Który zestaw narzędzi jest odpowiedni dla Twojej firmy?

Jeśli szukasz kompleksowej, kompleksowej platformy SEO i marketingu cyfrowego, prawdopodobnie słyszałeś o dwóch najpopularniejszych opcjach: Semrush i Ahrefs. Ale który z nich ma najlepszą cenę i narzędzia?

Na szczęście jest wyraźny zwycięzca: Semrush. Zarówno pod względem jakości, jak i wydajności, Semrush wyróżnia się jako najlepsza platforma.

Przyjrzeliśmy się obu platformom, oceniając ich wydajność w takich obszarach, jak:

  • Oferowane poziomy subskrypcji
  • Punkty cenowe
  • Funkcje narzędzia
  • Oferowane integracje

Ponadto poniżej stworzyliśmy porównanie side-by-side tych dwóch platform, abyś mógł sam zobaczyć, co odkryliśmy. Czytaj dalej, aby uzyskać wszystkie dane Semrush vs. Ahrefs, które możesz chcieć.

Przegląd Semrush

Semrush to 360-stopniowy zestaw narzędzi do marketingu cyfrowego. Może pomóc Ci zwiększyć pozytywną widoczność w Internecie, udoskonalić taktykę konkurencji, dopracować treści (i zoptymalizować je pod kątem wyszukiwarek) oraz stworzyć nieodparte kampanie marketingu cyfrowego.

Z platformy Semrush możesz zarządzać praktycznie każdym aspektem marketingu cyfrowego. Obejmuje to SEO, marketing treści, zarządzanie i marketing w mediach społecznościowych, reklamę PPC, audyt witryn, badanie słów kluczowych, badania konkurencji, zarządzanie public relations, wgląd w rynek, zarządzanie reputacją i zarządzanie kampaniami.

Semrush ma również platformę Agency Partners Platform, która pomaga agencjom zarządzać relacjami z klientami, i oferuje nadzorowane App Center z wieloma innymi narzędziami marketingu cyfrowego.

Przegląd Ahrefs

Ahrefs to zestaw narzędzi SEO i marketingowych dla marketerów cyfrowych i firm. Może pomóc w przeprowadzeniu badania słów kluczowych, audytu witryny, śledzenia pozycji, budowania linków i analizy konkurencji.

Porównanie narzędzi

Posiadanie kompleksowego zestawu narzędzi SEO jest niezbędne do zabezpieczenia wykwalifikowanych potencjalnych klientów i przekształcenia ich w klientów. Sprawdź główne różnice i podobieństwa między zestawami narzędzi Semrush i Ahrefs.

SEO/Analityka domeny

SemrushAhrefs Dane dla 100 najlepszych pozycji dostępnych dla wszystkich subskrybentów.

Pełny dostęp do danych historycznych dla osób na planie Guru i powyżej

Porównaj dane według kraju

Analiza luki słów kluczowych dla adresów URL, subdomen i podfolderów, w tym słów kluczowych PLA

Badania reklamowe — słowa kluczowe PPC, historia reklam, konkurencja, najlepsze subdomeny i zmiany pozycji.

Dane dla 100 najlepszych pozycji dostępnych w Google dla subskrypcji Standard, Advanced i Agency.

Dane dla 20 najlepszych pozycji dostępnych dla abonentów Lite.

Pełny dostęp do danych historycznych dla wszystkich poziomów subskrypcji.

Analiza luki słów kluczowych dla adresów URL, subdomen i podfolderów.

Nieograniczone porównanie według kraju.

Badania reklamowe — słowa kluczowe PPC, raport historii reklam, przykłady reklam i najlepsze strony docelowe

Badanie słów kluczowych

Narzędzia do badania słów kluczowych Semrush Ahrefs3.

22,3 miliarda słów kluczowych.

20 milionów pomysłów na jedno słowo kluczowe.

Filtruj słowa kluczowe według dopasowania przybliżonego, dopasowania ścisłego, pokrewnych, języka, pytań z dopasowaniem do wyrażenia i grupy.

Analiza słów kluczowych — liczba wyszukiwań, gęstość słów kluczowych, potencjał kliknięć, funkcje SERP, konkurencja i zamiar wyszukiwania.

Dostęp do 145 baz danych geograficznych.

Najdokładniejsze wskaźniki gęstości słów kluczowych i liczby słów kluczowych.

Przegląd słów kluczowych SERP.

7 miliardów słów kluczowych.

Propozycje słów kluczowych dla Google, YouTube, Amazon, Bing, Yahoo, Yandex, Baidu, Daum, Naver i Seznam.

Analiza/dane słów kluczowych obejmują gęstość słów kluczowych, liczbę, stopę zwrotu, CPC, temat nadrzędny, kliknięcia, globalną liczbę i udział w ruchu.

Propozycje słów kluczowych dla pytań, Ranking również pod kątem, Posiadanie tego samego hasła i Sugestie wyszukiwania (autouzupełnianie)

Budynek łączący

SemrushAhrefsNajwiększa baza backlinków na rynku.

Najszybszy dostępny indeks linków zwrotnych.

Pełny, kompleksowy przepływ pracy dla audytu linków zwrotnych, budowania linków i zasięgu.

Monitoruj linki zwrotne, w tym monitorowanie utraconych linków zwrotnych.

Integruje się z Google Analytics, Google Search Console i łącznikiem Majestic Google Data Studio.

Analizuj linki wsteczne według typu (obserwuj, nofollow, przekierowanie, tekst, formularz, ramka, obraz, gov, edu, UGC, sponsor i treść).

Filtruj kotwice linków według terminu.

Analiza linków zwrotnych według typu (follow, nofollow, redirect, gov, edu, UGC, sponsorowane, content, z łańcuchem przekierowań i bez łańcucha przekierowań).

3 indeksy linków zwrotnych — na żywo, niedawne (aktywne i utracone linki zwrotne przez 3-4 miesiące) i historyczne (wszystkie od 2016 r.).

Możliwość ukrycia wszystkich odrzuconych linków z raportów Ahrefs.

Śledzenie pozycji

SemrushAhrefsDokładne raporty tematyczne dotyczące indeksowania, HTTPS, implementacji, międzynarodowego SEO, wydajności, linków wewnętrznych, znaczników i podstawowych wskaźników internetowych.

Możliwość ustalania priorytetów problemów w witrynie według wagi i częstotliwości.

Porównaj bieżące indeksowanie z poprzednimi, aby śledzić postępy.

Raportowanie sugerowanych zmian poprawiających kondycję witryny.

Raport Podstawowe wskaźniki internetowe oparty na danych Google Lighthouse.

Szczegółowa ocena kondycji witryny.

Integracje z Google Analytics, Trello i Zapier.

Renderowanie JavaScript dostępne na każdym poziomie subskrypcji.

Raport Strony ma opcję zapisanych filtrów.

Funkcja sprawdzania zawiera dane dotyczące wydajności, HTML, znaczników społecznościowych, jakości treści, lokalizacji (znaczniki języka HTML i HTML), linków przychodzących i wychodzących, zasobów i stron zewnętrznych.

W przypadku sprawdzania obrazów brakuje ostrzeżeń dotyczących tekstu alternatywnego, użycia obrazu, rozmiaru, czasu wczytywania, kodów stanu HTTP i typów obrazów (JPG, PNG, SVG).

Zintegrowane metryki SEO.

Dane PageSpeed ​​Insights.

Raportowanie

SemrushAhrefs Kompleksowe narzędzie do raportowania.

Twórz spersonalizowane raporty w formacie PDF opatrzone marką i własną etykietą.

Integracja danych za pośrednictwem Google Analytics, Google Search Console i profilu Google Business.

Google Data Studio Connector jest dostępny dla subskrybentów Guru i nowszych.

Brak dedykowanego narzędzia do raportowania.

Oprogramowanie sprzęgające Studia danych Google dostępne dla subskrybentów Advanced i Enterprise.

Użytkownicy mają możliwość generowania raportów w formacie PDF.

Marketing Intelligence i analiza konkurencji

SemrushAhrefs Szybki i natychmiastowy przegląd rynku, w tym trendy wzrostu i udział w rynku.

Benchmarki rynkowe.

Analiza wydajności dostępna w witrynie dowolnego konkurenta, w tym analiza zachowań odbiorców i najskuteczniejsze strony.

Monitoruj produkcję blogów i kampanie reklamowe konkurencji

Brak dedykowanego narzędzia.

Marketing treści

SemrushAhrefs Holistyczny przepływ pracy marketingowej, począwszy od krótkiego tworzenia, aż po analizę skuteczności kampanii.

Znajdź popularne tematy i kieruj na nie przed konkurencją.

Automatycznie generuj briefy dotyczące treści SEO.

Analiza treści i optymalizacji na podstawie 10 największych konkurentów słów kluczowych.

Rynek treści dla artykułów outsourcingowych od sprawdzonych dostawców.

Analizuj popularność tematu w czasie
Zidentyfikuj najlepszych autorów na dany temat.

Analizuj wyniki według strony, autora, witryny lub języka.

Identyfikuj ponownie opublikowane lub zaktualizowane strony.

Audytuj treści za pomocą wtyczki SEO WordPress.

Rozwiązania agencyjne

Usługa SemrushAhrefsAgency Partners łączy Cię z potencjalnymi klientami.

Partnerzy agencyjni są umieszczani na Platformie Partnerskiej Agencji i otrzymują dedykowaną stronę docelową.

Specjalne logo Partnera Agencji Semrush do wykorzystania w materiałach marketingowych.

Znajdź nowych potencjalnych klientów za pomocą Wyszukiwarki ofert i powiadomień e-mail.

Niestandardowe, indywidualne portale klientów do bezpiecznego udostępniania raportów, zadań i analiz.

Tryb prezentacji umożliwia udostępnianie ekranu klientom i udostępnianie tylko potrzebnych danych specyficznych dla klienta.

Zaawansowane funkcje raportowania.

Nieograniczony CRM.

Subskrypcja + 100 USD/miesiąc.

Wykazy z katalogu agencji SEO dostępne dla subskrybentów Enterprise.

Koszt i inne względy

cennik

Jedną wielką zaletą Semrush jest to, że oferują punkty cenowe dopasowane do Twoich potrzeb biznesowych. W rzeczywistości, jeśli nie widzisz poziomu planu, który pasuje do celów Twojej marki, możesz nawet poprosić Semrush o niestandardową wycenę planu.

Semrush

Użytkownikom Semrush oferuje się wiele poziomów rejestracji. Dostępna jest bezpłatna opcja subskrypcji wraz z czterema płatnymi pakietami subskrypcji, z których każdy został zaprojektowany z myślą o różnych celach i firmach. Jeśli chcesz przetestować różne opcje subskrypcji, Pro i Guru mają bezpłatny 7-dniowy okres próbny, a dla czytelników wdzzwdz mamy specjalną przedłużoną 14-dniową wersję próbną Semrush.

Ahrefs

Ahrefs ma cztery płatne pakiety subskrypcji, które oferują dostęp do różnorodnych funkcji. Nie mają żadnych bezpłatnych wersji próbnych subskrypcji, ale właściciele witryn mają bezpłatny ograniczony dostęp do narzędzi Site Explorer i Site Audit.

Wszyscy użytkownicy są ograniczeni do 500 raportów miesięcznie. W razie potrzeby można dokupić dodatkowe raporty.

Semrush AhrefsFree: Idealny dla zupełnie nowych użytkowników.
Dzięki bezpłatnemu kontu możesz:

  • Wykonaj 10 wyszukiwań słów kluczowych dziennie i uzyskaj 10 wyników w każdym raporcie.
  • Porównuj i analizuj do 10 domen konkurencji każdego dnia.
  • Wykonuj śledzenie pozycji dla maksymalnie 10 słów kluczowych.
  • Przeszukuj 100 stron miesięcznie (narzędzie audytu witryny).
  • Przeprowadź audyt lokalnych ofert.
  • Twórz briefy dotyczące treści SEO, optymalizuj treści i sprawdzaj SEO na stronie (ograniczone).
  • Uzyskaj dostęp do całego zestawu narzędzi społecznościowych.

Brak bezpłatnego dostępu

Lite: 99 USD/miesiąc (83 USD/miesiąc w przypadku rozliczania rocznego)

Ten plan obejmuje:

  • 2500 wierszy na raport
  • 5 niezweryfikowanych projektów
  • Nieograniczone projekty ze zweryfikowaną własnością
  • 750 śledzonych słów kluczowych
  • 5 list słów kluczowych
  • Możliwość indeksowania 100 000 stron miesięcznie w ramach audytu witryny (uwaga: tylko strony, które zwracają kod stanu 200, liczą się do tego limitu)

Ten plan nie obejmuje:

  • Dostęp do narzędzia Content Explorer, analizy wsadowej, luki w treści, raportu o uszkodzonych linkach, raportu o linkach wychodzących, porównania domen lub analizy zbiorczej
  • Dostęp do danych historycznych w Site Explorer

Pro: 119,95 USD/miesiąc (99,95 USD/miesiąc w przypadku rozliczania rocznego)

Świetne dla freelancerów, start-upów i małych zespołów marketingowych. Ten plan obejmuje:

  • Zwiększone limity wszystkich funkcji planu Free
  • 5 projektów na raz
  • 500 śledzonych słów kluczowych (codzienne aktualizacje)
  • 250 aktualizacji wskaźników słów kluczowych miesięcznie
  • 10 000 wyników w każdym raporcie
  • 3000 raportów dziennie
  • Dostęp do narzędzi SEO, społecznościowych i PPC
  • Limity audytu witryny:
    • 100 000 zindeksowanych stron miesięcznie
    • 2000 zindeksowanych stron na projekt
  • 5 zaplanowanych raportów PDF
  • Udostępniany szablon raportu PDF

Standardowo: 199 USD/miesiąc (166 USD/miesiąc w przypadku rozliczania rocznego)

Stworzony dla specjalistów SEO i wewnętrznych zespołów marketingowych. Ten plan obejmuje:

  • Wszystkie funkcje wersji Lite
  • 30 000 wierszy na raport
  • 20 niezweryfikowanych projektów
  • 2000 śledzonych słów kluczowych
  • Indeksowanie 500 000 stron miesięcznie (kontrola witryny)
  • 50 list słów kluczowych
  • 6 miesięcy danych historycznych
  • Historyczne dane pozycji
  • Aktualizacje SERP w celu odświeżenia danych słów kluczowych
  • Raporty w narzędziu Site Explorer i Alerty
  • Dostęp do Content Explorer, porównywania domen i analizy wsadowej

Guru: 229,95 USD/miesiąc (191,62 USD/miesiąc w przypadku rozliczania rocznego)

Stworzony dla średnich firm i agencji marketingu cyfrowego. Ten plan obejmuje:

  • Każda funkcja poziomu Pro
  • 15 projektów na raz
  • 1500 śledzonych słów kluczowych aktualizowanych codziennie
  • Multitargeting z limitem 10 celów na projekt
  • 1000 danych słów kluczowych aktualizowanych co miesiąc
  • 30 000 wyników zawartych w każdym raporcie
  • Limit 5000 raportów dziennie
  • Limity audytu witryny obejmują:
    • 300 000 indeksowanych stron miesięcznie
    • 20 000 zindeksowanych stron na projekt
  • 20 zaplanowanych raportów PDF
  • 800 szablonów treści
  • Audyt treści SEO: 20 000
  • 50 śledzonych postów
  • 5 kontroli plagiatu miesięcznie
  • Dostęp do danych historycznych, Content Marketing Toolkit, multitargeting, integracja z Google Data Studio, raport dotyczący kanibalizacji słów kluczowych i kalendarz marketingowy

Zaawansowane: 399 USD/miesiąc (333 USD/miesiąc w przypadku rozliczania rocznego)

Ta subskrypcja jest ukierunkowana na skalowanie firm. Ten plan obejmuje:

  • Wszystkie funkcje subskrypcji Standard
  • 75 000 wierszy na raport
  • 50 niezweryfikowanych projektów
  • 5000 śledzonych słów kluczowych
  • 1,5 mln zindeksowanych stron miesięcznie (audyt witryny)
  • 100 list słów kluczowych
  • Dostęp do danych historycznych z 2 lat
  • Raporty w Site Explorer
  • Foldery pulpitu nawigacyjnego
  • Oprogramowanie sprzęgające Studia danych Google

Biznes: 449,95 USD miesięcznie (374,95 USD w przypadku rozliczania rocznego) Przeznaczony dla dużych agencji i przedsiębiorstw. Ten plan obejmuje:

  • Wszystkie funkcje na poziomie Guru
  • 40 projektów na raz
  • 5000 śledzonych słów kluczowych aktualizowanych codziennie
  • 50 000 wyników w każdym raporcie
  • 10 000 raportów dziennie
  • 5000 aktualizacji wskaźników słów kluczowych miesięcznie
  • Nieograniczone możliwości multitargetingu
  • Limity audytu witryny obejmują:
    • 1 000 000 indeksowanych stron miesięcznie
    • 100 000 zindeksowanych stron na projekt
  • 50 zaplanowanych raportów PDF
  • 2000 szablonów treści
  • 20 kalendarzy marketingowych
  • 10 kontroli plagiatu miesięcznie
  • Udział Voice, analityka PLA, bezpłatna migracja z narzędzi innych firm i Semrush API

Przedsiębiorstwo: 999 USD/miesiąc (833 USD/miesiąc w przypadku rozliczania rocznego)

Ten plan obejmuje:

  • Wszystkie zaawansowane funkcje
  • 150 000 wierszy na raport
  • 100 niezweryfikowanych projektów
  • 10 000 śledzonych słów kluczowych
  • Audyt witryny: 5 mln zindeksowanych stron miesięcznie
  • 250 list słów kluczowych
  • Nieograniczony dostęp do historii:
    • Dane zwrotne do 2013 r.
    • Dane rankingu słów kluczowych do 2015 r.
  • Zarządzanie dostępem, płatność fakturą i wykaz agencji SEO

Niestandardowe: wycenione według wyceny.

Jeśli żadna z tych opcji nie jest odpowiednia dla Twojej firmy, możesz stworzyć swój własny plan zaprojektowany specjalnie dla Ciebie.

Integracje

SemrushAhrefs

Integracje Google:

  • Google Analytics
  • Konsola wyszukiwania Google
  • Reklamy Google
  • Profil firmy Google
  • Narzędzie zrzekania się
  • Kalendarz
  • Dokumenty i Arkusze Google
  • Menedżer tagów Google
  • Gmail

Społeczny:

  • Facebook
  • Instagram
  • Świergot
  • LinkedIn
  • Youtube
  • Pinterest

Inny:

  • SurferSEO
  • WordPress
  • poniedziałek.com
  • Trello
  • Majestatyczny
  • Zapier

Oprogramowanie sprzęgające Studio danych Google dostępne tylko dla użytkowników zaawansowanych i Enterprise.

Oprogramowanie sprzęgające Studio danych Google może być używane z następujących narzędzi:

  • Eksplorator witryny
  • Audyt strony
  • Śledzenie pozycji

Języki

SemrushAhrefs

Utrzymuje bazy danych dla 142 krajów. Ponadto interfejs Semrush jest dostępny dla użytkowników w następujących językach:

Utrzymuje bazy danych dla 142 krajów. Ponadto interfejs Semrush jest dostępny dla użytkowników w następujących językach:

  • język angielski
  • hiszpański
  • Niemiecki
  • Francuski
  • wietnamski
  • turecki
  • chiński
  • język japoński
  • Włoski
  • portugalski (Brazylia)
  • koreański

Dane dotyczące słów kluczowych są przechowywane dla 189 krajów. Interfejs Ahrefs jest dostępny w następujących językach:

  • język angielski
  • hiszpański
  • Niemiecki
  • portugalski
  • Holenderski
  • Polski
  • Rosyjski
  • szwedzki
  • turecki
  • Francuski
  • Włoski
  • język japoński
  • chiński

Dostępne urządzenia

SemrushAhrefs

  • Android
  • iPhone/iPad
  • Internetowy

Obsługa klienta

SemrushAhrefs

  • E-mail
  • Telefon
  • Czat na żywo
  • Centrum pomocy
  • E-mail
  • Telefon
  • Czat na żywo
  • Centrum pomocy

Semrush: najlepsze narzędzie SEO dla Twoich pieniędzy

Ostatecznie to Ty najlepiej znasz swoją firmę i zdecydujesz, które narzędzie odpowiada Twoim konkretnym potrzebom. Jeśli jednak szukasz najdokładniejszego, wydajnego narzędzia na rynku, nie możesz się pomylić z Semrush.

Podobał Ci się artykuł? Co powiesz na dzielenie się ze światem?