Kuracja treści jest łatwa dzięki tym 7 fantastycznym narzędziom do użytku osobistego i biznesowego

Regularne tworzenie treści to dość żmudny proces. Jest to również bardzo duże dla Twojego budżetu marketingowego.

Ludzie często mylą się między tworzeniem treści a jej opieką. Tworzenie treści to proces wymyślania nowej treści od podstaw. Ta treść jest całkowicie oryginalna, nigdzie nie ma innych podobnych treści.

Wręcz przeciwnie, kuratorstwo treści to proces zbierania odpowiednich treści z różnych autorytatywnych źródeł i dostosowywania treści, aby nadać im własny głos. Te treści są udostępniane odbiorcom w różnych formatach.

Za pomocą systemu recyklingu treści kuratorskich zaoszczędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy. Trzeba włożyć dużo wysiłku i czasu, aby wymyślić nowe treści. Można to uratować, kuratorując treści.

Dowiedzmy się więcej o kuracji treści.

Co to jest kuracja treści?

Kuratorowanie treści polega na wyszukiwaniu i znajdowaniu odpowiednich materiałów dla odbiorców. Ta treść jest wybierana z różnych źródeł i udostępniana strategicznie z modyfikacjami zgodnie z odbiorcami.

Jeśli jesteś agencją marketingową, dodałbyś post na blogu z najlepszymi narzędziami. Dodasz również kontekst, aby czytelnicy wiedzieli, dlaczego ich wybrałeś. Jesteś kuratorem tej całej listy, ponieważ Twoi odbiorcy uznają te informacje za wartościowe.

Mówiąc prościej, kuratorstwo treści polega na kompilowaniu i modyfikowaniu dostępnych treści z różnych źródeł, aby można je było zaprezentować odbiorcom.

Teraz masz pomysł na kurację treści. Ale możesz się zastanawiać, dlaczego musisz zająć się kuracją treści. Przyjrzyjmy się więc korzyściom płynącym z kuracji treści.

Jakie są zalety kuracji treści?

Najważniejszą zaletą kuratorowania treści cyfrowych jest to, że zwiększa ona wartość kanału odbiorców. Obecnie dostępnych jest zbyt wiele informacji. Ale ludzie przez długi czas nie mają czasu na siedzenie i czytanie. Tutaj możesz wybrać cenne treści i podzielić się nimi z odbiorcami.

Musisz dowiedzieć się, jakie treści uwielbiają Twoi odbiorcy. Nawet jeśli dostępnych jest zbyt wiele treści, Twoi czytelnicy pokochają to, gdy zaprezentujesz je idealnie przed nimi. Pomoże Ci również zbudować zaufanie i wiarygodność jako twórcy treści.

Kuratorowanie treści to najlepsza strategia, gdy brakuje Ci nowych pomysłów na treści. Zdecydowanie łatwiej jest zbierać treści i udostępniać je niż tworzyć od podstaw. Powinieneś spróbować przestudiować treści od różnych ekspertów z branży i wybrać coś wokół tego. Powinieneś również przyjąć opiekę nad treściami w mediach społecznościowych, jeśli prowadzisz firmę. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i pieniądze, a z tym procesem wiąże się wiele korzyści.

W jaki sposób kuracja treści jest kluczowym elementem biznesu?

Istnieje wiele powodów, dla których warto popierać kurację treści dla firm. Omówmy kilka kluczowych powodów.

Budowanie wiarygodności jako lider myśli

Kiedy będziesz kuratorem treści i udostępnisz ją publiczności, będą postrzegać Cię jako lidera myśli. Będą mogli z Twojej strony spojrzeć na różne tematy z różnych perspektyw.

Jeśli postępujesz zgodnie z odpowiednią strategią kuracji treści, Twoja baza wiedzy będzie znacznie większa. Dzięki temu ludzie będą postrzegać Cię jako autorytatywne źródło informacji, gdy będą potrzebować Twojej wiedzy branżowej.

Kuratorowanie treści polega bardziej na dodawaniu swoich poglądów, opinii i perspektyw. Dzielenie się treściami innych ze swoimi przemyśleniami to miejsce, w którym Twoi odbiorcy łączą się z Tobą.

Łączenie się z różnymi liderami myśli

Kuracja treści pomoże Ci wyróżnić się wśród innych. W tym miejscu masz możliwość budowania relacji z kilkoma innymi liderami myśli z Twojej branży. Jeśli podzielisz się treścią innego lidera myśli z własną perspektywą, otworzy to nową okazję do nawiązania kontaktu z tym liderem myśli.

Jeśli po prostu opublikujesz czyjąś treść, ktoś poprosi o Twój post lub doda szybką odpowiedź. Wręcz przeciwnie, jeśli dodasz własną opinię do ich treści, faktycznie zaangażują się z tobą. To otworzy dla Ciebie nową rozmowę.

Zwiększa świadomość marki

Kuratorowanie treści to doskonały sposób na zwiększenie świadomości marki dzięki różnym liderom myśli z branży. Kiedy udostępniasz treści innych liderów myśli na swojej platformie ze swoimi poglądami, prawdopodobnie będą oni śledzić więcej twoich treści, a nawet udostępnią je swoim odbiorcom.

Działa to jako doskonała okazja do budowania świadomości marki. Ale musisz być bardzo ostrożny przy doborze treści. Udostępniaj tylko treści, które dodadzą wartości do kanału odbiorców. Pomoże Ci to w rozwoju Twojego biznesu.

Poprawia optymalizację pod kątem wyszukiwarek (SEO)

Oczywiste jest, że tworzenie większej ilości treści pozytywnie wpłynie na Twoje SEO i znacznie zwiększy ruch na docelowej stronie internetowej. Cóż, to nie tylko z tworzonymi treściami. Możesz spodziewać się podobnych wyników nawet w przypadku wyselekcjonowanych treści.

Niektórzy marketerzy sądzą, że ludzie opuszczą Twoją witrynę i przejdą tam, gdy połączysz treści z dowolnego innego źródła. Ale jeśli właściwie wdrożysz strategię, w rankingu Twojej wyszukiwarki będzie widoczny znaczny wzrost. Będziesz mógł przyciągnąć większą liczbę odbiorców do swoich kanałów i stron w mediach społecznościowych.

Kuratorowanie treści o wartości dodanej zwiększy ruch organiczny w Twojej witrynie i uchwyty w mediach społecznościowych. Pomoże Ci również wyglądać mniej autopromocyjnie i bardziej skoncentrować się na wartościowych treściach. To wyniesie Twój biznes na wyższy poziom.

Jednym z najlepszych przykładów kuracji treści jest Twój biuletyn. Marki często wysyłają biuletyny e-mailowe z linkami do swoich artykułów i uchwytów w mediach społecznościowych. Ta wyselekcjonowana treść składa się z różnych linków lub nawet jednego linku promocyjnego. Możesz mieszać oryginalną i wyselekcjonowaną treść lub przejść w całości z wyselekcjonowaną treścią. To uzupełni Twoje działania marketingowe.

Teraz pozwól nam przejść do jednych z najlepszych narzędzi do kuracji treści dla Twojej firmy. Nie jest możliwe ręczne kontrolowanie treści. Tutaj możesz polegać na oprogramowaniu do zarządzania treścią, które wykona tę pracę. Oto niektóre z najlepszych przykładów narzędzi kuratorskich.

Żywiołowy

Kiedy zajmujesz się marketingiem, musisz być na bieżąco z najnowszymi trendami w branży. Istnieje wiele źródeł, w których eksperci mówią różne rzeczy. Różne rzeczy zyskują popularność z różnych źródeł; zapracowanemu marketerowi trudno jest przejść przez wszystko.

To jest gdzie Żywiołowy wchodzi. Feedly zbiera wszystkie treści z Twoich ulubionych źródeł i prezentuje je w jednym miejscu, aby można je było łatwo przeczytać. Możesz organizować całą zawartość potrzebną do selekcji z różnych źródeł, takich jak blogi, określone słowa kluczowe, kanały RSS, kanały YouTube, tweety i inne.

Feedly to idealne narzędzie do zarządzania treścią, aby wszystko było uporządkowane. Możesz nawet utworzyć tablicę i udostępnić ją członkom zespołu. Dzięki temu Twój zespół może je przeglądać, komentować, a nawet priorytetyzować określone fragmenty treści.

Dlatego Feedly usunie hałas i dostarczy tylko niezbędne treści. Sprawia to, że podróż do zarządzania treścią jest prostsza i bardziej efektywna.

Flipboard

Flipboard to kolejne oprogramowanie do zarządzania treścią dostępne zarówno dla użytkowników komputerów stacjonarnych, jak i mobilnych. Pomoże Ci stworzyć historie, które całkowicie przykują uwagę odbiorców. Jeśli myślisz o stworzeniu serii dla swoich treści, Flipboard jest właściwym wyborem dla Ciebie. Pozwala na wygenerowanie mini-magazynu dla wszystkich czytelników treści.

Twój kanał może być całkowicie spersonalizowany. Możesz wybrać kategorie, które Cię interesują i zasubskrybować niektóre z preferowanych źródeł informacji. Informacje będą dostępne we wszystkich formatach, łącznie z tekstem, obrazami i filmami.

Możesz tworzyć własne magazyny treści i udostępniać je na platformach społecznościowych za pośrednictwem Flipboard. Dzięki Flipboard możesz nie tylko ułatwić zarządzanie treścią, ale możesz nawet dodawać linki promocyjne do swoich produktów lub usług w postach na blogu, aby uzyskać lepsze wyniki.

Czytnik

Z Czytnik, możesz oczekiwać, że zawartość będzie przed Tobą, ponieważ jest dostępna. Możesz wybrać niefiltrowane kanały informacyjne lub całkowicie dostosować swój kanał za pomocą filtrów. Inoreader umożliwia śledzenie stron na Facebooku, biuletynów e-mail, wyszukiwań na Twitterze, podcastów, blogów, a nawet kanałów RSS. Jest to więc kompleksowe rozwiązanie do czytania treści z różnych źródeł.

Inoreader oferuje potężną automatyzację, która umożliwia wysyłanie powiadomień push lub wykonywanie określonych akcji po spełnieniu dowolnego pożądanego kryterium. Możesz nawet monitorować słowa kluczowe z aktywnych zapytań wyszukiwania, aby zobaczyć, jakie są trendy.

Inoreader jest dostępny na wszystkich platformach, w tym Android, Desktop i iOS. Dzięki temu możesz obsługiwać proces selekcji treści nawet za pomocą telefonów komórkowych. Będziesz często widzieć nowe treści, gdy wybierzesz preferowane kategorie. Tutaj uzyskasz ekspozycję tylko na wartościowe treści.

Kieszeń

Czy zdarza Ci się wysyłać do siebie różne e-maile z zakładkami i linkami do przeczytania później? Jeśli chcesz również zapisać wszystkie istotne treści i przeczytać je później, to Kieszeń jest dla Ciebie idealnym narzędziem do kuracji treści. Pocket usunie bałagan i zorganizuje całą zawartość w jednym miejscu.

Tak więc, gdy zobaczysz coś interesującego, co chciałbyś przeczytać później, możesz po prostu kliknąć przycisk wtyczki Pocket. Teraz ta zawartość będzie przechowywana na Twoim koncie Pocket. To narzędzie jest przydatne na kilku platformach. Niezależnie od tego, czy czytasz treści na telefonie komórkowym czy laptopie, możesz używać Pocket wszędzie, aby przechowywać treści w tym samym miejscu.

Możesz grupować różne artykuły w Pocket za pomocą oddzielnych tagów, aby szybko dostać się do tego, co chcesz przeczytać. Ponadto wbudowana funkcja wyszukiwania pomoże Ci znaleźć właściwą rzecz wśród wybranych artykułów.

Pocket to proste narzędzie do kuracji treści, które będzie idealne dla początkujących i początkujących. Możesz oczekiwać, że Twoja strategia marketingu treści będzie działać całkiem dobrze z Pocket.

Quu

Wśród wszystkich innych narzędzi do zarządzania treścią, Quu to jedyny, który sugeruje treści, które są sprawdzane przez ludzi, a nie przez jakikolwiek algorytm. Quuu to kompleksowe rozwiązanie do selekcji treści z różnych źródeł, takich jak filmy, blogi, podcasty i wiele innych. Ta platforma obejmuje każdą kategorię.

Quuu oferuje również funkcję Discover, która pozwala znaleźć treści z dowolnej kategorii zainteresowań w różnych językach. Quuu to raj dla kuratorów treści oraz twórców treści. Możesz łatwo udostępniać, czytać, uczyć się i kontaktować się z innymi kuratorami.

Co więcej, Quuu można również zintegrować z różnymi harmonogramami. Możesz więc bezpośrednio udostępniać treści na swoich platformach społecznościowych z Quuu. Jest to ręcznie wyselekcjonowana platforma treści oparta na sztucznej inteligencji.

Wakelet

Wakelet to całkowicie bezpłatne narzędzie do zarządzania treścią, które pomaga uporządkować wszystko w Internecie. Możesz zapisywać swoje największe inspiracje, przedstawiać najlepsze prace i planować wszystko z jednej platformy. Ponieważ wszystkie funkcje są dostępne za darmo, możesz eksperymentować z różnymi rzeczami.

Wakelet umożliwia tworzenie i doglądanie nieskończonych kolekcji z elementami wizualnymi, tekstem i dźwiękiem. Bez względu na to, co widzisz w Internecie i co Cię interesuje, możesz dodać to do swojej kolekcji. Do uporządkowania wszystkiego nie jest wymagane kodowanie. To narzędzie zapewnia bezproblemowe działanie.

Możesz zbudować portfolio na Wakelecie i zaprosić swoich klientów do obejrzenia Twojej pracy. Współpraca i udostępnianie są bardzo łatwe. Ponadto Wakelet zapewnia również integrację z niektórymi powszechnie używanymi narzędziami, dzięki którym wszystko będzie bardziej efektywne.

Scoop.it

Niezależnie od tego, czy jesteś twórcą treści indywidualnych, czy małą firmą, możesz na nich polegać Scoop.it do zbierania odpowiednich treści dla Twojej witryny, publikowania ich, a także udostępniania ich na platformach społecznościowych. Jeśli myślisz o wykorzystaniu content marketingu w swoim biznesie, to narzędzie z pewnością zadziała na Twoją korzyść.

Możesz tworzyć biuletyny w ciągu kilku minut na Scoop.it, aby udostępniać swoje treści, a nawet promować treści innych twórców. Platforma pozwala na stworzenie centrum treści do automatycznego publikowania treści. Scoop.it będzie monitorować Twoje zainteresowania i odpowiednio sugerować odpowiednie treści.

Ty lub Twój zespół możecie przejrzeć dostępne treści i wybrać coś dla grupy docelowej. Pomoże Ci to przyspieszyć rozwój Twojej firmy i zbudować wiarygodność.

Wniosek 👇

Zanim wybierzesz oprogramowanie do zarządzania treścią, powinieneś jasno określić strategię marketingową swojej firmy. Możesz wypróbować narzędzia wymienione powyżej i zobaczyć, które z nich działa najlepiej zgodnie z Twoimi wymaganiami. Musisz wybrać oprogramowanie, które uprości i przyspieszy proces selekcji treści.

Możesz teraz spojrzeć na niektóre z najlepszych narzędzi do content marketingu.