marriott

Marriott chce danych gości, aby mógł im powiedzieć, czy ich dane zostały skradzione

Marriott oferuje teraz prosty sposób na potwierdzenie, czy dane osobowe zostały skradzione w wyniku hakerskiego ataku Starwood, który został ujawniony przez giganta hotelowego w listopadzie 2018 roku.

Goście, którzy podejrzewają, że ich dane mogły zostać skradzione, proszeni są o wypełnienie formularza online, który pozwoli firmie na dokładne sprawdzenie. Mariot jednak nie jest w stanie odpowiedzieć, ile czasu zajmie odpowiedź, mówiąc tylko, że odpowie „tak szybko, jak to będzie praktycznie możliwe i zgodne z obowiązującym prawem”.

Tak, to dość ironiczne, że musisz przesłać dane osobowe, aby dowiedzieć się, czy Twoje dane osobowe zostały skradzione. Ale jeśli nadal możesz ufać firmie, która bezpiecznie przetwarza twoje dane, proces ten może zapewnić ci spokój ducha, jeśli chodzi o to, czy twoje dane zostały skradzione w ataku hakerskim.

Szkodliwe naruszenie bezpieczeństwa, które zostało po raz pierwszy zgłoszone w listopadzie ubiegłego roku, dotyczyło kont, na których baza danych rezerwacji hoteli Starwood była używana od 2014 r. Do 10 września 2018 r.

Hack zaszokował wielu ludzie nie tylko ze względu na swoją wielkość, ale także szeroki zakres danych. Wstępne ogłoszenie sugerowało aż 500 milionów gości, skradzione dane zawierały kombinacje imienia i nazwiska, adresu, daty urodzenia, płci, numeru telefonu, adresu e-mail, numeru paszportu, informacji o koncie Starwood Preferred Guest, informacji o przylotach i odlotach, date rezerwacji i zaszyfrowane numery kart płatniczych.

Po usunięciu zduplikowanych rekordów, Marriott ogłosił w ostatnich dniach, że udało mu się zidentyfikować „około 383 miliony rekordów jako górną granicę dla łącznej liczby rekordów gości biorących udział w incydencie”.

Dodał, że nie musi to oznaczać, że skradzionych było 383 milionów unikalnych gości „, ponieważ w wielu przypadkach wydaje się, że dla tego samego gościa jest wiele zapisów”.

Teraz można powiedzieć z pewną dozą pewności, że skradzione zapisy zawierały około 8,6 milionów niepowtarzalnych numerów kart płatniczych, z których wszystkie były zaszyfrowane. W naruszeniu znalazło się także 5,25 miliona niepowtarzalnych niezaszyfrowanych numerów paszportowych i około 20,3 miliona zaszyfrowanych numerów paszportowych.

Aby uzyskać najnowsze informacje na temat ataku, odwiedź specjalną stronę internetową Marriott. Wzmiankę o formularzu internetowym można znaleźć na początku najczęściej zadawanych pytań, pod hasłem: „Czy moje informacje miały związek z incydentem?”

Marriott przejął Starwood we wrześniu 2016 r. W transakcji wartej około 13,6 miliarda dolarów. Do marek Starwood należą między innymi Le Meridien, Sheraton, St. Regis, Westin i W Hotels.