test, która sprawdza fałszywe recenzje na podstawie 5 czynników. Obejmuje to liczbę recenzji na recenzenta, recenzentów o dużej szybkości, nieaktywnych recenzentów, serię niezweryfikowanych recenzji i nakładanie się historii recenzentów.

Jak można się domyślić, thereviewindex nie pomaga w wykrywaniu fałszywych recenzji; faktycznie wykrywa fałszywych recenzentów. Dlatego fałszywi recenzenci sprawdzają ten produkt, jeśli znajdziesz wiele alertów w sekcji spamu.

Witryna zawiera również sekcję Podsumowanie recenzji, która fantastycznie tworzy niestandardowe kategorie z treści recenzji, aby dowiedzieć się o różnych aspektach produktu. Na przykład kategoryzuje recenzje według zgodności, łatwości użytkowania, miejsca, niezawodności, trwałości, ceny, zwrotu, a nawet określonych wbudowanych funkcji produktu.

przegląd indeksu ma również Rozszerzenie Chrome jeśli chcesz szybko otworzyć analizę bezpośrednio ze strony Amazon.

Nie zapomnij zgłosić fałszywej recenzji

Powyższe informacje powinny wystarczyć do wykrycia większości fałszywych recenzji. Gdy znajdziesz fałszywą recenzję, nie zapomnij jej zgłosić, aby Amazon mógł podjąć przeciwko niej działania. Jeśli Twoje zgłoszenie zostanie zaakceptowane, Amazon usunie tę recenzję z produktu i uratuje innych przed nabraniem się na nią. Istnieje również możliwość, że Amazon może zablokować sprzedawcę, jeśli na jego produktach zostanie wykrytych zbyt wiele fałszywych recenzji.

Zgłoszenie recenzji jest proste, kliknij przycisk Zgłoś nadużycie u dołu recenzji, a następnie potwierdź zgłoszenie w nowym oknie, które się otworzy.

Końcowe myśli

Jak powiedziałem, powinieneś połączyć powyższe wskazówki, aby zidentyfikować fałszywe recenzje Amazon. Polecam najpierw przeszukać produkt w Fakespot lub w indeksie przeglądów, aby dowiedzieć się, z jakim produktem i sprzedawcą masz do czynienia, a następnie osobiście ocenić recenzje, jeśli masz podejrzenia.

Ponadto najlepiej jest filtrować recenzje według ocen 4 lub 3, ponieważ te recenzje są najbardziej krytyczne dla funkcji produktu i zwykle nie zawierają fałszywych recenzji.

Jeśli jesteś właścicielem produktu lub firmy, powinieneś zlecić jej sprawdzenie przez prawdziwą osobę lub zatrudnij testera.