Marketing afiliacyjny vs. Marketing sieciowy: poznaj różnicę

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się nad marketingiem afiliacyjnym vs marketingiem sieciowym? Oto krótki przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć różnicę.

Być może widziałeś jednego lub więcej krewnych/przyjaciół rodziny siedzących w twoim domu i przedstawiających rodzicom pomysł na mydła Amway. Mogli wspomnieć o prowizjach i produktach marketingu wielopoziomowego (MLM). Jednak nie wiedziałeś, że wszystko sprowadza się do marketingu afiliacyjnego i sieciowego.

Jako właściciel firmy wiesz, że magiczny marketing może wnieść do stołu. Ma moc przyciągania odbiorców i przekształcania ich w potencjalnych potencjalnych klientów. Marketerzy współpracują z zespołem ds. rozwoju produktów, sprzedaży, dystrybucji i reklamy, aby przyciągnąć klientów, którzy mogą kupować usługi i produkty.

Za pomocą strategii marketingowych firmy mogą sprzedawać, angażować, informować, zwiększać wiarygodność i rozszerzać swoją działalność. Marki muszą jednak wiedzieć, co działa na rynku i konkurencji. Obejmuje marketing afiliacyjny i marketing sieciowy.

Pozwól nam pomóc Ci zrozumieć, na czym polega marketing afiliacyjny i sieciowy.

Co to jest marketing afiliacyjny?

Musisz doprecyzować swoją definicję, jeśli mówisz, że marketing afiliacyjny jest podobny do firm, programów i marketingu sieciowego MLM.

Marketing afiliacyjny to miejsce, w którym możesz uzyskać prowizje ze sprzedaży produktów. Promotorzy łączą się z produktami, które składają się z jednopoziomowych prowizji. Potraktuj to jako model sprzedaży, który szerzy świadomość na temat usługi lub produktu na rynku, dając prowizje partnerom za sprzedaż lub konwersję potencjalnych klientów.

Marketing afiliacyjny dzieli się na dwie główne kategorie – marki i podmioty stowarzyszone.

Podmioty stowarzyszone to marketerzy lub promotorzy odpowiedzialni za promowanie produktu lub usługi w znaczących niszach za pośrednictwem witryn zakupowych, blogerów, witryn z recenzjami produktów, aplikacji mobilnych, programów lojalnościowych i kuponów. Z kolei marki oferują usługi lub produkty promowane przez podmioty stowarzyszone, takie jak handel elektroniczny, podróże, łącza szerokopasmowe, handel detaliczny i wiele innych.

W prostych słowach program partnerski może pomóc w zarabianiu satysfakcjonujących prowizji. Ma jednak kilka zalet, wad, wyzwań i możliwości, które umożliwiają firmom płynne działanie, gdy niebo jest limitem.

Plusy programu afiliacyjnego

  • Niskokosztowy pomysł na biznes – Najlepszą rzeczą w programie afiliacyjnym jest to, że nie ma on żadnych barier rozwoju na rynku. Marketerzy mogą zacząć od nowej strony marketingowej, zdecydować się na niszę i rozpocząć promocję.
  • Elastyczność – można stworzyć kilka blogów, kampanii, postów w mediach społecznościowych i reklam, aby promować linki bez trzymania się liczby. Możesz często promować link partnerski, jeśli otrzymasz zwrot pieniędzy jako prowizję.
  • Niskie koszty inwestycji – program partnerski nie wiąże się z żadnymi kosztami inwestycyjnymi, aby założyć stronę internetową i rozpocząć działalność.
  • Biznes warty miliardy dolarów – jeśli nie jesteś świadomy, filia to przemysł warty miliardy dolarów, który rządzi rynkiem dzięki świetnym zachętom.
  • Brak wymaganej wiedzy – Partner nie wymaga specjalistycznej wiedzy; możesz zacząć od standardowych kampanii, aby zoptymalizować skuteczne wzorce.
  • Dochód wtórny – Marketerzy mogą prowadzić witrynę partnerską, pracując w pełnym wymiarze godzin i generując przychody za pośrednictwem partnera.
  • Niezależna praca – będziesz swoim szefem bez nikogo, kto powie ci, co masz robić, i jest to świetny sposób na rozpoczęcie niezależnego trybu pracy.
  • Wady programu partnerskiego

  • Konkurencja – niezależnie od korzyści płynących z marketingu afiliacyjnego, konkurencja jest czymś, nad czym nie możesz kontrolować. Ludzie dołączają do oddziałów już od kilku lat ze względu na szeroki zakres korzyści, ale sprowadza się to do dużej konkurencji, którą musisz objąć strategią.
  • Ścisłe zasady – należy przestrzegać wszystkich zasad i przepisów partnera handlowego. Możesz być swoim szefem, ale podczas udostępniania linków musisz przestrzegać wytycznych.
  • Brak bazy klientów – Klient może dokonać pierwszego zakupu przez Twój link, ale nie zrobi tego ponownie. Klienci mogą przejść bezpośrednio do witryny sprzedawcy, aby dokonać niezbędnego zakupu i wykonać go.
  • Czym jest marketing sieciowy?

    Jak sama nazwa wskazuje, marketing sieciowy współpracuje z siecią dystrybutora, co pociąga za sobą systematyczne strategie, takie jak generowanie leadów, rekrutacja i zarządzanie. Firmy zwracają się do dystrybutorów, aby zapoznali się z produktami i rozpoczęli ich sprzedaż.

    Marketing sieciowy ma różne poziomy, takie jak:

    • Marketing sieciowy jednopoziomowy – koncentruje się na sprzedaży usług i produktów.
    • Marketing sieciowy dwupoziomowy – koncentruje się na sprzedaży bezpośredniej przez podmioty stowarzyszone lub dystrybutorów.
    • Marketing trójpoziomowy – koncentruje się na marketingu opartym na dystrybucji.

    Firmy nie stosują systemu prowizyjnego w marketingu sieciowym, ale zatrudniają tych, którzy znają produkty jako dystrybutorów. Dystrybutorzy ci otrzymują produkty po obniżonej cenie, które mogą sprzedawać na rynku po cenach drukowanych.

    Prowizje downlines oferowane są obecnym dystrybutorom w celu rekrutacji nowych osób i uzyskania niewielkiego procentu sprzedaży, w którym cykl może być kontynuowany. Jest również znany jako marketing wielopoziomowy i może pomóc użytkownikom zarabiać pieniądze podczas sprzedaży produktów.

    Plusy programu sieciowego

  • Zacznij od możliwości biznesowych – to świetny sposób na rozpoczęcie pracy nad pomysłem na biznes i wejście na rynek.
  • Udostępnianie usług klientom – Można zacząć od sieci społecznościowych, dzieląc się doświadczeniami i historiami dotyczącymi utraty wagi.
  • Elastyczność – Można uzyskać więcej czasu w domu bez inwestowania dużej ilości czasu w sprzedaż produktów.
  • Wady programu sieciowego

  • Sprzedaż twarzą w twarz – Większość sprzedaży programów sieciowych to sprzedaż bezpośrednia, a nie sprzedaż internetowa.
  • Zarabianie pieniędzy wymaga czasu – Dystrybutorzy potrzebują czasu, aby zarobić pieniądze, ponieważ nie przychodzą one natychmiast, jak w przypadku afiliacji.
  • Marketing afiliacyjny vs. Marketing sieciowy

    Najlepszą rzeczą w marketingu afiliacyjnym i sieciowym jest to, że nie podążają za złożoną infrastrukturą marketingową. Jest to jednak jedyna różnica między marketingiem afiliacyjnym a sieciowym. Oto szczegółowe omówienie różnic między marketingiem afiliacyjnym a marketingiem sieciowym.

    Platforma polecająca klientów

    Programy partnerskie można łatwo promować za pomocą platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter, e-maile, blogi, Instagram, strony internetowe i YouTube. Użyj treści dla swojej dźwigni i umieść w niej link polecający. Klienci mogą kupować produkty za pomocą Twojego linku, a Ty otrzymasz prowizję.

    W przypadku programu sieciowego, trzeba połączyć się w świecie rzeczywistym (nie wirtualnym), aby zbudować relację opartą na biznesie. Te relacje (leady) są następnie przekształcane, aby uczynić z nich potencjalnych klientów.

    Plany kompensacyjne

    Jeśli chodzi o programy partnerskie, partnerzy mogą zarabiać prowizję za każdym razem, gdy ktoś dokona zakupu za pomocą linku lub kodu polecającego. Prowizje mogą być wyższe lub niższe w zależności od rodzaju programu i oferty firmy. Możesz zacząć od kanału YouTube lub bloga, aby generować pieniądze.

    Jednak marketing sieciowy pomoże w generowaniu pieniędzy tylko wtedy, gdy masz sporą sieć, w której możesz promować produkty. Niektórzy członkowie muszą wcześniej kupić produkty, a następnie mogą zacząć od promowania ich w oparciu o swoje osobiste doświadczenia.

    Koszt przyłączenia

    Dla marketera afiliacyjnego większość z nich nie ponosi kosztów dołączenia. Istnieje niewielka kwota na kilka programów partnerskich, zwykle zwracana partnerowi przy pierwszej płatności, ale większość z nich jest bezpłatna dla partnerów. Możesz jednak uwzględnić koszt witryny, jeśli planujesz rozpocząć sprzedaż produktów.

    Jednak w przypadku marketingu sieciowego należy kupić produkty po obniżonej cenie (minimum 100 USD) przed ich sprzedażą. Dystrybutorzy muszą wykorzystać produkt i zaprezentować swoje doświadczenie na rynku, aby go promować i zarabiać pieniądze. Wraz z tym dystrybutor musi pokryć wszystkie wydatki.

    Czynniki ryzyka

    Programy partnerskie wiążą się z minimalnym ryzykiem, ponieważ nie ma kosztów inwestycyjnych (w przypadku maksymalnych programów), z wyjątkiem rozwoju strony internetowej i marketingu. Jednak na dłuższą metę Twoja witryna i strategie marketingowe mogą pomóc Ci bardziej, niż się spodziewałeś.

    W przypadku programów sieciowych musisz zainwestować w program (w większości przypadków) i będziesz musiał osiągnąć miesięczny cel (co nie jest możliwe co miesiąc).

    Baza marketingu

    Jak wspomniano powyżej, marketing afiliacyjny jest łatwy dzięki platformom cyfrowym, takim jak blogi i kanały YouTube. Pozwala użytkownikom po prostu umieścić treść z linkiem do konkretnego produktu i zacząć generować pieniądze.

    Jednak marketing sieciowy koncentruje się bardziej na sprzedaży klientom, która sprawia, że ​​przedstawiciele spotykają się z ludźmi twarzą w twarz. Koncentruje się głównie jako klient do sprzedaży do klienta.

    Schemat

    Jeśli jesteś zdezorientowany piramidami i prostym łańcuchem, możesz trzymać się z dala od oddziałów i sieci. Strategia marketingowa o prostym łańcuchu jest idealna dla marketingu afiliacyjnego, podczas gdy marketing sieciowy jest bardziej strategią piramidy.

    Kontyngenty miesięczne

    Najlepszą rzeczą w marketingu afiliacyjnym jest to, że nic się nie stanie, jeśli masz wolny miesiąc (w którym nie dokonujesz sprzedaży). Nie zostaniesz zdegradowany ani zwolniony, ponieważ nie ma żadnych stopni i nie jesteś pracownikiem firmy. Będziesz swoim szefem bez obaw o miesięczny limit i zerową sprzedaż. Minusem jest tylko brak pieniędzy za ten miesiąc.

    Jednak marketing sieciowy wiąże się z minimalnym limitem sprzedaży dla dystrybutorów, zwanym wolumenem kwalifikacyjnym lub osobistym. Trzeba wyjść naprzeciw rynkowi albo stracić prowizje, zostać zdegradowanym do niższych rang i zostać zwolnionym. Jeśli chcesz uchronić się przed zwolnieniem, kup produkt.

    Firmy do promowania

    Marketerzy afiliacyjni mają swobodę promowania kilku produktów jednocześnie, od hosteli, przez firmy gastronomiczne i turystyczne, po programy Amazon Associates. Wybór nalezy do ciebie. Zacznij od produktu, wspomnij o nim na blogu i zacznij promować wszystkie produkty na raz, jeśli tego chcesz.

    Marketing sieciowy polega na promowaniu produktów jednej firmy, ponieważ pójście na więcej niż jeden raz może negatywnie wpłynąć na Twoją nazwę. Promotor może wybrać produkty firm takich jak Amway, Herbalife, Mary Kay i Avon. Zanim zdecydujesz się na innych, musisz wysłać firmie doskonałą wiadomość.

    Wniosek

    Niewątpliwie marketing afiliacyjny i sieciowy mają swoje plusy i minusy, przez co promotorzy wybierają jeden z nich. Najlepiej przeanalizować i porównać programy, zrozumieć, na czym one polegają, a następnie zdecydować się na jeden z nich. Sprawdź również, co się stanie, jeśli w ciągu miesiąca nie dokonasz sprzedaży w marketingu sieciowym, aby uzyskać jasny obraz przed podjęciem decyzji.

    Możesz spojrzeć na jedne z najlepszych programów partnerskich, do których możesz dołączyć i zarabiać pieniądze.